Tolik obávaná a skloňována finanční krize a s tím související pokles poptávky se v automobilovém průmyslu nedotýká úplně každého. Vzhledem k aktuální situaci jsou nejnovější statistiky prodejnosti BMW s legendárním písmenem M na zádi jistě zajímavé. Divizi se totiž v loňském roce povedlo pozvednout prodeje až o padesát procent, čímž se rok 2008 stal hned po roce 2002 druhým nejúspěšnějším v jejich třicetileté historii. Abychom ale nechodili kolem horké kaše, pojďme rovnou na konkrétní čísla.
Za uplynulý rok se ostrých BMW prodalo 24 186 kusů, z čehož až 10 663 kusů se prodalo jen ve Spojených Státech. V domácím Německu si zas svého majitele našlo až 2 777 „eMek“, což představuje meziroční nárůst o 37 procent. Největší meziroční, až 130 procentní, růst prodejů byl ale zaznamenán v Kanadě, kde za loňský rok podařilo prodat 1 114 vozidel. A které z nabízených modelů si získali největší popularitu? Čísla jasně mluví, že nejoblíbenější a nejžádanější je M3 Coupé, jejíchž se prodalo až 10 571 kusů, pak následuje M3 Cabrio (4 169 kusů), M3 ve verzi sedan (3 253 kusů), M5 sedan a kombi (2 465 kusů), M6 Cabrio (1 158 kusů), M6 (1 102 kusů) a tabulku popularity uzavírá dvojice Z4 M a Z4 M Roadster (1 438 kusů).
Ze statistik tedy jasně vyplývá, že i poměrně často kritizovaná M3 vítězí v prodejích na plné čáře a celá divize M, která se nyní orientuje na velmi bizarní díla jako X6 M, slaví úspěchy. Je to však skutečně důkazem správnosti přístupu k věci? Ne nutně. My to naopak považujeme za důkaz úpadku, zacílení na širší spektrum zákazníků a implantace písmene M modelům, kterým absolutně nenáleží, logicky přináší a bude přinášet vyšší prodeje, nebude však důkazem kvalitnějšího produktu. Kvalitní v případě BMW M znamená sportovní a tím už dnes není ani M3, o novějších experimentech ani nemluvě...