Pro Tatru se rýsuje kontrakt v Indii na sto vozů k raketám

Kopřivnický výrobce nákladních automobilů Tatra se zřejmě bude podílet na dodávce 104 vozů pro indickou armádu. Ta má totiž podle tamního listu Economic Times v úmyslu postavit dvě čety s raketomety Pinaka osazenými právě na nových tatrovkách.

Další vozy by sloužily jako doprovod a podpora raketových nosičů. Armáda už údajně dohodla cenu a kontrakt teď musí ještě schválit indická vláda. 

Tatrovky by se přitom paradoxně nakupovaly patrně od státem vlastněné dodavatelské firmy BEML, která se na jaře ocitla kvůli dodávkám pro armádu v centru korupčního skandálu, jejž zkoumá i tamní Ústřední úřad pro vyšetřování (CBI). Šéf BEML Natarajan musel v pondělí na nátlak CBI svůj post opustit.

Kopřivnická automobilka ale do Indie nedodává kompletní vozy a nemá tam ani přímé zastoupení. Na vyzbrojování indické armády se podílí jen jako dodavatel několika částí automobilu prostřednictvím dalších firem včetně BEML. Podle dostupných odhadů činí dodávky kopřivnické Tatry na celém vozidle zhruba třetinu.

„Pokud si indická armáda objedná nějaké další vozy Tatra, bude je objednávat od společnosti BEML a my budeme pro tyto dodávky zajišťovat potřebné komponenty,“ řekl deníku E15 generální ředitel kopřivnické Tatry Ronald Adams. „V tuto chvíli zajišťujeme některé objednávky pro Indii, nemáme však konkrétní informace o tom, že by byly určeny tomuto konkrétnímu odběrateli,“ dodal.

Skandál kolem tatrovek

Skandál vypukl v březnu, kdy velitel armády V. K. Singh obvinil indického lobbistu Tédžindera Singha, že mu před půldruhým rokem nabídl úplatek 140 milionů rupií (zhruba padesát milionů korun) za nákup šesti set vozů Tatra. Lobbista obvinění odmítl. Od té doby tamní úřady dodávky pro armádu zkoumají.

V Kopřivnici nyní čekají, zda se indičtí vyšetřovatelé z CBI ohlásí i u nich. I když je tuzemská Tatra pouze subdodavatelem některých dílů, vyšetřovatelé se podle tamních médií rozhodli pro inspekci přímo v Kopřivnici. Tatra údajně nedodávala nejmodernější technologie do aut tak, jak bylo ujednáno.

„Máme tytéž informace z médií, jako ostatní. Četli jsme uvedené zprávy v indickém tisku, nicméně dosud nás nikdo ze CBI nekontaktoval,“ podotkl Adams. Od spojení s korupčním skandálem se Tatra již dříve důrazně distancovala. 

Letité vazby

Indie je pro Tatru tradičním odběratelem. Za poslední čtvrtstoletí si tamní armáda pořídila zhruba sedm tisíc tatrovek, nejen jako rampy pro odpalování raket, ale i k přepravě dalších zařízení.

 

Zdroj: E15.cz
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků