Prodeje Škodovek rostou, zisk továrny výrazně klesá

Finanční krize se začíná výrazně dotýkat i přímo producentů automobilů. Na vlastní kůži to začíná pociťovat i česká automobilka Škoda Auto, jejíž české výrobní závody v současnosti stojí. Oproti řadě konkurentů však disponuje předností v podobě převažujícího portfolia modelů nižších tříd, jejichž obliba v době každé krize roste.

I přes významný nárůst prodejů vozidel v prvních třech čtvrtletích tohoto roku poklesl provozní výsledek největšího českého exportéra v porovnání se stejným časovým obdobím předešlého roku. Příčinou toho jsou, vedle drahé české koruny a agresivního konkurenčního prostředí, první příznaky poklesu poptávky v souvislosti s celosvětovou finanční krizí. Během tří čtvrtletí roku 2008 vzrostla výroba vozidel skupiny v porovnání s předešlým rokem o 11,3 % na 499 182 vozů. Zřetelně narostla především výroba modelových řad Škoda Fabia a Škoda Octavia.

Dodávky zákazníkům stouply oproti srovnatelnému období loňského roku o 14,8 %, celkem na 530 924 vozidel. V porovnání s pololetními výsledky (+ 17,9 %) je však již patrný pokles tempa růstu prodejů. Značka Škoda byla úspěšná obzvláště na východoevropských trzích (98 519 vozidel, tj. +45,8 %), kde především Rusko s 36 898 dodanými vozy (+89,8%) a Ukrajina s počtem 25 387 dodaných vozů zákazníkům (+62,3 %) potvrdily očekávaný trend růstu. Na čínském trhu bylo zákazníkům dodáno 44 843 vozů (začátek prodeje v červnu 2007), v Indii to bylo 13 470 vozidel (+55,3 %).

 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků