Prodeje divize BMW M rostly vloni více než o polovinu

Tolik obávaná a skloňována finanční krize a s tím související pokles poptávky se v automobilovém průmyslu nedotýká úplně každého. Vzhledem k aktuální situaci jsou nejnovější statistiky prodejnosti BMW s legendárním písmenem M na zádi jistě zajímavé. Divizi se totiž v loňském roce povedlo pozvednout prodeje až o padesát procent, čímž se rok 2008 stal hned po roce 2002 druhým nejúspěšnějším v jejich třicetileté historii. Abychom ale nechodili kolem horké kaše, pojďme rovnou na konkrétní čísla.

Za uplynulý rok se ostrých BMW prodalo 24 186 kusů, z čehož až 10 663 kusů se prodalo jen ve Spojených Státech. V domácím Německu si zas svého majitele našlo až 2 777 „eMek“, což představuje meziroční nárůst o 37 procent. Největší meziroční, až 130 procentní, růst prodejů byl ale zaznamenán v Kanadě, kde za loňský rok podařilo prodat 1 114 vozidel. A které z nabízených modelů si získali největší popularitu? Čísla jasně mluví, že nejoblíbenější a nejžádanější je M3 Coupé, jejíchž se prodalo až 10 571 kusů, pak následuje M3 Cabrio (4 169 kusů), M3 ve verzi sedan (3 253 kusů), M5 sedan a kombi (2 465 kusů), M6 Cabrio (1 158 kusů), M6 (1 102 kusů) a tabulku popularity uzavírá dvojice Z4 M a Z4 M Roadster (1 438 kusů).
Ze statistik tedy jasně vyplývá, že i poměrně často kritizovaná M3 vítězí v prodejích na plné čáře a celá divize M, která se nyní orientuje na velmi bizarní díla jako X6 M, slaví úspěchy. Je to však skutečně důkazem správnosti přístupu k věci? Ne nutně. My to naopak považujeme za důkaz úpadku, zacílení na širší spektrum zákazníků a implantace písmene M modelům, kterým absolutně nenáleží, logicky přináší a bude přinášet vyšší prodeje, nebude však důkazem kvalitnějšího produktu. Kvalitní v případě BMW M znamená sportovní a tím už dnes není ani M3, o novějších experimentech ani nemluvě...

 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků