Prodeje nových aut v EU: v září příšlo posílení

Trh s novými osobními auty v září meziročně stoupl. Tabulky prodejnosti pak táhnou kompaktní vozy, zejména nový Golf a Fiesta.

Během září se v Evropě prodalo celkem 1 379 610 automobilů, což je o 7,5 % více než v září loňského roku (1 283 537 jednotek), za první tři kvartály (tedy YtD) letošního roku jsme však zaznamenali celkový pokles prodejů o 5,7 % (10 857 605 nových vozů v porovnání s 11 517 910 jednotkami za prvních devět měsíců roku 2008).

Popularita větších vozů klesá, malá auta ale mají žně. Svůj podíl na tom mají i národní kampaně šrotovného, jež se týkají především právě levnějších strojů. Nejúspěšnějšími modely jsou Volkswagen Golf šesté generace a Ford Fiesta, které podle agentury Jato Dynamics zaznamenaly meziroční nárůsty za první tři kvartály 21,3, resp. 40,2 %. VW Golf si v Evropě během letošního srpna pořídilo 59 552 zákazníků, což je o plných 56 % více než vloni. Jak se zdá, nový Golf přebral část motoristů ostatním modelům značky Volkswagen, typy Polo a Passat ztratily za první tři kvartály (YtD) 3,3, resp. 15,8 % zákazníků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf VI boduje, ale zřejmě na úkor stájových kolegů Passat a Polo

Nová Fiesta dělá evropskému Fordu radost, během září se jí prodalo celkem 51 291 kusů, což znamená meziroční nárůst o 63,9 % a odstup více než 10 000 vozů od třetího v pořadí v podobě Opelu Corsa, jenž v září poskočil o 17,1 % vzhůru (při porovnání prvních tří kvartálů však zaznamenal pokles 6,8 %).

Ani Fiat se nemá zač stydět, a to zvláště díky modelům Punto a Panda, jež se oba propracovaly do první desítky absolutního pořadí evropských prodejů. Punto v září zaznamenalo meziroční nárůst o 66,2 % (+10,1 % YtD) a Panda se v září prodávala o 14,4 % lépe než vloni (+30,6 % YtD). Skokanem roku se však stává Mégane od Renaultu, jenž se v září dočkal meziročního posílení o plných 90,4 % (+29,0% YtD).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiestě se daří, nový Mégane je "skokanem roku"

V pořadí značek stále kraluje Volkswagen, jenž za první tři kvartály tohoto roku v Evropě prodal 1 241 755 nových vozů, což je o 3,7 % lepší výsledek než vloni. Jen v září nalákal na koupi nového auta 155 770 zákazníků, což představuje výrazný meziroční posun +16,3 %. Na druhém místě stojí Ford, jemuž se vedlo ještě o něco lépe, když v září zaznamenal nárůst o plných 18, 0%, v YtD pak dosáhl stejného výsledku jako Volkswagen, tedy +3,7 %. Poslední automobilkou, jež se dočkala posílení projevů, byl Fiat s nárůstem 2,5 % (YtD). 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Corsa si polepšila pouze v září, Fiaty Panda a Punto však v prodejích trvale rostou
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků