Prodeje hybridů se loni propadly o 9,9 procenta

Jistě si pamatujete na optimistické řeči z řad zanícených „moderních“ ekologů o tom, jak hybridní vozy spasí svět a jak jejich masové použití pomůže vyčistit vzduch ve velkoměstech. Jistě, něco málo pravdy na tom určitě je, ovšem co z toho, když se hybridy neprodávají tak dobře, jak se předpokládalo?

Nejnovější statistiky totiž potvrzují, že v loňském roce klesl globálně zájem o hybridy téměř až o deset procent, což určitě nejsou zanedbatelná čísla. Tento nepříznivý výsledek bychom mohli připsat na vrub hned několika faktorům, jako třeba všude zmiňované finanční krizi, ovšem problém bude zřejmě i v nabídce, která mnoha modely příliš nepřekypovala. Nicméně, právě tato situace by se měla změnit již letos, kdy se do prodejů dostanou dva významní hráči - nová Honda Insight a třetí generace modelu Prius.
Vraťme se však ještě k několika konkrétním číslům z loňska, kdy se opět na vrcholu žebříčku udržela Toyota s 241 000 prodanými hybridy. Následuje Honda, které se podařilo prodat přes 31 000 kusů, z níž většinu tvoří hybridní verze modelu Civic a první „trojku“ uzavírá Ford s 20 000 prodanými hybridy na svém kontu. Automobilka „modrého oválu“ však zaznamenala největší meziroční propad prodejů, jenž činí až 22 procent. Naopak, důvod na radost mají v koncernu General Motors, kde se můžou pochlubit až 179 procentním meziročním růstem. V plusu je i automobilka Nissan, která zaznamenala potěšitelný pětiprocentní nárůst prodejů.
 V letošním roce, kdy se má krize ještě prohloubit, bude pro automobilky stále podstatnější a důležitější prosazovat kombinovaný druh pohonu, vypadá to tak, že zachránit to můžou příznivé ceny a pestrá nabídka.
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků