Prodejci nafty reagují na výsledky našeho testu [Test naft 2013]

Prodejci nafty reagují na výsledky našeho testu [Test naft 2013]

Kapitoly článku:


Jak jsme upozornili už v samotném testu, značková paliva obsahují aditiva, která pomáhají udržovat motor v optimální kondici. Tuto skutečnost ve svých odpovědích zdůrazňovali i zástupci oslovených společností.

Aditiva chrání motor 

 Za všechny nechme hovořit Václava Loulu z Benziny: „Málo se ví, že čisticí aditiva prospívají nejen vstřikovačům a čerpadlům, ale velmi účinně zabraňují i tvorbě karbonových úsad ve výfukovém traktu, kam dnes spadá turbodmychadlo a zpětné vedení výfukových plynů EGR. Právě zablokování regulace turbodmychadel a EGR ventilů coby velmi častý problém moderních dieselů, vozy našich zákazníků nepostihuje.“

Právě Benzina začala s nadstandardní aditivací motorové nafty už v roce 1996. Podle Louly byli tehdy spolu s Aralem na českém trhu jediní. Dnes je ale trh mnohem dál.

„Jako technik musím říci, že si nemyslím, že by zákazník nákupem u Shellu či OMV udělal chybu,“ říká otevřeně Loula. „Nikdy bych však do moderního dieselu netankoval neaditivované palivo. Na tom se shodují i odborníci z automobilového průmyslu a servisů.“

Norma ČSN EN 590 totiž nereflektuje vývoj vznětových motorů, upozorňuje Loula. „Dříve nikoho nenapadlo, že výfukové plyny budeme přivádět zpět do sání skrz elektronicky regulovaný ventil. A nebylo tak důležité, zda lepivé úsady budou ve výfukovém traktu ulpívat či ne.“

V další kapitole se zástupců jednotlivých značek zeptáme, v čem se jimi prodávané nafty liší:

Doporučujeme

Články odjinud