Za zenitem je celá značka renault logo hovoří za vše, a ne dieslová auta .
Za zenitem je v tomhle pokročilém stádiu civilizační rakoviny kde co (..už pomalu vč. nás všech..), ale jedno je jisté: prodávat se bude vždy nejvíce to, co bude aktuálně palivově nejúspornější + bude mít co nejdelší dojezd na nádrž (ideálně při co možná nejvyšším výkonu ;). Problém dehťáků spočívá ve vyšších nákladech na servis zejména u těch tzv. kultivovaných s 2hmoťákem + vysokotlakým CR + EGR + DPF atd., kde je to pak od nějakých >250tis. km šílená paleta.. Aktuální úděsně přeturbené daunsajzy (..furt se mi to nevím proč spojuje s Downovým syndromem ;) se vyplatí pouze nové + mírně ojeté a pak se jich rychle zbavit nejlépe co možná nejdál :D Staré dobré echt mechanické "nízkotlaké traktory" jako atm-2ltr v Méďovi W123 alias Pijánu, které prostě kliďánko jezdily (..a mnohdy stále ještě krásně šlapou :) >1mil. km a to i s mizernou péčí + na kde co vč. přepáleného oleje z friťáku jsou už bohužel v globálu dávno pasé..
No vidim, ze tym odbornikov na motory je kompletny a riesenia su tiez realne....B-]
Mám jtd 130 koniků a zatím spokojenost a najedu 20.000km ročně spotřeba 5.6l na 100km.Kamarád má jtd 110 k najeto 290.000km spotřebu 5.3l auto má 8let a co se týká motorů řekl že jiný by nechtěl.
najazdim rocne 40 000 km. Mam diesel. Na dialnici zerie realne o 2 litre menej ako porovnatelny benzin. Aktualne pre mna nie je ziadna alternativa k dieslu. A to sa prizname, ze nemam naftovy rachot. Zial, ekonomika prevadzky je u mna vyrazne lepsia pri nafte ako pri benzine alebo dokonca hybride. Ponuknite mi alternativu a rad presedlam na ine palivo.PS: CNG nemozem vyuzivat vzhladom k riedkej sieti cerpadiel..
A co LPG? Ekonomicky vychází lépe, kultura jízdy jako u benzínu, čerpaček dostatek. Najezdím 35 000 km ročně a vyšlo mi to jako nejlepší volba.
mel jsem drive LPG neni to spatna volba,ale vadi mi nizky dojezd LPG a bud nemoznost rezervy nebo mensi zavazadelnik, navic nemoznost vjezd do podzenich garazi, prakticky kazdy den jsem v praze a musim nekde parkovat. Kdyz jedu mimo mesto mam spotrebu do 8 litru nafty v pohode,motor pres 300koni, ekvivalent 300 kobyl benzin, na plyn bude dojezd max 400km a tak 13 litru plynu LPG.dojezd mam bezne na naftu 1000km ) nadrz 80litru)na nadrz coz u LPG je sci fi, stejne jako u CNG.
Já mám toroid místo rezervy a rezervu v kufru (musí být přišroubovaná nebo jinak připevněná, pak spokojeně kývá hlavou i technik při STK). Z hlediska využití a variability prostoru mi to přijde nejlepší.BTW Viděl jsem RAM 1500 V8, které mělo tři nádrže na LPG o celkové kapacitě 250 litrů. To už by se dalo, ne? :-)
pri lpg je problem s prestavbou (Opel je srot a okrem neho v LPG sa vela aut so zarukou nepredava). Okrem toho - mal som auto s LPG raz a nebolo to ono - furt sa nieco muselo nastavovat a tak. Dalsia vec je caste tankovanie - videl by som to na realnych mozno 10 litrov LPG na 100km - co je mizivy dojazd a chodit na pumpu 3x tyzdenne... LPG preto nepovazujem za alternativu.Ideal by bol elektromobil - keby mal dojazd aspon tych 350 realnych km aj v zime - doma hodim na nabijacku a pohoda. To by mi celkom sedelo. Lenze na Teslu nemam a iny elektrovoz na 350km nedosiahne ani nahodou..
Tak nových aut na LPG se prodává velmi málo, to je pravda. Podle mě je to nejvíce omezující faktor.Na druhém místě vidím ten dojezd. Já mám 400 až 480 km, protože jsem chtěl nádrž místo rezervy. Tankovat musím dvakrát týdně. Ale pokud je v autě místo, dá se tam dát větší nádrž nebo více nádrží. Viděl jsem osobně auto, kde má majitel tři nádrže o celkové kapacitě 250 litrů (doufám, že už ho neuvidím, nechci zase čekat několik minut, než ty své nádrže natankuje :-) ).Nastavování je dáno kvalitou komponent, kvalitou samotné přestavby a tolerancí motoru k odchylkám od běžného stavu. Koupil jsem ojeté auto, nechal ho přestavět a po 100 tisích km, které jsem najel, se LPG ukazuje jako nejspolehlivější součást auta. Ano, je to třetí omezující podmínka.
A kdy to bylo a co to bylo za auto? Navíc ti vadí kvůli tankování dojezd středně velkého auta na LPG kolem 500km a elektromobil s 200 až 350km ti nevadí? Trochu si odporuješ, nezdá se ti? Nikdy jsem s LPG neměl žádný problém a to už jezdím s auty na LPG dobrých 10 let a jiné palivo nechci. Benzín používám pouze na dojetí k nejbližší čerpačce s LPG. U LPG je ovšem nutné dodržet jedinou důležitou věc a tím je vhodný motor pro přestavbu na LPG, což u většiny nových aut je problém. Šetří se u nich na všem a motory nejsou výjimkou. Při spalování plynu totiž dochází k mnohem vyšším teplotám v motoru, což velmi zkraruje už tak jeho mizernou životnost. Problém s jeho chodem nebo akcelerací u motoru s turbem bych tady ale neviděl, stačí pouze volit systém s přístřikem benzínu, čímž je zase návratnost do přestavby o něco delší. Na přestavbu čehokoliv do CNG je lepší zapomenout a když CNG, tak originál nástavbu od výrobce, protože pozdější přestavba má samá negativa. Navíc tankování CNG co 300-350km je hodně špatný dojezd na plyn a navíc to trvá mnohem déle, než tankování LPG. CNG je prostě mrtvá větev. Jinak všeobecně je rozumnější dávat do plynu atmosféru než motor s turbem z pohledu ceny za přestavbu, návratnosti a životnosti motoru. Poctivě vyrobená atmosféra totiž nemá z hlediska životnosti problém najezdit stejné km na LPG, jako na benzín ;-)
mu soused ma CNG tourana a dojezd ma kolem 400-450kg dle stylu jizdy. Tankovani CNG vs LPG je zhruba plus minus stejny. Mne u CNG vadi maly vyber tovarne predelanych aut. Predelavat auto na cng nema ekonomicky smysl. drive jsme mel predelane auto na LPG uspora byla dobra,ale kdyz byl problem, tak se vymlouval lpg technik na ford, ve fordu nechteli o LPG ani slyset.Dokonce v nekterych autorizovanych servisech mi nechteli vzit ani do dilny. ja bych popr. chtel dodavku, ci kombika, 6 valcu vykon alespon 250 koni na CNG originalne predelane. Byt dnes kdyz cen anafty je za 27kc vs 1 kg plynu zase z ekonomickeho hlediska vyhra neni.
neodporujem, je si to nepochopil..1. kupujem nove auta - t.j. vyber LPG je mizerny.2. kupujem auta s +-80kw a som zvyknuty na turbo. Nejaka atmo 1,6 mi nestaci.3. mam problem s dojazdom LPG, lebo nechcem zabijat cas po pumpach. Na elektrovoze mi dojazd 350 km nevadi, lebo dojdem domov, zapojim nabijacku a finito. Kdezto pri LPG musim fyuicky byt na pumpe pocas mojho volneho casu.
Kdyby se z LPG stalo "hlavní" palivo, ekonomika rázem půjde do háje, protože na ně v tu chvíli uvalí stejné daně jako na benzin a naftu... Tím také pominou veškeré důvody pro jeho použití. Spotřeba je vyšší, výkon motoru nižší a jen proto, že se ho vytočí pár litrů, je zatím nezajímavé.
mam take diesel najedu rocne 25 000km a prumer mam 8.5 lutru nafty, motor pres 300kobyl 4 kolka. A to jezdim kazdy den do Prahy. Ted jsem jel do Benatek cca 800km, 4 lidi dle rychlostnich limitu, spotreba 7.2 l nafty. Cena noveho vozu vs benzin je +- stejna. 4 lidi ve voze a plny kufr. Benzin v te same vykonne variante spotreba 12 litru.Co mi vadi na benzinu je neustale tankovani.Tankovat co kazdych 500km mi proste vadi.A jestli ma auto horsi emise NOX nebo CO2 to vcelku neresim. Az se bude problem resit globalne a vsechny mocnosti sveta podepisi kjotsky protokol o snizovani co2 tak bude mit hra uredniku z Bruselu naky smysl. Evropa vyrabi max 10% co 2, zbytek Cina, Indie, Japonska a hlavne USa-)
jinak kolik z těch 10% je automobilová doprava a kolik z té jsou auta do 4t?Aha děkuju, neřikám neřešit ekologii, ale ....
Z globalniho pohledu je uplne jedno kolik g na 1km jizdu budou vypoustet auta v Evrope, Japonsku, ci USA.Celkove cislo milionu tun Evropy je zanedbatelne oproti Cine, Indii apod statum.Urednici EU resi kolik gramu vypousti nova auta, ale v klidnu nechaji jezdit tisice starych krapu ktery vypousteji x nasobne horsi zpolodiny, to nikomu nevadi. Svet se uplne zblaznil.Nejvetsi znecistovatele ovzdusi jsou jine zeme a HLAVNE tovarny, nikoliv auta.Jen urednici v v Bruselu si hraji s nesmyslama a zbytecne prodrazuji auta.Diktuji automobilkam kolik musi nova auta vypoustet emisi, byt cisla jsou na same hrane technickych moznosti automobilek.A co se tyka tech 10 % tak produkce na 1 evropana je za rok 8.5 milionu tun CO2-)porovnej to co vypusti jedno tve auto za rok, ja myslim, ze cisla mluvi jasne, ciste oblbovani lidi nesmyslama.jestli ma auto vypustit co2 100 nebo 300gramu je irelevantni v techto cislech. Nebavim se ted o prachovych castic a Nox.
pardon 8,5 tun, nikoliv 8,5 milionu, USA 18.5 tuny.
Ve svém dvoudvéřovém dvoumístném autě mám spotřebu cca 10l/100km benzínu, Ve svém pětimístném čtyřdvéřovém autě mám spotřebu 3-3,5l/100km nafty... Čím raději pojedu na dovolenou? B-] Každý ma jiní preference,ale jsem šťastný, že žena má rozum a nechce jezdit na dovolenou v naftě
ma zena opravdu neresi jestli pojede v benzinu nebo nafte. Resi kdyz ujede 800km v aute at uz jako spolujezdec ci ridic vystoupi nerozlamana a relativne svezi. Ale chapu kazdy ma jine preference. Pripadne jeste resi,abych naftu zaplatil ja-)
Predpokladam, ze z tych 40.000 je najma dialnica a dlhe trasy. Tam diesel ma zmysel je ekonomicky a mozno aj ekologicky. Ale diesel v malom aute, kt. urobi 10.000 rocne a aj to v meste nema co robit. O tom je ta zvratena ekologia. Diesel v C1 alebo v C3 je na smiech
Diesel nemá akýkoľvek zmysel v osobných autách, ak by bolo rovnako daňovo zaťažiteľný ako benzín (s prihliadnutím na energiu v palive) tak návratnosť dieslu by neexistovala , aj moderné benzíny v malých autách (nižšia stredná trieda) vedia jazdiť po diaľnici za 6L.Pri veľkých a drahých SUV je úplne jedno za koľko majiteľ jazdí (to len v našom regióne je diesel love kvôli žgrglošom čo si nechajú do kolena vŕtať za pár centov, ale auto si kúpia za 100tis. EUR a stratia pri predaji 50tis. ..).
Citroen C1 se od roku 2009 vyrábí jen se zážehovým motorem.
Myslim, ze toto by bolo pre teba: ttps://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt_(second_generation) prvych 80km ides na elektrinu, zbytok na benzin, ten 1,5l benzin by nemal zrat o moc viac na dialnici ako 2l diesel.
Najdes, vlecies sa. A navyse za osem litrov/100km.
Ty seš teoretik, tebe by měli zaměstnat na nějákém ministerstvu :-D
No naloz to tomu teoretikovi z ministerstva a daj aspon nejake priklady kde sa mylim. Len aby to potom z teba nespravilo chrobaka truhlika.
Začnu tím, že 2l diesel v osobním autě, ne SUV nebo MPV umí jezdit dálnice 130-140km/h do 6l v průměru a to s velkou rezervou (tím chci říct, že některá auta to umí ještě za míň).Naproti tomu Volt/Ampera, těžké vozidlo (1750kg) s benzínovým motorem o výkonu 90 koní (když teda dojdou baterky) už z principu nemůže dohnat spotřebu dvoulitru nafty, natož výkonovou a jízdní pohodu.Citace: Běžnou, klidnou jízdu s občasným předjetím zvládnete za 7 až 8 litrů, relativně rychlou (v rámci možností daných omezeným výkonem pohonu fungujícího v hybrdním režimu a omezovačem rychlosti zasahujícím už při 161 km/h) za 13-14, při economy runu jsem se dostal těsně pod 4 litry, ale to už byla jízda plná dynamické bídy a řidičských nářků. V běžné praxi je těžké dostat se už na nějakých 6 litrů.Zdroj: http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-opel-amper... ...
Skvely test, lebo co urobi novinar ked dostane do ruk elektricke auto, predsa ho zoberie na dialnicu a ide 160 az kym nevybije baterku. Aj ja mozem zobrat M3 na bratislavske cesty a stazovat sa potom na bolesti chrbta.
Když vidím autora tohoto testu, Pavel Janda, tak k tomu také nemám moc důvěry. To je také fanatik a auta dělí jednoznačně na černé a bílé a kritéria si pro toto dělení stanovil sám.
Údaje na spritmonitor.de udávajú "kapánek" iné cifry. A som náchylnejší veriť skôr im, než nejakému pisálkovi, ktorý to auto dlhodobo nevlastní.
To vies, zateplit si z vonku dom azbestom je tiez celkom ekonomicky prinosne: super izoluje a este k tomu je potom dom skoro nehorlavy. Akurat to skodi majitelovi (co je jeho vec), !ALE! skodi to aj susedom, ktori z tohto riesenia nemaju ziadny benefit ale iba zvysenu sancu na rakovinu. Chcel by si takeho setriveho suseda, ze? :-D
To asi ano,ale dci jsou špička;-)
Uz davno mali byt diesle v aute do 4.5m zakazane.
Iniciativny blbec, horsi nez triedny nepriatel. Tolko o zakazovani.
Tak nepouzijem slova "zakazane" aby som nebol za blbca. Diesel v malom (myslim tym aj nizsiu strednu triedu) aute nema co robit. Spokojny?
áno, a trojvalce prikázané, hej...
To som kde napisal?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.