Prodeje nových osobních vozů vzrostly za první tři kvartály o 13,2 procenta

Prodeje nových vozů dosáhly za první tři kvartály letošního roku 123 543 vozů, což je nárůst o 13,2 % oproti stejnému období roku 2013. V září 2014 se prodalo 13 901 nových vozů.

Společnost Médea Research přinesla informace o nejprodávanějších značkách a modelech osobních vozů v České republice a také meziroční vývoje prodejů.

Na rozdíl od statistik SDA jsou tyto informace bez účelových registrací. Jedná se tedy o nejpřesnější čísla vypovídající o trhu s prodanými automobily. Nejprodávanější značkou za první tři kvartály letošního roku je Škoda s 33, 1% podílem, následovaná Hyundai s 11,1 % a VW s 8,7% podílem na trhu.

Nejprodávanějším modelem je Škoda Octavia s náskokem před Škodou Rapid a Škodou Fabia, následují Hyundai i30, VW Golf,  Škoda Superb a Hyundai ix20. Nejvíce prodaných aut je v nižší střední třídě. Rostou prodeje luxusních vozů

medea.png

Nově poskytuje Médea Research detailní informace o tom, v jakém segmentu se prodá nejvíce aut, jak se prodeje vyvíjely v jednotlivých měsících roku 2014 a také statistiku prodejů lehkých užitkových vozů.

Nejvíce aut se prodá v segmentu C, tedy v nižší střední třídě (28 % vozů), následuje segment B – malé vozy (25 %). Největší meziroční nárůst zaznamenávají luxusní vozy. Meziročně rostou také prodeje lehkých užitkových vozů – o 7,4 %, což činí 8 626 vozů v prvních devíti měsících roku 2014.

Doporučujeme

Články odjinud