Proč si pořídit nové auto? Tento crashtest ukázal rozdíl dvaceti let vývoje

Nezávislá bezpečnostní organizace Euro NCAP ukazuje rozdíl bezpečnosti malých vozů před dvaceti lety v porovnání s dnešními vozy.

Spoustu motoristů si pokládá stejnou otázku: "Proč bych se měl zbavovat svého staršího vozu?" V mnoha ohledech mají pravdu, ale jeden argument je neochvějný - aktivní i pasivní bezpečnost.

Ukazuje to organizace Euro NCAP, která do nárazového testu poslala dvacetiletý Rover 100 a novou Hondu Jazz. Zatímco posádka roveru by zřejmě nepřežila, Honda odolala se ctí. 

Zajímavosti | Video | Bezpečnost | Americká auta

Nový crash test v praxi: Řidič vozu pro mexický trh by neměl šanci přežít!

Euro NCAP tímto testem slaví dvě dekády zvyšování bezpečnosti osobních vozů. Přesně před dvaceti lety totiž zveřejnila výsledky prvního nárazového testu. Tvrdí, že od té doby zachránila více než 78 000 životů. Organizace na takové úsilí vynaložila více než čtyři miliardy korun a otestovala přes 1 800 aut.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Honda Jazz 1.246
Rok výroby: 2005
Stav: 139 610 km
Cena: 70 000 Kč
Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků