Proč jsou Toyota, Mercedes-Benz a BMW nejhodnotnější?

Poradenská společnost Interbrand vydává každoročně žebříček nejhodnotnějších značek. Má svoji váhu, všichni světoví výrobci na něj netrpělivě čekají.

Tomu za rok 2012 vládne Coca-Cola s hodnotou 77,8 miliardy dolarů, následují značky Apple (76,6 mld), IBM (75,5 mld).

Na desátém místě se umístila Toyota. Nejlepší z automobilek, má podle Interbrandu hodnotu 30,3 miliardy dolarů. Pozoruhodná je meziroční změna v procentech u Hyundaie (+24) a Nissanu (+30).

Zajímavé je zdůvodnění Interbrandu, proč se která značka umístila na kterém místě. U Toyoty oceňuje, že vyřešila své problémy v USA, zmiňuje se také o tom, že začala více oslovovat mladší zákazníky. Ti, kdo si kupují model Prius, na něj nedají dopustit. A chce ho stále více řidičů.

Těsně druhý Mercedes-Benz vzkřísil úspěšně motto zakladatele Gottlieba Daimlera "To nejlepší, nebo nic". Zaujal vozy třídy A a B, zareagoval na trendy dnešní doby, když nabídl ekonomický luxusní model E 300 BlueTEC Hybrid, pracuje na koncepčním voze F125!, proměňuje značku AMG. Je na špici ve vývoji nových bezpečnostních systémů.

Jen nepatrně pozadu zůstal německý soupeř BMW. Tato prémiová značka je podle Interbrandu synonymem pro kvalitu, jízdní vlastnosti a styl. Fascinující je třeba to, že má na Facebooku 11 milionů fanoušků. Nepřehlédnutelná byla její účast na olympijských hrách v Londýně, kde poskytla organizátorům 3000 vozů.  

 

Nejhodnotnější automobilové značky roku 2012

pořadíznačka hodnota (mld. dolarů)změna (%)
1.Toyota30,3+9
2.Mercedes-Benz30,1+10
3.BMW29,1+18
4.Honda17,3-11
5.Volkswagen9,3+18
6.Ford8,0+6
7.Hyundai7,5+24
8.Audi7,2+17
9.Porsche5,1+12
10.Nissan5,0+30

Zdroj: Interbrand

Zajímavosti | Mercedes-Benz | Byznys | Toyota

Nejcennější automobilovou značkou světa je Toyota

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 45 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků