Prodeje při povodních 2002 výrazně propadly. Jak to bude letos?

Vliv na obchod s auty měly povodně, které Česko zasáhly před 11 lety, opravdu výrazný. Klesl o desítky procent. Lze očekávat, že něco podobného zažijeme i letos.

V květnu 2002 se v České republice podle záznamů Svazu dovozců automobilů (SDI) prodalo 13 862 vozů. V červnu, tedy v měsíci dlouhodobě na prodeje nejlepší, to bylo 13 710 aut.

V červenci před povodněmi, ty naplno propukly na přelomu července a srpna, se prodalo 12 185 automobilů.

Ale už v srpnu, kdy Česko postihla největší povodeň ve 20. století, se prodeje posunuly výrazně dolů. Konkrétně to znamenalo 9362 prodaných aut.

V září, kdy se země vzpamatovávala z nejhoršího, to nebylo o moc víc - 10 338 vozů.

Vzestup byl zaznamenán až v říjnu, kdy začali lidé a firmy nakupovat nová auta jako náhradu za vtokovou vodou zničené vozy - 12 375 ks.

Zvýšené nákupy pokračovaly i v listopadu a prosinci – 13 334 respektive 13 999 aut.
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků