Prodejci aut se bojí, že nefunkční registr zpomalí prodeje

Přetrvávající problémy centrálního registru vozidel mohou ovlivnit červencový prodej nových aut. Část zákazníků by se mohla rozhodnout nákup nového vozu odložit. Vyplývá to z vyjádření automobilek.

Prodejci nových vozů v současnosti prakticky nemohou předávat prodaná auta zákazníkům, protože nemají přidělenou registrační značku a majitelé nejsou uvedeni v technickém průkazu. 

„Omezení dopadají i na prodej ojetých vozů, zejména se to týká našich referentských vozů, které nemůžeme odhlásit, a tudíž prodat zákazníkům,“ řekla mluvčí zastoupení Peugeotu Radka Matthey. Problémy registru omezují i další aktivity zastoupení automobilek, například přihlašování vozů pro testování novináři a pro firemní flotily. „Nejurgentnější případy řešíme pomocí převozních značek, ale jen ve velmi omezeném počtu. Jinak nám nezbývá než čekat,“ dodala.

Život řidiče | Byznys

Registr vozidel se po plánovaném výpadku už vůbec nespustil

Dovozci i domácí automobilky navíc podle mluvčího Fordu Martina Linharta nemohou získávat aktuální informace o reálných registracích, které jsou pro ně velmi důležitým pracovním nástrojem. Podobně se vyjádřil také generální ředitel českého a slovenského Opelu Pavel Šilha, podle kterého jsou údaje o registracích podkladem pro řízení obchodních aktivit.

Podle mediálního zástupce Import VW Group Lukáše Nováka sice žádný akutní problém zatím nenastal, ale situace je každým dnem napjatější. Problémy jsou s přihlašováním nových vozidel, s odhlašováním ojetin to podle něj tak závažné není. Více než na samotném prodeji se zatím problémy projevují v propadu počtu zaregistrovaných aut. „Předpokládáme ale, že do konce měsíce, pokud už bude centrální registr vozidel funkční, by se mělo vše dohnat. Pokud by registr nešel déle, byl by to samozřejmě problém,“ dodal.

S problémy se kvůli nefunkčnímu centrálnímu registru vozidel potýkají i silniční dopravci, kteří nemohou využívat nakoupené, ale nepřihlášené tahače. Denně tak přicházejí až o 12 tisíc korun, které budou zřejmě požadovat od státu uhradit.

Nový registr vozidel měl po týdenní lhůtě vyhrazené pro přechod ze starého systému začít fungovat v pondělí. Zhruba po hodině provozu ale zkolaboval a do dneška má výpadky. Například v Praze není stále možné auto přihlásit. Pokud dodavatelská firma ATS-Telcom neodstraní problémy s novým registrem do dnešních 17:00 hodin, chce se ministerstvo dopravy vrátit k původnímu systému, který spravovalo ministerstvo vnitra.

Zdroj: E15.cz 
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků