Prodeje při povodních 2002 výrazně propadly. Jak to bude letos?

Vliv na obchod s auty měly povodně, které Česko zasáhly před 11 lety, opravdu výrazný. Klesl o desítky procent. Lze očekávat, že něco podobného zažijeme i letos.

V květnu 2002 se v České republice podle záznamů Svazu dovozců automobilů (SDI) prodalo 13 862 vozů. V červnu, tedy v měsíci dlouhodobě na prodeje nejlepší, to bylo 13 710 aut.

V červenci před povodněmi, ty naplno propukly na přelomu července a srpna, se prodalo 12 185 automobilů.

Ale už v srpnu, kdy Česko postihla největší povodeň ve 20. století, se prodeje posunuly výrazně dolů. Konkrétně to znamenalo 9362 prodaných aut.

V září, kdy se země vzpamatovávala z nejhoršího, to nebylo o moc víc - 10 338 vozů.

Vzestup byl zaznamenán až v říjnu, kdy začali lidé a firmy nakupovat nová auta jako náhradu za vtokovou vodou zničené vozy - 12 375 ks.

Zvýšené nákupy pokračovaly i v listopadu a prosinci – 13 334 respektive 13 999 aut.
 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek