Prodej desetiletí: Ferrari Testa Rossa za 270 milionů korun

Závodní vůz Ferrari Testa Rossa se stal nejdražším veřejně prodaným autem světa. A to i přesto, že byl před lety dvakrát vážně poškozený – jednou při bouračce v Le Mans v roce 1958, tehdy se při závodě srazil s vozem značky Jaguar, a podruhé na něm zanechal stopy oheň, který vznikl v garáži, kde parkoval. Byl založený Američanem, novým majitelem vozu, který tak chtěl získat peníze z pojistky.

Na aukci v Kalifornii za citlivě zrenovovaný vůz nový majitel neváhal zaplatit v přepočtu téměř 270 milionů korun.

Ferrari je pojem. Jen málokterá automobilka světa je schopna vyrobit auto, u něhož by byla v takové rovnováze „rychlost a styl“. Tohle Italové z Maranella umějí. A model Testa Rossa se jim povedl ještě o něco více, ční nad ostatní produkcí Ferrari. 

V roce 1956 bylo postaveno jen 22 vozů Ferarri Testa Rossa. A jeden z nich bylo právě teď prodán za téměř 16.39 milionů dolarů. Citlivě zrekonstruovaný rudý krasavec tak překonal rekord, který drželo jiné Ferrari, také Testa Rossa. To bylo prodáno v roce 2009 v přepočtu o 54 milionů korun levněji. 

Klepněte pro větší obrázek
Šampión Testa Rossa. Zvítězil v 10 z 19 mezinárodních závodů, kterých se zúčastnil mezi lety 1958 a 1961.

Editor časopisu Octane David Lillywhite prodej okomentoval tak, že bohatí lidé stále více investují do výjimečných aut. „Jejich ceny neuvěřitelně stoupají. Je to dnes lepší investice než nemovitosti či zlato.“

Vůbec nejdražším prodaným autem ale bude zřejmě jiný vůz - 1963 Bugatti Type 57SC Atlantic. Nebyl prodán veřejně. Odhaduje se, že nový majitel za něj zaplatil v přepočtu 486 až 648 milionů korun.
 

 

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků