Prodej klesá. Krize již dolehla i na Škodu Auto

42 komentářů

Fero
15. února • 18:45

škodovkou tam a vlakem dom !!!B-]

Alex
14. února • 7:45

Zas umělé krize, zas rekordní prodeje :-D Ještě chybí jak byli zaskočeni cestáři a AAA varuje před nepoctivou konkurencí. :-D Krize je výmyslem horních 10tis aby zbylým 10megům mohli odůvoďnovat zamzrnutí platů . Trh má být flexibilní, parních lokomotiv už se taky tolik neprodá ne? ;-)

Laďa
14. února • 0:09

Nemůže všechno pořád jenom růst, oni by si to všichni představovali tak, že budou každý rok prodávat o x% více. Ale to jaksi dlouhodobě nejde, to se sá držet pouze určitou dobu, země neni jaksi nafukovací.

yoggi
13. února • 22:38

Napriek tomu , ze som priaznivec skodovky dufam, ze sa zem pod nimi trochu zatrase a uvedomia sa, ze nie su naj, ale iba uplne priemerne auto.
K cene octavie III na Slovensku sa ani vyjadrovat nebudem zaklad a zadychany motor 1,2 TSI 63kW za 14000 eciek, nech idu docerta. Ta 1,2 63kW je vhodna tak akurat do fabie, aj tam uz na dialnici to nie je terno. Ked porovnam 1,2 TSI 63kW a 1,4 16V 63kW nic prevratne sa nedeje ( trosku dynamiky naspodu u 1,2 ale inak nic, hore je to hluche a netaha to viac ako 1,4 dokonca ta 1,4 posobi dravsie ). Tot moj nazor.
Octavia mala mat zaklad tu 1,2 77kW.

gejza
14. února • 12:24

V skodovce si nejsou schopni uvedomit nic. Respektive nejsou donuceni - pokud tady budou existovat ruzni Markove, kteri budou tenhle predrazenej shit kupovat. Pro tyhle - zrejme PR - "odborniky" typu Marka je adorace koncernovych vozu (se soucasnym shazovanim daleko lepsich konkurencich nabidek) ssi pracovni naplni. NU coz, doprejme mu to poteseni. Ja mam jasno -Skoda? Simply never.

yoggi
14. února • 19:26

Ja si myslim, ze v blizkej dobe si uvedomia. Ludia uz nepustaju prachy len tak ako kedysi. Dnes si uz vsetko zvazia, co sa oplati a co nie.

nikto
14. února • 9:38

jj,to auto by malo stat 3000e,max 5000 aj s priplatkami pre management

yoggi
14. února • 19:24

tu je slovensky cennik:
Active
1.2 TSI 63 kW (86 k) 13 990 €
1.2 TSI 77 kW (105 k) 15 270 €
1.4 TSI 103 kW (140 k) 17 170 €
1.6 TDI CR DPF 77 kW (105 k) 17 630 €
Ambition
1.2 TSI 63 kW (86 k) 15 430 €
1.2 TSI 77 kW (105 k) 16 610 €
1.4 TSI 103 kW (140 k) 18 510 €
1.8 TSI 132 kW (180 k) 20 410 €
1.8 TSI 132 kW (180 k) 22 810 €
1.6 TDI CR DPF 77 kW (105 k) 18 970 €
1.6 TDI CR DPF 77 kW (105 k) 21 290 €
2.0 TDI CR DPF 110 kW (150 k) 21 210 €
2.0 TDI CR DPF 110 kW (150 k) 23 530 €
Elegance
1.2 TSI 77 kW (105 k) 18 090 €
1.4 TSI 103 kW (140 k) 19 990 €
1.8 TSI 132 kW (180 k) 21 890 €
1.8 TSI 132 kW (180 k) 24 290 €
1.6 TDI CR DPF 77 kW (105 k) 20 450 €
1.6 TDI CR DPF 77 kW (105 k) 22 770 €
2.0 TDI CR DPF 110 kW (150 k) 22 690 €
2.0 TDI CR DPF 110 kW (150 k) 25 010 €Dost sila skodovka vraza nozik od chrbta zakaznikom (prva rana prisla v podobe rapida) a teraz druha.
Za novodobe holatko (vacsiu fabiu htp) 14 000eur, ked chce clovek ten isty motor ale 77kW, mily zakaznik priplat cca 1300 eur to je sila a ak nahodou budes chcet uz pouzitelny motor 1,4 TSI ale v holatku tak zaplatis 17 170 eur
:-O
No neviem aj ked som zaslepeny koncernofil (ako sa nazyvame), tak tu mam oci otvorene a poviem: Sorry Skoda, ale toto nie je simply clever

Marek
14. února • 11:23

Vystihnul jste to:D

v
13. února • 21:41

Prodeje Skody dlouho pred "krizi" ve zlatych dobach:
"V roce 2006 dodala Škoda Auto zákazníkům na více než 90 světových trzích celkem 549.667 vozů modelových řad Fabia, Octavia, Roomster a Superb"
Minuly rok: 939.200
Ceka se na start prodeje nove Octavie, cast zakazniku pocka na facelift Superba. Ti chudsi vi ze brzy bude nova Fabia tak proc kupovat starou se staryma motorama na stare platforme... A dost lidi si jeste nevsimlo ze ti magori z bolky alespon trochu spravili cenu Rapida. Takze lidi s nakupem cekaji a cekaji.

dzelo
13. února • 20:10

Alespoň to škodovku trochu probere a donutí ji to zamyslet se nad cenami svých aut a hlavně vybavením za tyto nekřesťanské ceny.

reven_21
13. února • 20:45

Myslíte? Kdyz to sou nekřetanské ceny tak proc se jich u nas proda vic jak 20 000 ročně?
Navic ji pak i jako ojetinu prodate za hodně dobre peníze, ale kdo si koupí 4-5let ojeteho jundae?? Takove auto je potom neprodejne

X1
13. února • 22:15

To len svedci o nejakej zotrvacnosti zvyku kupovat Skodu, otazny je aj podiel fleetov na predaji. Skoda ma prestrelene ceny, lebo dnes si vies za tie ceny nakupit lepsie. A argument o jazdenke? Uz to prestava platit, uz to nie je to co bolo, myslim, ze aj v Cesku uz ludia viac uvazuju a nekupuju podla toho, ze je to Skoda a podla toho, ze poculi, ze najskor to potom neskor predaju lepsie ako nieco ine.Urcite by Skoda mala pouvazovat nad prekopanim cennikov, dnes je situacia uplne ina ako niekedy, dnes mas na trhu pretlak dobrych aut v podobnej cene. Uz len postoj Skody k uvadzacim cenam Rapida svedci len o tom, ze radi prestreluju. A cennik OIII? S pouzitelnou motorizaciou a vybavou prestrelis 20 tis. eur a uz si v hladine, kde mas brutalny vyber, zato uz kupis Mazdu 6 alebo hromadu inych kvalitnych aut vratane premiovych znaciek. Zaklad za 14 tis.? Za auto nizsej strednej triedy s ubohou motorizaciou? Dnes mas na vyber a vyber je velky, pri tychto cenach Skoda nevie zaujat a ani ponuknut o nic viac ako konkurencia.

Marek
13. února • 23:29

Navic si vzpoměnte kolik stala Octavia II když šla na trh. CCA 400 000, a ted je to jedno z nejpočetnějších aut na silnicích. To take o nečem svědčí.

Fero
15. února • 18:42

Vochcávka II jedno z nejpočetnějších aut na silnicích........No ale jenom v Česku BREPTO!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
reven_21
16. února • 15:33

Prosimtě Fero, vem si svojí třikolku ajed na pivo. To že ty na auto VW group nemáš neznamená to, že je to kram. :-)

Marek
13. února • 23:26

Škoda za to chce ty peníze protože muže a stejně bude mít dále masivní prodeje. Tabulky prodejnosti sou toho dukazem. Ale kdyz uz sme u toho... Vemem octavii s motorem 1.2TSI a s nějakou tou výbavou aby to bylo tak cca 380-400 000. Co koupíte lepšího za tyhle prachy aby to mělo stejně rozměry, kvalitu výroby a neokoukatelný vzhle. Jen prosím neřikejte korejce, to je něco co si na auta jenom hraje.
Mazda 6 PANE, začína na 539 000! Za to si složíte Octavku s dost dobrou výbavou (a to nemluvim o nahradních dilech na mazdu)
Ford? Je slušný, ale riskujete že snim budete více v servisu než na silnici.
Fiat? otom se ani nezminuju...
Francouzi? celkem slušný a vzledově pohlední... furt to sou ale francouzi.
Neřikam že Octavia je modla, ale raději si něco připlatim s pocite, že mam dobre a hezké auto. Volil bych ale motorizaci TDI, osobně v ty TSI moc duvěru nemam.

pláša35
16. února • 16:30

Dnes si opravdu připlácíte jen za ten pocit :-). Naprosto bezkonkurenční záruka Škoda 2 roky nebo 60 000km. To je úžasné! Méně kvalitní Francouz nabízí kvalitnější záruku 5 let nebo 100 000 km s možností prodloužení až na 200 000km včetně užitkových vozů. Tohle je u mě záruka. Otázka: Myslíte si, že méně kvalitní výrobce dá takovouto záruku?
A proč tvrdíte, že je Francouz horší než Škoda z hlediska kvality? Kolik jste jich měl a jaké? Pláša

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
reven_21
16. února • 19:43

K čemu mi je záruka 5-7let když mě celou dobu budou nehorázně škubat na garančkách?
Frantiky jsem měl 2:-) Dlouho-letá záruka je akorat prodejní táhak a klasickej čecháček jim hopne na špek... Záruka 7let u Kii je pouze na karoserii... Bohužel se to nikde nedozvíte :-)
Díky ale raději si nechám standartní záruku:-)
PS: nezapomente mi dá hodne minusu, a psát že to není pravda, Korejčíci :D

pláša35
17. února • 22:29

Právě proto si nechám standardní záruku 5 let.

Marek
17. února • 22:31

Nejsem tak bohatej ani tak neiteligentní, abych se nechávál takovou dobu okrádat na garančkách :-)

pláša35
21. února • 12:48

Ono je lepší si zaplatit za tu garančku než chodit pěšky. Což v případě TSI a TDI je dnes velmi pravděpodobné.

jozo
14. února • 12:21

Ale no taaak :-) Trosku objektivity by neuskodilo. Ano za 380k kupite holoprd 1.2TSI. ked si zoberiete aspon strednu vybavu Ambition a porovnatelnu motorizaciu tak Mazda 6 je - ooops - minimalne porovnatelna :-) Benzin trosku drahsi, nafta lacnejsia. A snad sa obaja zhodneme na tom, ze kvalitu prevedenia Skody a Mazdy s jej Skyactivom asi nema zmysel porovnavat.
Vy si kupte svoju vysnenu abnormalne dobru OIII a ludom s rozumom nechajte to lepsie :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
14. února • 12:34

Proč by nešlo porovnavat kvalitu Škody a Mazdy? Podle mě jsou si dost rovni. To že mazda dělá více sportovnější auta neznamená, že je kvalitnější.
A SORRY:D ALe za 540 000 (což stojí Mazda v první výbavě) máte octavku ve výbavě Elegance s motorem 1.6TDI:D Takže si své narážky na to, že za to bude obohá 1.2TSi nechtě. Porovnávejte porovnatelné :-)

jozo
14. února • 13:03

Boha vy miesate. Idete porovnavat koncernove NAFTOVE prditko 1.6TDI 77kW 5st. s BENZINOVYM 2litrom 107kW 6m, pricom najvyssia vybava Elegance je v podstate najnizsou vybavou u Mazdy. Mazda vo vyssich vybavach uz ma veci, ktore ma aj Skoda za priplatok.
Skuste si porovnat 2litrovu naftu a pokial niekto prehlasi, ze moze zrovnavat Skodu a Mazdu asi nie je kompletny :-)

Marek
14. února • 14:30

Nezapomente ze u mazdy je jedná o nejnižší možnou výbavu kdežto před Elegance už je pouze LaK.

Skyline
14. února • 12:54

Mazda je za tu cenu hlavne o tridu vetsi ne ta velryba z Bolky. Takze ano, porovnavej porovnatelne, M6 je stejna trida jako Superb, ne jako nizsi stredni ochtlaB-]

Marek
14. února • 14:34

Tenhle žblebt jste si někde přečetl nebo jste si to vymyslel sam?:D Taky v zakladní výbavě stojí o 200 000 vic a nepočítám příplatkovou výbavu. Za 580k budu mít 1.6TDi Elegance i s dodatěčnou výbavou. Sám nemáte na octavku ani na tu mazdu, tak tu nebrečtě.

mpolan
14. února • 9:14

Neokoukatelný vzhled u už dávno okoukaného auta, nerozeznatelného od předchozích generací a od lowendového modelu Rapid? Cokoli jiného je lepší a neokoukané, než Octavia.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
14. února • 11:21

Tohle je přesně duvod majitele korejce:D Koukněte se na OII karoserie je z roku 2004 co je témeř 10 let, a pořád vypadá velice moderně, ale provnejte 10 let starého korejce:-) Nebo jen 5 let starou KII ceed, vzdyt už se na to nedá koukat a to se mi to taky líbilo když to přišlo :-) Navíc když změníte cele auto tak už se tomu přece nemuže řikat "Octavia".

kaa
14. února • 7:19

Pán je evidentně zaslepený a neobjektivní škodysta. Takoví jsou nepřesvědčitelní a nemá cenu s takovými diskutovat. Vede to k jejich rozčílení a ještě k větší zatvrzelosti v tom, že mají pravdu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
14. února • 11:19

Jestli jste si přečelt muj komentář celej, tak tam píšu že netvrdím že O. je kdo ví jak dokonalé auto. Pouze mi to připadá jako dobrá volba. To že na to někdo nemá a řekne si, když na to nemam tak je to krám a pak to kritizuje na netu není muj problem :-)

ABC
15. února • 23:33

Ale přesně tohle si tady předvedl s Koreou ty. Jeden soused má Ceeda kterej má problémy a hned to budeš hanit. Mám ti vykládat, že má švagr Ceeda co má 130000 a jezdí bez jednoho zaváhání? Na to abych tady tvrdil, že tím pádem je to nejlepší auto na světě má narozdíl od jiných dost rozumu a ty se ho snaž taky někde nabrat. Nic ve zlým.

reven_21
16. února • 15:29

Nevim otom že bych s váma chodil na pivo, a vy mi přesto tykate.
To není jen jeden připad nekvality toho auta. Muj názor rozhodně nezměníte.
A ještě jedna věc. Ja nechci korejce PRAVE proto že to je korejec. Všichni na netu břrči jak je Evropská ekonomika v haji atd... Tak proč bych měl cpát svoje peníze do Korei? Nehledě na to že ty auta prostě nejsou hezká. Na první pohled líbivá ale zachvilku to prostě omrzí.
Jestě navic si to trochu přibarvujete :-) Ja sem nikdy neřekl že Škodovky jsou nejlepší auta... pouze říkam že korejci nejsou kvalitní, a majitele korejcu mi tu mužou dát třeba milion mínusu. Jsem jen zvědavej jak se těch auto potom budou zbavovat... Protože 5-7let starej korejec je prostě neprodejnej.

Atomas
14. února • 6:51

Jen prosím neřikejte korejce, to je něco co si na auta jenom hraje. Tohle přehlížení bývá příčinou počínajícího zaostávání... Pobavilo mě například porovnání výroby aut. Např. u slovenské Kii ( mimochodem nejmodernější továrny v evropě) robot vezme čelní sklo, naměří přesně polohu skla, sklo vlepí přesně stejnoměrným tlakem a vše kontrolně přeměří. U Octávek dva dělnící vezmou čelní sklo na přísavkách, vlepí ho tam jako v kterémkoliv autosklo servisu a auto jede na lince dál... Vše je dohledatelné na youtube... Vadí mi takové odsuzování z principu, protože potom přehlížíme vlastní nedostatky. U H/K se mi např. nestalo, že by se mi podařilo zacvaknout loketní opěrku napopáté, jako u jednoho evropského auta, nebo že bych v showroomu našel vypadlý ozdobný kroužek od tlačítka startování (Octavia III)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
14. února • 11:17

Pane. Nejmodernější tovarna je to z toho duvodu, že byla nedávno postavena. Kdežto škodovka je tam několik desetiletí. Navic nemužete porovnávat linkdy kde se děla stará Octavka a linku kde se děla octavka nova. Pro novou octavku je postavená uplně nově zařízená linka.
Ale dám vám zjevnej příklad kvality H/K. Moje rodina už asi 15 montuje LPG do aut. Když se montuje H. I30 tak se tam musí dat specialní přimazáváni ventilu, protože jinak se po 20 000km DOSLOVA zaklepou do hlavy válcu. Když se děla motor VW group tak tam nic takoveho potřeba není, protože to je daleko kvalitnější material.
A porovnávat vypadlej kroužek v showroomu:D Nejste trochu hnidopich?:D

Atomas
14. února • 12:14

S otázkou ohledně továrny se nepřu, pouze jsem uvedl důvod, proč H/K vyrábí auta jako každý jiný a není nutné je hanit. V dnešní době je spíš vidět snaha ušetřit na všech vozidlech - i koncernových. Co se týče přimazávání ventilů, trochu jsem googlil a tento problém se netýká pouze H/K, ale i dalších automobilek a jejich motorů - je to dáno odlišnými vlastnostmi při provozu na LPG. A ke kroužku - u auta nad 600 tisíc by rozhodně nic takového nastat nemělo. Jak mě můžou přesvědčit o kvalitě výrobku, když jim padá nacvakávací plastový kroužek, který by neměl být nijak namáhaný? A zde je vidět dvojí optika: u koncernu je člověk hned hnidopich, u jiných výrobců - korejci, francouzi, italové se vždy jedná o fatální důkaz nekvality...

Marek
14. února • 12:28

Tady byl uveden příklad H/K a VW group. Obecne do moderních motoru se už primazávání dávat musí nejen H/K ale i třeba renault či fort. Škodě a jejich motorum se to stále vyhejbá.
Tak nacvakací kroužek muže bejt pryč z ružných duvodu... Nekde do toho kopnul kolenem, nebo do toho někdo hrabal, či do toho rejpnul klíčem. To není dukaz toho že by to bylo nekvalitní.
Jeden muj známej má Kiu Ceed starou asi 5 let. diesel. To auto je něco strašného... Motor docela vyběhanej, zlobí elektronika a vrže to... A má najeto JEN 34 000km (má to jen do práce a z5) Ale vemte si 5 let starou octavku která bude mít najeto 34 000km. To auto bude jako nové. A ani nemluvé o vzhledu... Je to 5 let starý a už je to prostě vyšumělé... Ale když se podíváte třeba na OI která je 16let stará tak pořád vypadá poměrně moderně, když vemete ješte v uvahu co se tenkrát dělalo za auta.
Nechci tvrdit že O. je nějaká modla či co... prostě je podle mě lepší si připlatit a mít dobré auto které potom ještě slušně prodáte, než koupit ceed-a které je potom neprodejne... Ruku na srdce, kdo by si koupil třeba 7 let staryho ceed...

Atomas
14. února • 12:56

Vraťme se k podstatě naší diskuze. Za sebe tvrdím, že máte s 5-7 let starou ojetinou H/K pravdu, ale v dnešní době ti šikmookí korejci udělali takový pokrok, že již nelze jednoznačně ta auta odsoudit, jako jste to udělal v prvním příspěvku. I30, Ceed 2012 a další nové modely jsou naprosto jiná liga a tvrdím, že pokud budou evropští výrobci zahledění stále do sebe, budou jednoduše převálcováni. Tak jako se to stalo u elektroniky tradičním značkám Grundig, Philips apod. Dnes všichni raději koupí LG a Samsung. Na Octávce mě odradila spousta detailů - ten kroužek byla taková třešnička na dortu. Nelíbí se mi zmenšení sedáků vepředu a vzadu (opticky to pak vytváří velký prostor), tapecy dveří z plastu ( vzadu z tvrdého), madla dveří z hnusnýho plastu, startovací tlačítko krkolomně na sloupku volantu, se standardním rádiem to vypadá jako ve staré octávii II. Já proti tomu autu nic nemám, pouze si myslím, že má stále příliš sebevědomou cenu na takovou kvalitu. Trochu si i říkám, že ji uškodily superlativní recenze a první dojmy všech redaktorů - člověk pak očekává bombu, a ono se dostaví pouze - obyčejné auto...

Marek
14. února • 14:32

Tohle posoudí až prodejní čísla, která budou podlě mě stejně velky jako u každé předchozí generace.

Vagi
13. února • 18:28

Jojo, a za pár měsíců zde budeme číst, že má Škoda rekordní prodeje... Běžte s tou "uměle vytvořenou" krizí už vážně do prdele ;-)

Marek
13. února • 19:05

Tak rekordní prodeje to budou ikdyž to o par procent klesne:D Vždyt jen u nás se jich prodá 20k ročně:D

Doporučujeme

Články odjinud