Prodeje hybridů se loni propadly o 9,9 procenta

50 komentářů

joj
27. ledna • 17:05

A proc se porad zapomina na kombiky... chapu ze by cenu malyho auta do mesta hybridni technologie zvedla prilis, a v konkurenci neceho jako 206 1.4 HDi by nemela sanci, ale v kombiku uz by to tak dramatickyho nebylo.

Jogurt
27. ledna • 18:59

Problém je v tom, že pokud by ten kombík místo 10tis. EUR stál 20 tis. EUR, místo 1200kg ztěžkl 1500kg, byla by jeho realizovatelnost na trhu blízká nule.Pokud Q7 stojí 1,6M a váží 2,2t, neohrozí hybridní verze za 2M a s váhou 2,5t šanci na prodejnost, protože nárůst dynamiky a alespoň teoretické snížení provozních nákladů za čtvrtinu ceny navíc (možná a někomu) stojí. Zatímco nárůst ceny o 100% při velmi pochybném ekonomickém přínosu u malého auta jen těžko.

joj
28. ledna • 18:11

No tak nevim, Honda Insight hybrid bude teda o hodne tezsi a 2x drazsi nez podobne velka Honda?

Jogurt
28. ledna • 18:48

Nebude. Díky implementaci hybridní technologie bude o polovinu lehčí a o dvě třetiny levnější. Díky pomoci elektromotoru o fenomenálním výkonu 15kW zrychlí z nuly na 100km/h za fskvělých 13sekund a spotřebuje o celého půl litru benzínu méně než srovnatelná benzínová verze.

joj
28. ledna • 19:20

Takze jsem zpatky u svoji otazky, kdy se konecne objevi cenove dostupny hybridni kombi? To je totiz podle me to, co by mohlo zaujmout vic lidi...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
RS
29. ledna • 14:42

Treba novy Ford Fusion Hybrid a Mercury Milan Hybrid ;-)
http://www.hybrid.cz/tagy/ford-fusion-hybrid

Jogurt
28. ledna • 20:49

Pomineme-li vysokou relativnost pojmu "cenově dostupný" a doplníme ho o důležitý parametr "A smysluplný", soudím že ne dříve než za 8 let. Pokud vůbec. Protože pohne-li se dále vývoj a masová výroba akumulátorů, bude pravděpodobně efektivnější elektromobil než hybrid. Ale rozhodně lepší cestou než Toyota, Lexus a Honda se zdá být technologie americká, která hybrid chápe opačně než japonci a spalovací motor neslouží k mechanickému pohybu ale pouze k dobíjení accu a elektrickému pohonu. A tam já vidím větší šanci na úspěch.

petr
29. ledna • 8:07

"Americký" systém je v současnosti k ničemu, protože li-ion baterie jsou příliš drahé, proto má Prius stále Ni-MH baterky. Smysl začne mít až budou li-ion baterky levné na což si ještě počkáme. Po jejich slevnění na ten systém přejdou všichni, bude to další krok k čistě elektrickým autům.

Bořek Hudák (bhudak)
27. ledna • 13:55

Ted se mužu jen smát těm, co říkali, že koncern VW má prd vývoj a je zaostalej, když ještě nemá hybridy. Naopak tleskám managerům VW, že dokázali odolat prvotnímu "nadšení" z hybridů a načasují jejich vypuštění na lepší chvíli. Hold vyrábějí pro masy...

petr
29. ledna • 8:11

V některých oblastech má VW vývoj naprd, viz. jeho zaostání v dieselech (poslední na světě s CR), totéž FSI, počkali až to konkurence odzkouší a pak to okopírovali, to je vše, žádný velký vývoj. Nadruhou stranu v nabídce maloobjemových turbomotorů nebo v nabídce dvouspojkového automatu vede. Prostě někde zaostává, někde vede, záleží na prioritách.

x12345678
27. ledna • 14:05

Myslím že je to právě tak. Byl nesmysl konkurovat něčemu tak zbytečnému, jako je hybridní technologie Prius a Civic. Šli správnou cestou, t.j. vyvinuli hybridné technologii pro Q7 a Cayenne a teď může nastat pravý čas k tomu ji připravit pro praktický život. Hybridní golf rozhodně nespěchá.

Radek Ondrášík
27. ledna • 14:08

S tím souhlasím, hybridní technologie tam, kde se dá dojít opravdu k úspoře má jakš takš význam. Pokud si vezmeme, že hybrid ušetří dejme tomu 20% spotřeby, pak v absolutních číslech je samozřejmě úspora u vozu se spotřebou 6l na 100 km menší, než u Q7 apod. se spotřebou třeba 12 l. I když to bude pořád 20%, tak absolutní čísla mají jiný význam.

mato
27. ledna • 20:46

celkom ma prekvapujete, hovori vam nieco lexus hybrid? tam je ta uspora pri velkych motoroch a hmotnosti vozidiel daleko viac viditelna ako u priusu, inak toyota predala vyse miliona hybridov, este si stale myslite ze prisli zavcasu alebo ze to bol zly marketingovy tah?

Jogurt
27. ledna • 21:53

Však taky oba hybridy od lexusu jsou zatím jediné existující hybridy, které dávají aspoň trochu smysl. Jejich prodeje v Evropě jsou ale zanedbatelné.
Hybridní technologie se může rozhýbat, pokud s ní přijde některý z klasických tahounů nových technologií, t.j. buď VWG nebo skupina Ford a začne ji na své riziko tlačit masově. Jako se to stalo s vysokotlakým vstřikem nafty a přímým vstřikem benzínu. Dokud se o totéž pokoušel Fiat, Renault, Mitsubishi, evropští zákazníci to ignorovali. Když to rozhýbal VW, stalo se to masovou záležitostí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
RS
29. ledna • 14:50

Jedine ne treba SUV Escape Hybrid ;-)

petr
29. ledna • 8:00

Které dva hybridy z celkových 3 od Lexusu (RX, GS a LS) máš na mysli ? ;-)

šmankote
27. ledna • 12:48

Tak se nechají nazvat prodejní „úspěchy“ hybridních vozidel. Toyota to dosud vyrábí již z nějaké pochybné prestiže, neb přiznat neúspěch nelze, ale postupující finanční krize, spojená s brutálním poklesem prodejů nových vozů, je donutí to přehodnotit a výrobu definitivně zaříznout.Hybrid je neekologická plečka, jejíž výroba + ekologická likvidace vraku je a bude spojená s drancováním přírodních zdrojů (těžba těžkých kovů na baterie) a zvýšenými nároky na spotřebu energií. Tyto extrémní nároky nejsou vykoupeny nějakými závratnými úsporami při provozování těchto „EKO“ pleček ba naopak, běžný hybrid má v řežimech mimo město dokonce větší spotřebu paliva oproti běžnému vozu. Neb u vozu, který veze dalších cca 200kg baterií + příslušenství navíc, nelze čekant úspornou jízdu, že? To pochopí běžný zákazník, který postupně na hybridy hází bobek, ale nikdy to nepochopí ekofašos omámený hybridním šílenstvím.

Ronick
27. ledna • 20:28

Koukám, že ty ses tou vtipnou kaší docela nadláb B-]

ZocelenyDrapalik
27. ledna • 11:21

Jak spravne pise Radek - vetsina hybridu se proda v USA a tam prodeje ostatnich automobilu klesly mnohem vice nez o 9.9%. Jinymi slovy v dobe vseobecneho poklesu se hybridy prodavaly lepe nez ostatni automobily. A to prestoze pro Prius, ktery tvori 75% prodeju hybridu, byl tento rok poslednim rokem prodeje tohoto modelu, a prestoze ceny paliv klesly. Takze kazdy, kdo nad cisly premysli a je schopen vyhodnotit souvislosti vidi, ze hybridy zaznamenaly evidentni uspech. Lepsi potvrzeni spravnosti myslenky hybridu si nedokazu predstavit. K cemu ty ironicke poznamky?

Skyline
27. ledna • 10:51

...realne argumenty ne. Nekdy si fakt pripadam jak na lzidnes. Napadlo vas pane Klamo se treba podivat na vyvoj poklesu a dat si to do souvislosti s necim konkretnim?Napovim: prodeje Civiku hybrid v USA byly v polovine roku 12% nad prodeji za stejne obdobi 2007. Na konci roku vsak byl rozdil -4.2%, tedy v druhe pulce roku se prodalo aut o hodne mene. Cim to tak asi muze byt, co myslite?Ze by v tom hrala roli i cena benzinu, ktera je nyni na cca 50% ceny v lete? Financni krize, kdy clovek radsi, nez mit vetsi usporne auto koupi mensi, ktere je tak nejak usporne samo o sobe (rocni narust prodeje Fitu/Jazzu pres 40%)? Fakt, ze se cekalo jak na novy Prius, tak na Insight?

Likso
27. ledna • 8:23

Když se to tak vezme tak hybrid je auto se 2 pohonnými systémy prošpikované elektronikou zatím pro technické nadšence. Jako nové při dobré ceně ( v mnoha státech různě dotované na rozdíl od ČR ) určitě může dobře posloužit, ale po 5 letech provozu půjde jen velmi těžko prodat a jen za směšné peníze. Když si vzpomenu životnost baterek a kolik budou stát jako náhradní díl....... :-/

petr
27. ledna • 9:16

U nás jsou hybridy taky podporovány, dostaneš dálniční známku zdarma :-D
Jinak životnost baterek je větší, je na ně záruka tuším 8 let.
A ten pokles prodeje hybridů je zřejmě částečně způsoben i tím, že lidi čekali na novou generaci Priuse.

rohYonol
27. ledna • 11:20

Zato výměna baterií je řádově ve statisících. Čili po 8 letech je vůz nerentabilní a neprodejný. A to se vyplatí!
Může mi také někdo vysvětlit, v čem spočívá ekologie těchto vozů, když tu elektřinu musím vyrobit v uhelné elektrárně/Temelímu/Dukovanech??? Takže emise sice nevytvoří auto, ale elektrárna (v případě jádra zatíží přírodu jaderným odpadem)??? Dále je výroba hybridů mnohem náročnější na přírodní zdroje a energii. V čem tedy je ta "ekologičnost" takovýchto vozů??? Dále - při přenosu el. energie dochází ke ztrátám...
+ jak se asi takové vozidlo bude opravovat po havárii??? Systémy složité. Auto bude i po nepříliš závažné nehodě na odpis. Takže kupujme všichni hybridekologii:-/:-(3-[

petr
27. ledna • 11:50

Výměna baterií řádově ve statisících ? Asi jste to přehnal s konzumací rohypnolu :-D
Prius stojí v USA 22.000,- USD, tedy cca 450.000,- Kč. To jej jako Toyota prodává za cenu baterií ? :-D
Výroba je náročnější jen o ty baterie, což není tak velký nárůst.
Hmm, tak při přenosu el. energie dochází ke ztrátám. A můžu se zeptat jak velké ztráty má spalovací motor ? ;-)
Vozidlo bude po havárii stejně opravitelné jako kterékoli jiné s variátorovou převodovkou ;-) Oprava Mercedesu S bude nesrovnatelně dražší :-D

Radek Ondrášík
27. ledna • 12:08

Prius u nás stojí cca 750-800 tisíc, nová sada aku do něj stojí přes 100tis. Životnost bude hodně záležet na tom, v jakém prostředí se bude jezdit. Pokud dálky, pak se baterie moc často využívat nebudou a životnost bude větší, než při jízdách ve městě. Na druhou stranu mimo město a příměstský provoz je spotřeba Priusu velmi vysoká.Navíc nepleťte si záruční dobu a životnost. Záruka od Toyoty je sice poměrně dlouho, ale to neznamená, že životnost musí být těch 8 let. Na brzdové obložení máte také záruku 2 roky, ale když budete hodně jezdit a sjedete je za rok, tak záruku na toto nelze uplatnit, prostě je rozdíl mezi vadou výrobku a tedy uplatněním záruky a opotřebením, tedy životností.Pokud tedy bude někdo toto auto prodávat jako jeté ve věku okolo 5ti let, bude prodejnost velmi špatná, protože budou v brzké době následovat náklady spojené s výměnou těch akumulátorů a v tom může být zakopaný pes.Život s Priusem mohu u nás ve firmě sledovat velmi dobře a v "přímém" přenosu. Včetně výhod, nevýhod, úspory a naúspory a možnosti prodeje. V podstatě u nás je to auto neprodejné jako ojeté. Půl roční auto si nedokáže najít kupce za pomalu ani ne poloviční cenu nového vozu. Úspornost je taky na vážkách, byť musím uzant, že po Brně s tím autem není problem jezdit vč. špiček dopravy okolo 3,5 litru a to dost často v naprosté tichosti. Stačí najet na dálnici, rozjet to na povolených 130 kmh a spotřeba jde k 9ti litrům. Celková kombinace okolo 5,5-6ti litrům není s ohledem na výkon apod. nic extra, za co by se vyplácelo dávat vůči stejně velkému a vybavenému vozu o 300-400tis. více.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
28. ledna • 12:15

Ještě k té životnosti, ta je hodně závislá na provozu stejně jako ostatní části auta jako turbo, setrvák, spojka apod. Nicméně podle těchto informací není problém 200.000 mil u vozů taxi:"According to Toyota, the life of the Prius battery pack is determined more by mileage than by time, and it has been tested to 180,000 miles. Supporting this are first- and second-generation Prius taxis in Canada that have reportedly traveled more than 200,000 miles without suffering any battery problems."http://consumerguideauto.howstuffworks.com/hybrid-batteries-none-the-worse-for-wear-cga.htm

Jogurt
28. ledna • 18:31

CGA to je ta důvěryhodná organizace, co vyrobila test "expertů" Audi Q5 na 14 řádek, přitom si popletla počet převodových stupňů a nakonec prohlásila že nejlepší koupě v segmentu je Infiniti EX35? No tak to máš opravdu důvěryhodný zdroj....:-D:-D:-D

petr
29. ledna • 7:57

Máš pravdu, tvoje domněka má určitě v odborných kruzích váhu automobilového guru :-D:-D:-D

x12345678
27. ledna • 13:18

A jéje, tentokrát vás musím pochválit. Přispěvatel, na jehož lidovou teorii jste správně zareagoval zapomněl na jednu podstatnou věc. Na rozdíl mezi cenou dílu pro výrobu a cenou dílu v retailu (pro ostatní cenou dílu v distribuci jako náhradní díl). Pro výrobu je cena zlomkem ceny retailové a to z prostého důvodu, velkosérie jedním směrem versus kusová distribuce mnohasměrová, skladování a celá logistika.Kdysi kdosi začal počítat, kolik by stála oktávie složená z náhradních dílů. Otevřel Etku (to je elektronický katalog a ceník náhrdaních dílů koncernovu VW) a začal počítat. Když byl na jednom milionu, nechal toho, protože auto ještě zdaleka na seznamu nebylo celé.

rohYpnol
27. ledna • 17:01

To je sice hezké, ale pro spotřebitele je podstatné, kolik ho bude stát výměna baterií tady a teď. Takže je sice hezké, že se někde Prius prodává za 450 tisíc, ale pro zdejší kotlinu je prostě cena jiná... Stejně tak je hezké, že výrobní náklady na baterie jsou výrazně nižší, ale podstatné je, za kolik díl seženu v servisech jako spotřebitel. Časem se situace nepochybně zlepší (druhovýroba...) ale i tak. A každý umí tlachat nesmysly (teď nemyslím vás), obvzlášť když ani nemá informace, kolik stojí výměna baterií. Pan Ondrášik jen potvrdil moje slova.

petr
27. ledna • 13:14

Jste se sekl v řádech ;-) Nový Prius stojí 639.900,- Kč, srovnatelná Octavia 1.9TDI 77kW Elegance s aut. převodovkou stojí 589.900,- Kč B-]
Ojetý Prius při pohledu na sauto vidím za necelých 300.000,- Kč (z roku 2005), stejně stará Octavia se dá koupit o 100.000,- Kč levněji. Ztráta hodnoty je tedy menší, otázkou je jak píšete jestli si najde kupce, ale zřejmě ano když je tak drahý.

x12345678
27. ledna • 13:27

Otázkou ovšem je, zda cena ojetého Priusu není jen zbožné přání prodávajícího a zda k ní není nutno přičíst cenu následné výměny akumulátorů. Zatímco u oktávky dle tohoto případu kupující riskuje maximálně to, že má "upravený" tachometr, což na náklady nebude mít valný vliv.
A kromě toho se pan Ondrašík v řádech nesekl. Pokud nevíte, co je to matematicky řád, tak jednotky - desítky - stovky-tisíce atd. Takže o řád méně než 750 000 je 75 000. Jinak řečeno, v řádech jste se sekl vy.

petr
28. ledna • 8:25

Pokud jsem se o řád sekl já, tak mi zde uveďte auto srovnatelné s Priusem, které je o 300-400tis Kč levnější než Prius jak uvádí pan Ondrášik.

x12345678
28. ledna • 15:22

Kde to v jeho příspěvcích čteš?

petr
29. ledna • 7:50

Poslední věta jeho příspěvku:"Celková kombinace okolo 5,5-6ti litrům není s ohledem na výkon apod. nic extra, za co by se vyplácelo dávat vůči stejně velkému a vybavenému vozu o 300-400tis. více."

Radek Ondrášík
27. ledna • 13:25

Že se to prodává za 300 000 z roku 2005 neznamená, že se to prodá. Prodejný není ani Prisu z léta 2008 za necelých 380tisíc s pořízovačkou bezmála 800tis a najetými 15tkm. Další věci je, že za 640tis. zaplatíte u zákaldní verze, která toho z výbavy moc nepobrala. Druhý stupeň je to samé v bledě modrém a pak zde máme cenu cca 750tisíc.A nevím proč to auto srovnávate zrovna s Octavii, to auto není určitě soupeřem pro Prius a to díky své koncepci (neřeším pohon), ale spíše kategorii vozu. Je to spíše takové menší MPV, byť rozměrově (až na výrazně větší rozvor) je Prius jako O II.Ztráta hodnoty bude u Priusu určitě daleko větší, protože se prostě jako ojetý nedá prodat. Ono se stačí podívat, kolik se jich prodá jako nových, natož jako ojetých. A tedy těch kupců moc není. A to se prodává to auto poměrně nové, kde náklady na jakýkoli servis téměř nejsou. Prodejnost po 5-6ti letech bude žalostná a v cenách, kde se bude počítat s výměnou akumulátorů, které nebudou zrovna nejlevnější.

petr
28. ledna • 8:35

Za těch 640tis. Kč má ten Prius v základu 16" litá kola, el. okna, el. zrcátka, duální klimatizaci, "aut. převodovku", autorádio s CD + 6 repro, 7" dotykový multifunkční barevný display, tempomat, startování klíčkem, centrál s dálkovým ovládáním, VSC+, ABS, TRC, airbagy má přední, boční + hlavové vzadu i vepředu.
Jestli je tohle holátko, tak co je potom základní model třeba zmíněné Octavie ? :-DModel za těch 750tis. se od toho holátka liší jen lepším audiosystémem JBL s CD měničem, DVD navigací s hlasovým ovládáním, Bluetooth systémem, "Smart Entry and Start systémem" a mlhovkami.A proč ne Octavii ? Tak mi tady teda uveďte srovnatelné auto s Priusem s podobnou výbavou jako má to základní "holátko" a je levnější o Vámi zmiňovaných 300tis. Kč ;-)

Jogurt
28. ledna • 18:33

Týjo to startování klíčkem a centrál s dálkovým ovládáním, to mě fakt dostalo. To auto prostě musím mít!!!

petr
29. ledna • 7:54

No to víš, není to hold Škodovka kde je i dálkově ovládaný centrál za příplatek :-D

ZocelenyDrapalik
27. ledna • 11:29

Vyhoda internetu je ta, ze prispevek muze napsat kazdy, kdo zna pismenka. Pak ani nevadi, ze je to od zacatku do konce blabol. Baterie nestoj statisice, zadny z dosud prodavanych hybridu se nedokaze pripojit na sit a cerpat elektrinu z elektraren (mimochodem jake emise mas na mysli u Temelinu?), konstrukce neni o nic slozitejsi nez treba konstrukce dyzlu. Ale nic. Nenech se odradit. Pis dal. Jednou se to povede.

rohYpnol
27. ledna • 16:54

Když někdo nejen že neumí číst, ale ještě ani nemá informace, je to tragédie, že?
1) řádově statisíce znamená 100 tisíc až 999 tisíc. Čili baterie, které stojí 100 tisíc = stojí řádově statisíce. A to je jen cena na Priuse. Baterie do luxusních Lexusů jsou dle mých informací výrazně dražší.
2) Ano, ze současných hybridů se nedokáže připojit do sítě. Stačí se ale podívat na Chevrolet Volt a podobné vozy, které jsou na počátku sériové produkce.
3) Temelín samozřejmě nemá emise. Proto jsem psal EKOLOGICKÁ ZÁTĚŽ V PODOBĚ RADIOAKTIVNÍHO ODPADU. Jenže to byste musel umět číst.
4) Že hybrid podle vás není složitější než dýzl, snad ani nemá cenu komentovat...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
28. ledna • 9:02

Já číst umím a informace mám taky. Baterie do Priuse stojí 2.588,- USD, což při kurzu 22,- Kč/USD znamená, že celá sada nových akumulátorů stojí 56.936,- Kč.http://www.autobloggreen.com/2008/09/24/buying-prius-replacement-batteries-just-got-cheaper/

rohYpnol
28. ledna • 9:44

Takže to tu napíši ještě jednou pro nechápavé:
1) není důležité, za kolik se sežene baterie někde v USA. Podstatné je, kolik mě bude stát výměna tady a teď. Netvrdím, že nelze objednat přes net. Jenže elektronika je tady také pomalu 2x dražší a stejně se nakupuje tady.
2) Lidi si asi těžko budou měnit baterii sami. Byť netvrdím, že kutil by to nezvládl. Takže k ceně baterií připočtěme ještě práci.
3) Nepsal jsem jen o bateriích pro Prius. Baterie pro luxusní Lexusy jsou podle mých informací nezanedbatelně dražší.

petr
28. ledna • 12:08

Pokud by baterie byli u nás za cca 100tis. Kč, tak by se vyplatilo pro ně osobně zaletět do USA a nechat si je pak namontovat v autorizovaném servisu a pořád bychom na těch 100tis. Kč nebyli ;-)
Kolik stojí baterie do Lexusu nevím (neznám jejich přesné parametry). Nicméně můžu přihodit cenu baterií pro Hondu Insight, do ní stojí 1.968,- USD (cca 43.000,- Kč).Tedy vzhledem k tomu, že cenu baterií do Lexusu neznám by se dalo říct, že cena nových baterií do luxusních vozů může přesáhnout 100.000,- Kč ;-)

x12345678
27. ledna • 13:07

Otázkou je, zda to v případě internetu je skutečně výhoda.........Hybrid jako dvoupohonový systém nepochybně významně složitější je. Dieselové auto nemá pohonné akumulátory, nemá regulaci elektřiny tam a zpět, nemá poháněcí elektromotor.
Neřekl bych ale, že je to jeho handicap. Auta sama o sobě jsou dnes podstatně složitější, než byla před 15lety, a to i bez hybridní technologie. Komplikovanost bych já jako nevýhodu neviděl.Co ale já vidím jako problém - a to podstatný - je, že se o nich nesprávně informuje, když se na základě PR vydávají téměř za perpetuum mobile. A tím tedy nejsou ani omylem. Žádná z automobilek seriózne (zatím) neřekla, nebo jsem to alespoň od žádné nepostřehl:
"Vážená veřejnosti, hybridní technologie, kterou Vám předkládáme k Vaší laskavé úvaze nabízí:
a) jakžtakž efektivní akumulaci kinetické energie auta, kterou dnes při brzdění ohříváte zeměkouli. V hybridním autě podstatnou část tohoto tepla nevytvoříte, ale naládujete zpět do akumulátorů a můžete ji případně znovu využít k pohybu. PODSTATNOU PODMÍNKOU ABY TO FUNGOVALO OVŠEM JE, ŽE NEBUDETE JEZDIT JAKO HOVADA, PROTOŽE PAK SE KLASICKÉMU BRZDĚNÍ NEVYNETE A DO VZDUCHU BUDTETE TOPIT VÍCEMÉNĚ STEJNĚ JAKO BEZ HYBRIDU. Rozhodně však milí zákazníci nepočítejte s tím, že po celodenním ježdění přijedete domů s tak naládovaným akumulátorem, že na tom ještě přes kabel uvaříte večeři a ohřejete vodu v boileru.b) celá ta legrace něco stojí, jak ve vývoji, tak ve výrobě (ano, baterky, regulace a elektromotor opravdu nejsou zadarmo), takže si budete muset krapátko připlatit. A protože ta technologie také něco váží, musíte počítat s tím, že s sebou budete tahat pár metráků navíc, což se projeví na životnosti pneumatik, jízdních vlastnostech auta, nutnosti včas a plynule brzdit a tak dále. Rovněž až akumulátory prožijí svůj život, daný počtem a rozsahem dobíjecích cyklů, nebude to sranda za malé peníze.c) Hybridní technologie má smysl tam, kde buď máte malé denní kilometrové výkony a stačí vám tedy jako významný zdroj energie k pohonu právě elektřina, která je (zatím) levnější než spotřební megadaní zatížené benzín či nafta. A ještě k tomu se Vám hybridní technologie vyplatí jen tam, kde máte co získávat zpět, t.j. četně zpomalujete a zrychlujete. Pokud však Váš způsob přepravy je plynulou rovnoměrnou jízdou na dlouhé vzdálenosti, pak vám toho naše technologie moc nepřinese, protože baterky budete mít za chvíli prázdné a bez opakovaného plynulého zpomalování je zadarmo nedobijete a budete jezdit se stejnou spotřebou klasických paliv jako dosud. Takže pro tupé: ve městě ušetříte klidně i 30% paliva, na trase Budapest - Madrid neušetříte plusminus nic, jen povláčíte tam i zpět 300kg navíc.d) Pokud si myslíte, že se vám hybridní technologie vyplatí u malých chrastítek typu Chevy Spark, pak Vám musíme sdělit, že jste vedle jako jedle. Tato technologie je díly malým počtům vyráběných aut drahá a cesta k rozšíření vede přes velké drahé vozy, kde to s cenou neudělá nic dramatického a kde navíc je větší efekt přínosu pro ekonomiku a ekologii, zejména v městském č horském provozu. Takže SUV, minibusy a dodávky. Vy ostatní zatím zapomeňte, protože pro vás to fakt nemá smysl. Zatím.e)pokud máte auto jako služební či referentské, zapomeňte na to, že budete parkovat doma v garáži nebo u paneláku. Ještě dlouho totiž nebude vyřešeno, jak by vám měl chlebodárce hradit proud na noční dobití akumulátoru, aniž by ho správce daně nepověsil za žlázy do průvanu a prodlužovačky na Proseku asi taky hned tak po ulicích volně nebudou. Nakonec, nastěhovali by se vám tam homelessníci a na vašem proudu by si vařili ponorákem magorák.Takže, milí budoucí zákazníci, doba ještě nenastala. Možná nastane, ale možná taky ne."A protože takhle to ještě žádný výrobce neřekl a místo toho se buď snaží máznout úředníky tu či onde, aby právě jeho vehikly zvýhodnili (London), což má své limity, či skrz PR hustí možným zákazníkům do hlavy takové lži a nesmysly, že z toho zůstává rozum stát, je osud hybridů zatím takový, jaký je. T.j. nic moc.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
matuS
29. ledna • 22:24

pekne si to napisal, len par poznamok k bodu A) - ked hovorime o lexus hybrid drive, tak vobec sa nie je treba obmedzovat a baterky sa nikdy nevystavia (tym neobmedzovanim nemyslim system brzda-plyn ale normalne kazdodenne jazdenie)
C) - urcite ze na dialnici ma hybrid nizsiu usporu ako v meste, ale vzhladom na to aka husta je premavka na dialniciach (a to uz nehovorim o zapchach) a neustale sa spomaluje a zrychluje, tak aj tu ma hybrid vyznam, no a potom samozrejme nezabudajme na kopcovity teren ako napr dialnica A1, A2, severna D1 a pod.
Fakt je ten, ze hybrid ma zatial vyznam iba vo velkych a luxusnych autach, takze skor je to taka vec, ktora sprijemni jazdu. Som zvedavy co bude predvadzat novy prius.

Jogurt
27. ledna • 19:07

Děkuji. Toto je snad nejpřesnější vysvětlení pojmy hybridní automobil, jaké kdy bylo podáno. To už snad pochopí i jouda.

ZocelenyDrapalik
28. ledna • 9:33

Dekuji. Toto je snad nejpresnejsi souhrn mytu a predsudku, jaky kdy byl o hybridech napsan. Ale promin, je to tak dlouhy, a tech omylu je tam tolik, ze ted nemam silu ani cas to uvadet na pravou miru.

Jogurt
28. ledna • 18:25

PopletenýDrápalíku, přestaň chlastat a hulit a možná tě okolí začne zase brát vážně.

Radek
27. ledna • 9:45

Vetsina hybridu se proda v USA, kde ale loni sly prodeje celkove dolu, a to vice nez 10%, takze to je spis jeste uspech. Ale hlavne - chybi nabidka, jedno auto nedela segment a chybi hlavne mala auta do mesta typu fiat panda

Doporučujeme

Články odjinud