Prodeje nových aut narostly meziročně o 13 procent

Praha, 4. 11. 2014 – Český automobilový trh vzrostl za prvních deset měsíců roku meziročně o 12,9 procenta. Růst táhnou zejména osobní automobily, jejichž prodeje jsou o 13,4 procenta vyšší než ve stejném období loňského roku, uvedla společnost Médea Research. Na rozdíl od jiných statistik jsou tyto informace bez účelových registrací. Jedná se tedy o nejpřesnější čísla vypovídající o trhu s prodanými automobily.

Zákazníci v říjnu 2014 nejvíce preferovali vozy Škoda (33,7 %), Hyundai (13,6 %) a Volkswagen (9,1 %). S odstupem je na čtvrtém místě Dacia (5 %), následují Ford (4,3 %), Opel (4 %) a Kia (3,4 %).

Nejprodávanějšími modely jsou Octavia, Rapid a Hyundai i30

Nejprodávanějším modelem mezi osobními vozy byla v říjnu Škoda Octavia (2 244 prodaných aut), Škoda Rapid (1 309) a Hyundai i30 (594). O čtvrté místo se dělí posilující Hyundai i20 a klesající Škoda Fabia (oba modely po 487 prodaných vozech).

Nejvíce osobních aut (28,1 %) se dlouhodobě prodává v segmentu C - nižší střední třídě.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků