Prodeje v ČR: Škoda dominuje, Hyundai stoupá, Fiat padá

Škoda vykázala za prvních devět měsíců 38 694 registrací (podíl na trhu 30,4 procent), druhý skončil Volkswagen s odbytem 11 029 osobních vozů, následovaný Fordem s 10 723 registracemi.

Nejnovější pořadí nejoblíbenějších modelů se neliší od těch předcházejících: opět vede Škoda Octavia (17 698), následovaná Fabií (11 857) a Fordem Focusem (3925).

Klepněte pro větší obrázek
Vítěz: Škoda Octavia

Skokan roku

Na titul Skokan roku aspiruje ambiciózní Hyundai, od ledna do září roku 2011 si jeho vozy v Česku pořídilo 8475 zájemců (loni to číslo bylo nižší o 1568). Nejvíce se prodávaly modely i 20 (2275 ks), i 30 (2562 ks) a  iX 35 (1256 ks).

Těžký úder naopak dostal nevýrazný Fiat, italská automobilka má na svém kontě v ČR letos zatím 3316 registrací (oproti loňsku to znamená minus 1566 vozů).

Trochu nemile překvapil trend - zatímco od ledna do září prodej osobních aut u nás meziročně stoupl o 1,4 procenta na 127 485 vozů, tak v září klesl o dvě procenta na 12 970 vozů.

Nejprodávanější byla stále třída malých vozů, měla čtvrtinový podíl. V září se výrazně zvýšil zájem o vozy s naftovým motorem. Jejich celkový podíl za tři čtvrtletí byl téměř 40 procent. Zhruba 57 procent aut nakoupily firmy.

Dovoz ojetých osobních aut se za devět měsíců zvýšil o 2,2 procenta na 99 937 vozů. Podíl přestárlých vozů nad deset let byl stále překvapivě vysoký - zhruba třetinový.

Mírný optimismus

Čísla uvedl na tiskové konferenci Svaz dovozců automobilů (SDA). Jeho tajemník Pavel Tunkl pak výsledky pro ČTK okomentoval: „Dá se očekávat že na konci letošního roku bychom mohli docílit růstu o dvě procenta.“

Partner KPMG Jan Linhart k tomu dodal: „Mezi jednotlivými značkami jsou velké rozdíly. Největší nárůsty letos vykazuje Hyundai, který by díky nově uváděným modelům mohl v tomto trendu dále pokračovat, a to i přes určité zakolísání právě v září. Vysoké nárůsty vykazuje také Dacia a Volkswagen. Naopak v letošním roce se nedaří Fiatu, značný pokles vykazuje také Toyota a Mazda.“ 
 

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků