Prodeje v ČR: říjnové překvapení se jmenuje Seat

Jako pokropený živou vodou je v posledních dnech španělský Seat. V říjnu zaznamenal více než dvojnásobný nárůst registrací v Česku a prodral se na 9. příčku. Zatímco celý trh v desátém měsíci letošního roku vzrostl o 13,2 %, tak Seat se může chlubit až neuvěřitelným růstem o 119,46 % (nicméně ten byl z hodně malých čísel). Zvýšil tak svůj tržní podíl na 2,2 %.

A zatímco objem celého českého trhu vzrostl od začátku letošního roku do konce října meziročně o 2,49 %, dokázala značka Seat zvýšit počet svých registrací o 16,67 %. Nejatraktivnějším modelem je Ibiza (v říjnu 219 registrací, od počátku roku 1720 registrací), v říjnu se dostala na 45. místo ve svém segmentu. 

Prodeje v říjnu...

V říjnu si nejvíce registrací opět připsala Škoda (5308 ks, podíl na trhu 32,72 %), za ní následovaly Volkswagen (1381 ks; 9,29 %), Hyundai (1068 ks; 7,19 %), Renault (988 ks; 6,65 %) a Ford (938 ks; 6,31 %).

... a od začátku roku

Celkově registrace nových osobních automobilů v období 1-10/2011 vzrostly oproti stejnému období loňského roku o 2,49 %, nárůst v říjnu činil 13,2 %.

První je značka Škoda s 44 002 ks registrovaných osobních automobilů (30,91%), následují Volkswagen - 12 410 ks (8,71 %), Ford - 11 661 ks (8,19 %), Renault - 9931 ks (6,97 %), Hyundai - 9543 ks (6,70 %), Kia - 6896 ks (4,84 %), Peugeot - 6178 ks (4,34 %), Citroën - 4430 ks (3,11 %), Opel - 3811 ks (2,67 %).

Nejprodávanější automobily (období 1-10/2011)

1. Škoda Octavia - 20 060 ks (14,09 %)
2. Škoda Fabia - 13 543 ks (9,51 %)
3.Ford Focus - 4158 ks (2,92 %)
4. Škoda Superb - 3910 ks (2,74 %) 
5. Volkswagen Golf - 3570 ks (2,50 %)
6. Škoda Yeti - 3324 ks (2,33 %)
7. Kia Cee´d - 3099 ks (2,17 %)
8. Hyundai i 30 - 2870 ks (2,01 %)
9. Renault Megane - 2807 ks (1,97 %)

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 235 000 Kč
Seat Leon 1.896
Rok výroby: 2009
Stav: 123 459 km
Cena: 109 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků