Prodeje nových aut v EU: v září příšlo posílení

Trh s novými osobními auty v září meziročně stoupl. Tabulky prodejnosti pak táhnou kompaktní vozy, zejména nový Golf a Fiesta.

Během září se v Evropě prodalo celkem 1 379 610 automobilů, což je o 7,5 % více než v září loňského roku (1 283 537 jednotek), za první tři kvartály (tedy YtD) letošního roku jsme však zaznamenali celkový pokles prodejů o 5,7 % (10 857 605 nových vozů v porovnání s 11 517 910 jednotkami za prvních devět měsíců roku 2008).

Popularita větších vozů klesá, malá auta ale mají žně. Svůj podíl na tom mají i národní kampaně šrotovného, jež se týkají především právě levnějších strojů. Nejúspěšnějšími modely jsou Volkswagen Golf šesté generace a Ford Fiesta, které podle agentury Jato Dynamics zaznamenaly meziroční nárůsty za první tři kvartály 21,3, resp. 40,2 %. VW Golf si v Evropě během letošního srpna pořídilo 59 552 zákazníků, což je o plných 56 % více než vloni. Jak se zdá, nový Golf přebral část motoristů ostatním modelům značky Volkswagen, typy Polo a Passat ztratily za první tři kvartály (YtD) 3,3, resp. 15,8 % zákazníků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf VI boduje, ale zřejmě na úkor stájových kolegů Passat a Polo

Nová Fiesta dělá evropskému Fordu radost, během září se jí prodalo celkem 51 291 kusů, což znamená meziroční nárůst o 63,9 % a odstup více než 10 000 vozů od třetího v pořadí v podobě Opelu Corsa, jenž v září poskočil o 17,1 % vzhůru (při porovnání prvních tří kvartálů však zaznamenal pokles 6,8 %).

Ani Fiat se nemá zač stydět, a to zvláště díky modelům Punto a Panda, jež se oba propracovaly do první desítky absolutního pořadí evropských prodejů. Punto v září zaznamenalo meziroční nárůst o 66,2 % (+10,1 % YtD) a Panda se v září prodávala o 14,4 % lépe než vloni (+30,6 % YtD). Skokanem roku se však stává Mégane od Renaultu, jenž se v září dočkal meziročního posílení o plných 90,4 % (+29,0% YtD).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiestě se daří, nový Mégane je "skokanem roku"

V pořadí značek stále kraluje Volkswagen, jenž za první tři kvartály tohoto roku v Evropě prodal 1 241 755 nových vozů, což je o 3,7 % lepší výsledek než vloni. Jen v září nalákal na koupi nového auta 155 770 zákazníků, což představuje výrazný meziroční posun +16,3 %. Na druhém místě stojí Ford, jemuž se vedlo ještě o něco lépe, když v září zaznamenal nárůst o plných 18, 0%, v YtD pak dosáhl stejného výsledku jako Volkswagen, tedy +3,7 %. Poslední automobilkou, jež se dočkala posílení projevů, byl Fiat s nárůstem 2,5 % (YtD). 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Corsa si polepšila pouze v září, Fiaty Panda a Punto však v prodejích trvale rostou
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků