Prodeje Škodovek rostou, zisk továrny výrazně klesá

Finanční krize se začíná výrazně dotýkat i přímo producentů automobilů. Na vlastní kůži to začíná pociťovat i česká automobilka Škoda Auto, jejíž české výrobní závody v současnosti stojí. Oproti řadě konkurentů však disponuje předností v podobě převažujícího portfolia modelů nižších tříd, jejichž obliba v době každé krize roste.

I přes významný nárůst prodejů vozidel v prvních třech čtvrtletích tohoto roku poklesl provozní výsledek největšího českého exportéra v porovnání se stejným časovým obdobím předešlého roku. Příčinou toho jsou, vedle drahé české koruny a agresivního konkurenčního prostředí, první příznaky poklesu poptávky v souvislosti s celosvětovou finanční krizí. Během tří čtvrtletí roku 2008 vzrostla výroba vozidel skupiny v porovnání s předešlým rokem o 11,3 % na 499 182 vozů. Zřetelně narostla především výroba modelových řad Škoda Fabia a Škoda Octavia.

Dodávky zákazníkům stouply oproti srovnatelnému období loňského roku o 14,8 %, celkem na 530 924 vozidel. V porovnání s pololetními výsledky (+ 17,9 %) je však již patrný pokles tempa růstu prodejů. Značka Škoda byla úspěšná obzvláště na východoevropských trzích (98 519 vozidel, tj. +45,8 %), kde především Rusko s 36 898 dodanými vozy (+89,8%) a Ukrajina s počtem 25 387 dodaných vozů zákazníkům (+62,3 %) potvrdily očekávaný trend růstu. Na čínském trhu bylo zákazníkům dodáno 44 843 vozů (začátek prodeje v červnu 2007), v Indii to bylo 13 470 vozidel (+55,3 %).

 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků