Prodeje nových aut v Evropě šly v létě ke dnu, doslova

38 komentářů

belf
17. září • 10:57

100let dělají automobilky z lidí idioty.Technický pokrok je spíše výsměch.Auta jsou naprosto unifikovaná,za každou drobnost zaplatíme 50násobek výrobní ceny,není kde parkovat,ve městech se posouvá- ne jezdí,PHM jsou předražená,nová auta se po 100 000km,nebo 4letech rozpadají... elektromobily,palivové články... slibují už X let a stále nic... jen kosmetické úpravy....
Ať to těch pár kašparů,kteří všechno vlastní zavřou a jdou do ř.....

Michal
17. září • 21:30

Dovol abych se tvému příspěvku zasmál :-D:-D

Rodrigo
17. září • 18:32

Klasický hlupák, podle kterého dělají všichni všecho špatně. Zajímalo by mě, co jsi kromě blbých a zbytečných plků dokázal ty?

Honza
17. září • 12:37

Nebyl bych takovej extremista.Problém je ,že jsou někteří lidé co brání přirozeným změnám na trhu a ve společnosti. Prostě kopou a brání se zuby nehty, tam patří třeba i snaha SOVY o oligopol s ojetými vozy.Ano není problém auto která Vám vydrží 10et a 500 000km. Počítejte že takový vůz by i v nejodrbanější variantě stál 600 000,- . Pokud se jich vyrobí málo... Mimo kde by jste zaměstnal ty lidi které by jste z automobilek propustil?Prostě nečekejte revoluci snad ani katastrofu, ale spiš rychlejší či pomalejší evoluci k autu jako spotřebnímu zboží. Které nebude drahé, ale také nevydrží. Jen tím se zajistí odbyt zboží do budoucna.
Ti lidé kteří tomu brání a způsobily že se motáme nad propastí jsou jak na straně zákazníků tak na straně výrobců. Škoudlilové kteří právě chtějí koupit auto za málo , jezdit stím 15let a pak seto jesště snažit prodat za 50% původní ceny tomu nepřispívají.Stejně ani ti na straně prodejců to není dobré. Dělají víc než je. Snažili se vytvořit kult auta , kde "to auto" málem staví na úroveň nemovitosti.
Jinak urbanistické koncepce a rozvoj veřejné dopravy ve městech bude význam osobního auta smazávat. Tedy sám stát do budoucna sníží potřebu vlastnit osobní auto, na druhou stranu stát má peníze z automobilového průmyslu. Je tedy hodně těžký vytvořit rovnováhu.
Takže jo budeme následovat dinosaury, nebo se dáme cestou změn, které nemusí být pohodlné ale přece jen zajistí budoucnost..

Rode
17. září • 16:08

Ja bych to tak spatne zase nevidel. Aut co maji 500tkm a nestaly tu sumu, priapdne aut co maji dany vek a nestaly tu sumu a nebo aut, co maji oboji je pomerne dost.Pokud si vezmeme, ze v nizsich tridach je najezd prumerny okolo 25tkm rocne, pak pokud auto vydrzi 250tkm, ma zivotnost 10 let. Kouknete se, jak vypadaly Astry, Golfy, Passaty, mergly, BMW vyrobene v 80.tych letech ve veku 10ti let. To malo elektroniky se kazilo porad, koroze uplne vsude a ano, motor jel. Ale i dnes nemaji motory porblem vydrzet stovyk tisic km.Proste veci, ktere vydrzi pri prumernem zachazeni 10 let jsou dobre veci. Tyto vozy nejsou delany pro extremisty, co najednou rocne to, co jini za 10 let. Ale kdo pouziva mobil 10 hodin denne taky nesezene mobil, co mu vydrzi 4-5 let. Ten kdo pouziva mlynek na maso 4 hodinny denne taky nekoupi mlynek v tesku pro bezno udomacnost, co mu takto bude fungovat 5 let apod.takze auta vydrzi pri prumernem chovani v pohode 10 let, coz je myslim dostacujici vydrz. To, ze se nekde neco pokazi, to je snad nomralni, nebo jsou veci co se nekazily v minulosti? Pravda, hodne to zkresloval fakt, ze se dost opravovalo doma, coz dnes je obtiznejsi.
Jinak pevne verim, ze se nevyplni vase vize. Ma neco do sebe, podporuji MHD apod. ale zase bych nechal lidem maximalni volnost.

Honza
17. září • 16:24

Ano vydrží 250k a to je špatně. Jak pak tedy chcete zajisti automobilkám odbyt pokud auta vydrží 10let?
Je to hnusně řečené, ale 10let spokojený zákazník je sice dobrá reklama, ale je to zákazník nezajímavý. Potřebujete ročně prodat nějaký objem aut. A jak se ukazuje bylo by třeba aby se auta obměňovala v intervalu 2 až 5ti let.Jaké máte teda řešení pro udržení zaměstnanosti v automobilovém průmyslu a potencionálního nezdražování?

Rode
17. září • 17:17

Auto ma jiny zivotni cyklus, nez jine spotrebni veci. Opouzivany mixer si nekoupi asi nikdo, ojetinu ano. Mnoho zakazniku si nove auto nikdy nekoupi, tudiz se prodavaji ojetiny. Pokud by ojetiny nikdo nekupoval, lidi by si nechavali auta vyrazne dele, takze tento kolobeh je vyhovujici.Jinak ja nemam na toto recept, nezabyvam se tim a asi ani nikdy nebudu. Ono pokud by prisla jina technologie, jine moznosti, jiny system, tak cast zamestnanosti z auto-prumyslu muze prejit jinam.Mi slo spise o to napsat a rici, ze dnesni auta toho vydrzi docela dost, jen se to tak proste nezda. kdyzi vydrzelo auto i 20 let proto, ze najezdy byly radikalne jine. Kdo pred 20ti lety najezdil rocne pres 15tkm tak uz byl pomalu blazen.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza
17. září • 17:42

Ano je to jiný spotřebák a pokud se s tím se něco neudělá, tak to je špatně.
se závěrem souhlasím ano dnešní auta vydrží z pohledu majitele dost. Ale nevidím to jako pozitivum. Z pohledu prodejce \ výrobce vydrží ale příliš , z bazaru výrobce nic nemá , nemá důvod proč bazar podporovat. Čekal bych ještě naopak více aktivní přístu pro eliminaci seconhandu.Funkční model na trhu byl. Například TPC by v roce 2015 dělalo, nějaké auto třídy A0 s cenou okolo 5000€ které by nevydrželo víc než 4roky a 75k Km. Jediný co by si zákazník vybíral by bylo jakou barvu a jestli T či P nebo C . Lidi by ho koupily > opotřebovali > "vyhodili" a tak dokola. To auto by bylo udělané tak, že žádná rentabilní generálka a následný secondhand nehrozil.Automobilka by měla zajištěný odbyt a lidé práci.

Rode
17. září • 22:14

Pěkný příklad, problém je, že pokud by někdo vyráběl takové vozy, které by 2 dny po záruce umřly, nikdo by si je nekoupil.

Honza
18. září • 9:03

No já jsem přesvědčen, že ano.
Při tak nízké ceně by stejně už koukali po novém vzhledu který je zrovna "v módě" takže by to nebyl problém. Naopak na nové "velké" auto by dosáhli ti kteří jinak musí koukat po bazarech.Auto typu například nové C3 model 2015 na 4 roky za 150 000,- je velice dobrá cena. Uvědomte si že někteří nešťastníci dávají 150 za ojetá auta které jsou dávno po záruce. A pak mají stažený zadek jen aby se to nerozbilo a jako že se rozbije. On to opraví a furt má staré auto....Jediný kdo by ostrouhal jsou bazarníci a majitelé vrkovišť. A pak ti kteří si svým vozem léčí ego.

Rode
18. září • 16:05

vite on je problem, ze lide cekaji od veci za 5tisic vlastnosti a kvlaitu a design veci za 50tisic. vidim to uplne vsude. koupi si mobil za 500 korun a divi se, ze jim vdrzel jenom 3 roky. koupi si tv za 5tisica divi se, ze nevydrzela to, co ta za 20. koupi si auto za 150 a budou se divit, proc jim nevydrzelo to, co za 500tis.resi se tu casto kvlaita vozu a co vydrzi, ale realne kdyz se na to podiva, tak se to resi u aut co jsou zakladnimi modely znacky, proste to nejspodnejsi a oni se divi, ze jim to auto nevydrzelo to co limuzina za 3 mega.muselo by se zmenit mysleni lidi a to je slozitejsi, nez zmenit auta. Protoze pokud by si koupili auto za 150, stejne by cekali, ze jim vydrzi 10 let a i kdyby predem vedeli, ze jim za 4 roky umre, tak v okamziku kdy umre, zacnou to desne resit, jaky je to smejd.

Tomas B
17. září • 14:20

pro kupující bych v tom viděl výhodu a to že zdražovat auta by se asi neměla, naopak nějaká slevička

Honza
17. září • 14:54

Samozřejmě že by to mohlo přinést i zdražení. Pokud tolik aut tolik nevyrobíte a neprodáte musíte na tom jednu kusu vydělat víc. To docílíte zlevněním výroby ( propouštění) a zdražením výrobku.Uvědomte si, že oni podnikají né dělají charitu.

Antiautomat
17. září • 11:54

na a prave preto som susedovi pred pol rokom namiesto noveho nadupaneho superba odporucil octaviu tour, dal si tam este zvyseny podvozok a je totalne spokojny. Skratka tiez pochopil ze do draheho auta sa vrazat peniaze vobec neoplati....

Chachar
17. září • 12:16

A proto ste mu doporučil předraženou škodovku :)

ABC
17. září • 12:26

Octavia tour začínala snad na 240 tisících, to je na tom jako předraženého? Ty kupuješ kolobežku za pěťo co? :-/

Petr
17. září • 14:02

Za 240 je to ale uplne holatko. Za stejne penize konkurence nabizi vetsi, modernejsi a lepe vybavene vozy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rode
17. září • 14:59

Prosim o vyjmenovani alespon 2-3 alternativ vozu konkurence (nizsi stredni), ktere budou vetsi (no kufrem zadna to vime), vybavenejsi a modernejsi asi budou vsechny co se dnes prodavaji. Ale to vetsi a vybavenejsi s motorem co ma tech 100 koni.
A vynechme logan, ten je novejsi a levnejsi a za 240 bude mit mozna i klimu.Ono realne i konkurence modernejsi zacina na 300tis. cokoli pod tim je jenom motor, volant a 4 sedacky. jak to ma mit klimu, radio, neco v elektrice a aspon rozumne puklice na kolech, tak to prefrci 300 ani nevime jak.

Honza
17. září • 15:35

1. Normální cena O I. Tour nebyla 240 , ale přes 250 v základu
2. O I. Tour se již nevyrábý
Čím tedy chcete argumnetovat? Neexistující konkurencí pro nevyráběné ( takže vlasně taky neexistující) vozidlo ? O1Tour mohou mít ještě někde i skladem , ale v konfigurátoru ŠA nebo přehledu skladových vozů již není.

