Prodeje Toyota Motor Europe rostly vloni již čtvrtým rokem za sebou

Společnost Toyota Motor Europe (TME) dnes oznámila, že celoroční prodeje za období 2014 dosáhly objemu 888 000 vozidel značek Toyota a Lexus, což představuje nárůst o více než 39 tisíc kusů; nárůst oproti roku 2013 činí 4,6 %, přičemž plánovaný objem prodeje společnosti činil 865 000 vozidel. Tržní podíl skupiny tak v loňském roce dosáhl 4,8 %. Prodeje vozů značky Toyota představovaly 834 785 kusů, v případě značky Lexus se jedná o 53 230 vozidel.

Za prodejními výsledky TME stojí zejména nárůst trhu v západoevropských zemích (+4,2 %) a ve střední Evropě (+20 %), zatímco ve východoevropských zemích prodeje vzrostly o 2,8 %.

Karl Schlicht, výkonný viceprezident TME, uvedl: „Náš tým nesmírně těší to, že jsme dosáhli růstu v evropském regionu již čtvrtým rokem po sobě, a že současně zůstáváme v zisku. Je to výsledek naší strategie nabízet evropským zákazníkům inovace i mnohem přesvědčivější produkty. Stabilní růst prodejů hybridních vozidel ukazuje, že když spojíme naši prověřenou technologii plně hybridního pohonu s atraktivními produkty, jakými jsou např. vozy Yaris, Auris, Auris Touring Sports nebo modely Lexus, dokážeme k našim značkám přitáhnout více zákazníků i na tomto vysoce konkurenčním trhu. Také nás velmi těší skutečnost, že se nám podařilo navýšit prodeje v regionu západní a střední Evropy, a dokonce i ve východní Evropě, a to i přes zdejší velmi náročné prostředí.“

Hlavní úspěchy hybridního pohonu

Prodeje hybridních modelů Toyota v roce 2014 dosáhly 145 400 kusů, což představuje meziroční nárůst o 9 %. Prodeje hybridních vozů Lexus i díky výraznému úspěchu nového modelu IS hybrid a dobrým výsledkům modelu CT 200h vzrostly meziročně o 36 % na 32 655 hybridních vozů prodaných za celý rok. Podíl hybridních modelů v celkových prodejích značky Lexus činil 61 %; v západoevropských zemích dosáhl 98 %, resp. 19 % ve východní Evropě. 

Celkové prodeje hybridních modelů v roce 2014 přesáhly 178 000 kusů, a tak úhrnné evropské prodeje hybridních vozů značek Toyota a Lexus od evropské premiéry modelu Prius v roce 2000 překročily objem 840 000 vozidel. Podíl hybridních modelů Toyota a Lexus v celkových prodejích TME činí 20 %. V západní Evropě představují hybridní modely jednu třetinu z celkového objemu všech prodaných vozů značek Toyota a Lexus, což ve srovnání s rokem 2013 znamená nárůst o 2 procentní body. 

Obzvláště dobře si vedl model Toyota Auris Hybrid Touring Sports s prodeji na úrovni 36 200 kusů. Polovinu prodejních objemů modelu Toyota Auris tvořila verze s hybridním pohonem. Oproti roku 2013 se prodeje modelu Toyota Yaris Hybrid zvedly o 17 % na 58 530 kusů, což stvrzuje úspěch modernizované verze představené v letních měsících loňského roku. 


Hlavní úspěchy Toyoty

V roce 2014 uvedla Toyota zcela nové Aygo a nový Yaris (automobilové segmenty A, resp. B). Oba uvedené modely posílily produktovou nabídku značky Toyota a přinesly velmi dobré obchodní výsledky. I přes postupný náběh prodeje modelu Aygo nové generace v posledních šesti měsících loňského roku tento model vykázal obchodní růst na úrovni 8,6 %.  

Meziroční nárůst prodejních objemů řady Auris činil 7,5 %, a to i přes velmi konkurenční podmínky. Prodeje celé řady Toyota Auris dosáhly 142 100 vozidel, zejména díky velmi dobrým výsledkům verze Auris Hybrid Touring Sports. Prodeje modelu Corolla vzrostly o solidních 22 % a dosáhly 83 300 kusů – z toho bezmála 70 % vozů skončilo u zákazníků v Izraeli, Rusku a Turecku.

Obchodní úspěchy si připsala i Toyota RAV4, pro kterou se rozhodlo 101 100 zákazníků, a tak poprvé od roku 2007 přesáhl roční objem prodeje hranici 100 tisíc vozů; oproti roku 2013 činil nárůst 6,1 %. 

Toyota dosáhla historicky rekordních prodejů v Kazachstánu a Izraeli. Rekordních podílů na trhu dosáhla skupina na Ukrajině a v Kazachstánu, kde tržní podíl značek Toyota a Lexus společně činil odhadem 10,1 %, resp. 8,2 %.

Hlavní úspěchy značky Lexus

Značka Lexus oslavila velmi úspěšný rok, pro nějž byla klíčová historická premiéra kompaktního prémiového SUV značky Lexus, modelu NX. 

Prodeje vozů Lexus vzrostly oproti roku 2013 o plných 23 % na 53 230 jednotek, což představuje meziroční nárůst o téměř 10 000 vozidel. Značka dosahovala úspěšných výsledků během celého roku, zejména díky zájmu zákazníků o nový IS a model CT200h, avšak přispěly i první prodeje nového NX ke konci roku. 

Díky dobrým výsledkům v roce 2014 si Lexus zachoval své postavení jedné z nejrychleji rostoucích prémiových značek v Evropě. 

Díky silné poptávce po tomto modelu vzrostly prodeje IS o 52 % na 11 520 vozů, z toho plných 79 % s hybridním pohonem. 

Velmi pozitivní byly i prodeje modelu CT 200h v objemu 10 340 kusů, což představuje meziroční nárůst o 9,8 %.

Extrémně úspěšný byl nedávno představený model NX s 5 700 prodanými vozy za pouhé tři měsíce. Na vyřízení ještě čeká cca 10 tisíc objednávek od zákazníků, což jen dokládá vřelé přijetí modelu NX na trhu. Očekáváme, že v roce 2015 se bude nový NX podílet na prodejích značky Lexus celou třetinou. 

Evropské prodeje vozů Lexus dosáhly historického rekordu na šesti trzích: ve Francii, Norsku, Polsku, Rusku, Izraeli a na Kavkaze.

Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2005
Stav: 137 730 km
Cena: 64 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 114 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 184 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků