Prodeje Volkswagenu v dubnu po letech poprvé klesly

Zatímco v Evropě a Severní Americe prodeje táhnou, v Číně se odbyt zpomaluje a v Jižní Americe dokonce ve velkém propadá.

Volkswagenu, ať už samotné značce VW nebo celému koncernu dvanácti značek, trvale rostou od prosince 2010 prodeje. Tento růst se ale poprvé zastavil letos v dubnu, kdy koncern zaznamenal celosvětový meziroční pokles o 1,3 %. Udal „jenom“ 853 200 vozů.

Zatímco v Evropě a Severní Americe prodeje táhnou, v Číně se odbyt zpomaluje a v Jižní Americe dokonce ve velkém propadá. Například v Brazílii za první čtyři měsíce roku 2015 poklesly prodeje o více než čtvrtinu. V Číně zase meziročně vzrostly jen o zanedbatelné 0,2 %.

Technika | Volkswagen

VW připravuje motory 1.0 TSI (272 k), 6.0 TSI (608 k) a 2.0 TDI (300 k)

Volkswagen se snaží uklidnit investory, ale někteří se snaží vidět jistou souvislost mezi otevřeným bojem dvou nejvyšších mužů koncernu VW a poklesem zájmu.

Problémy koncernu jdou ale ještě více do hloubky. Značka VW se potýká s nižší ziskovostí svých modelů a také s nedostatečným portfoliem v USA, kde je veliký potenciál. Volkswagenu chybí dostatek crossoverů a SUV, Touareg s Tiguanem situaci v USA nezachrání. Modely Audi a Porsche pak nejsou „masovky“ za lidové ceny.

Volkswagen je také velmi citlivý na výkyvy v Číně a ani situace ve Východní Evropě a Rusku mu nepomáhá. Samotná značka VW ztrácí, tahounem jsou pak značky Audi, Porsche, Škoda (meziroční růst 6,1 %) a ze dna se zvedá i Seat, který rostl o 8,6 %.

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků