Škoda vykázala za prvních devět měsíců 38 694 registrací (podíl na trhu 30,4 procent), druhý skončil Volkswagen s odbytem 11 029 osobních vozů, následovaný Fordem s 10 723 registracemi.
Nejnovější pořadí nejoblíbenějších modelů se neliší od těch předcházejících: opět vede Škoda Octavia (17 698), následovaná Fabií (11 857) a Fordem Focusem (3925).
Vítěz: Škoda Octavia
Skokan roku
Na titul Skokan roku aspiruje ambiciózní Hyundai, od ledna do září roku 2011 si jeho vozy v Česku pořídilo 8475 zájemců (loni to číslo bylo nižší o 1568). Nejvíce se prodávaly modely i 20 (2275 ks), i 30 (2562 ks) a iX 35 (1256 ks).
Těžký úder naopak dostal nevýrazný Fiat, italská automobilka má na svém kontě v ČR letos zatím 3316 registrací (oproti loňsku to znamená minus 1566 vozů).
Trochu nemile překvapil trend - zatímco od ledna do září prodej osobních aut u nás meziročně stoupl o 1,4 procenta na 127 485 vozů, tak v září klesl o dvě procenta na 12 970 vozů.
Nejprodávanější byla stále třída malých vozů, měla čtvrtinový podíl. V září se výrazně zvýšil zájem o vozy s naftovým motorem. Jejich celkový podíl za tři čtvrtletí byl téměř 40 procent. Zhruba 57 procent aut nakoupily firmy.
Dovoz ojetých osobních aut se za devět měsíců zvýšil o 2,2 procenta na 99 937 vozů. Podíl přestárlých vozů nad deset let byl stále překvapivě vysoký - zhruba třetinový.
Mírný optimismus
Čísla uvedl na tiskové konferenci Svaz dovozců automobilů (SDA). Jeho tajemník Pavel Tunkl pak výsledky pro ČTK okomentoval: „Dá se očekávat že na konci letošního roku bychom mohli docílit růstu o dvě procenta.“
Partner KPMG Jan Linhart k tomu dodal: „Mezi jednotlivými značkami jsou velké rozdíly. Největší nárůsty letos vykazuje Hyundai, který by díky nově uváděným modelům mohl v tomto trendu dále pokračovat, a to i přes určité zakolísání právě v září. Vysoké nárůsty vykazuje také Dacia a Volkswagen. Naopak v letošním roce se nedaří Fiatu, značný pokles vykazuje také Toyota a Mazda.“