Rode
17. září • 16:03

Pouzivate victe vice nicku, nebo jste tiskovym mluvcim Petra? Ja cekam od nej odpoved, co za 240 bude vetsi, modernejsi a vybavenejsi.
Za 240 se dala koupit oholena Tour s 1,6tkou 100 koni. Tudiz cekam zmiene alternetivy.Pokud se chcete hadat, bezete to prosim delat s nekym jinym. Myslim, ze jsem se ferove zeptal, tak misto nejakych zbytecnych vyhybek o tom, ze se neco nevyrabi bych cekal odpoved. Vite-li vy o jinem vozu danych parametru, sem s tim, ale jak koukam, zase nekdo chtel byt jen zajimavy.Skoda.

kamil
17. září • 17:50

Nevím jak jsou na tom vnitřními rozměry, ale za 225tis. Kč je Hyundai i30 1.4 80kW (109k), které má mnohem větší výbavu než Octavia Tour v základu. Za 270ti. má ten Hyundai i klimu, litá kola, 8 airbagů, všechna okna v el., dálkový centrál atd.

Rode
17. září • 22:22

270 tis. je o cca 13% více, nez puvodni suma, to neni zrovna stejna suma. Za 270 mela O1 Tour uz taky klimu, central, radio, operky a nevim co jeste.
Jinak ukazte mi tu "mnohem vetsi vybavu i30" vuci zakladu O1 Tour: www.hyundai.cz ... ja bych rekl, ze je uplne to same, jeden ma to a druhy ono, ve finale jsou oba totalne oholene auta (byla). Takze toto jako priklad vazne ne, tedy ne, s vetsi vybavou.Vite ja bych cekal za vyrazem "mnohem vetsi" neco zasadniho. treba ze bude mit esp, autoklimu, elektrony, komplet elektriku - to bych bral jako "mnohem". ale to, ze jeden ma 4 bagy a predni okna v el. a druhy ma 2 begy a 4 okna v el. to vazne jako neco "mnohem vice" neberu.Takze nalejme si cisteho vina. Nizsi stredni az uz stara (O1 Tour, megane generation...) a nove generace vozu za danou sumu +- 240tisic. jsou totalne oholne vozy majic povetsinou motory +- 100koni, totalne minimalni vybavu 4bagy, central, radio, abs a mozna neco k tomu. A v tomto smeru se mezi sebou nijak nelisi. A jak to roste, tak to postupuje ruku v ruce dost podobne.
Za 270mela O1 Tour klimu, 15" hliny, central na DO, radio, operky, okna v el, zratka v el a nevim co jeste. Tudiz i zde by to bylo jeste tak nejak +- nastejno. A opet bychom s nedostali do pozice "mnohem vice" mozna maximalne "kdyz dlouho pohledas, nejaky rozdil najdes".a vadi to snad necemu? je nejaka moda za kazdou cenu skodu shazovat? budme radi, ze se u nas vyrabi a neni tu prazdna fabrika, nebo filialka renaultu ala dacia.

kamil
18. září • 7:04

Aha, já nový ceník Octavie Tour neviděl, resp. viděl naposledy někdy před rokem a to stála s klimou a elektrony přes 300t (nový ceník už "neexistuje"). Asi teda v rámci doprodeje udělali lepší cenu. Ale i tak je Tour v rámci holobyt akce pořád o nějakých 6,5 % dražší, spíše bych to vzhledem ke stáří čekal obráceně.
Jinak ten Hyundai nemá v základu 4 airbagy, ale 8 (2 přední, 2 boční přední, 2 přední hlavové, 2 zadní hlavové).
Já proti Škodě nic nemám, jen jsem na otázku zda se dá za tu cenu koupit něco jiného mimo Logana (což je přímý konkurent Octavie Tour) uvedl ten Hyundai, nic víc.

Rode
18. září • 10:58

ano, ja prece nenemital, ze se neda koupit nic jineho, jen sem chtel vedet co. Petr to napsal, jako by to byla samozrejmost a i vy vidite, ze zadna samozrejmost to neni a ze se nasel mozna jeden model, ktery ma tu vybavu +- jako ta O1 Tour, takze reci o tom ze - modernejsi, vetsi a mnohem vice vybavenejsi nejsou tak uplne koser.A jinak tech bagu je 6. Neplette si nalepky v aute s poctem. Jsou 2 predni, 2 hlavove a 2 bocni predni. Hlavove jsou spojene pro predni a zadni mista. Ale ot je nepodstatny detail.Otazkou taky je, proc by to auto melo stat mene jak ty nove? Ocividne nemusi, kdyz se prodavalo dobre. Tudiz neni otazkou, zda byla O1 Tour vuci novym vozum draha, ale zda se konkurence nemusel podbizet cenou i pod 14 let stary model, aby si ji zakaznici koupili.Proste ciste objektivne - za 240tisic v nizsi stredni, co by nejak zvalcovalo O1 Tour neni a nebylo a jen tak nebude. Mozna bude mit nejake auto +- meco navic, ale nebude to urcite nic tak extras.

Petr
18. září • 19:59

No, jenze v dnesnich pomerech OI muze velikosti konkurovat maximalne B segmentu. I Fabia ma vic mista vzadu nez OI.

s
17. září • 11:54

by me zajimalo, ktere nove aute se Ti po 4 letech a 100000km rozpadne :-)

Honza
17. září • 10:36

Legrace je, že po takhle laděných zprávách přichází opačně laděné, PR které je zase v duchu že vše je v pořádku nebo né tak hrozné. Jako tečku si na tom přihřeje polivku sova, která to s náma myslí přece tak dobře.Hádám, že nějaký lobista už tlačí nějakému ministerskému trotlovi návrh, že na silnici nebudou moci jezdit auta starší čtyř let. Chápejte budeto tak ekologické a zachráni to minimálně jeden lidský život.Hlavně nezkoumat skutečné příčiny....

FSH
17. září • 9:37

nojoo, do statiskik letních prodejů sem nemohl promluvit se svým nákupem, neboť čekačka na auto byla 4 měsíce a výsledkem bylo září :-D Napadá mě proč je ale vlastně čekačka tak dlouhá, když ty auta nikdo nechce :-|

Honza
17. září • 10:17

a? Co to má společbého s vama. Vaše slovo je na úrovni statistické chyby.Chcete auto který není skladem no tak si počkate. Vezmete auto skladem nečekáte.Co je na tom divného?

FSH
17. září • 13:32

nerozumím tvé reakci. Myšlenka (pro ty s černobílým přijímačem) byla:
minimální zájem auto v EU vs. dlouhá objednací doba :-D

Honza
17. září • 14:13

Dobře tak pro ty z černobílým přímačem...To že někdo má auto na pořadník vůbec nic nenadělá opravdu s tou statistikou prodejnosti. Dokonce i když si to auto někdo koupí neudělá to s se statistikou také mnoho. To auto je tam třeba již započteno protože výrobce ho prodal tomu od koho jste ho koupil.A potom nabídka na trhu aut není homogenní. Všechny auta si nejsou konkurenční vzájemně. Tedy nadbytek jednoho automaticky nevyrovná nedostatek jiného. Prostě nechápu Vaše podivování na normálním koloběhem světa.

homer
17. září • 11:55

Nejenom nepochopitelná čekačka ale dechberoucí je i nabídka financování - to jsem měl pocit že je rok 1990. RPSN i více jak 12% a pojistné sazby téměř 5% z ceny udělá u auta i nižší střední neuvěřitelné navýšení.

Honza
17. září • 12:21

A mohl by jste říci tedy poitu?

homer
18. září • 12:57

Pro pomalejší: cena není to číslo v reklamě ale součet všech nákladů na financování. A ty jsou šílený přestože se prodává čím dál míň.

chachar
17. září • 12:14

RPSN 1,7%

Zelí
17. září • 9:47

Za to může německý vynález tzv. kurzarbeit. Všichni chodí do práce, ale práci si tzv. šetří. Takže i když nejsou zakázky, dostaneš se na konec šnečí fronty a auto máš za 4 měsíce.

Bronislav Fitipaldi
17. září • 9:44

čekal jsi na Dacia Duster jo ? B-]

FSH
17. září • 13:30

na to nemám odvahu... já zvolil Žilinu B-]

Doporučujeme

Články odjinud