Pro Porsche se rýsuje kvůli 911 GT3 hodně velký problém

Po zprávách z března letošního roku, kdy Porsche upřesnilo příčinu vzplanutí několika exemplářů modelu 911 GT3, se zdálo, že je vše vyřešené. Necelým osmi stovkám vozů bude vyměněn motor a je po problému. Jenže nové informace ukazují, že se pro automobilku Porsche rýsuje poměrně velký problém, a to kvůli různým způsobům řešení na různých trzích.

Bezpečnost | Technika | Sportovní auta | Byznys | Porsche

Porsche přišlo na příčinu požáru, ve všech 991 GT3 vymění motory

Porsche totiž zákazníkům nabídlo kompenzaci za dobu, kdy musí nechat svůj vůz odstavený. Na tom by nebylo nic nepochopitelného, naopak. Jenže automobilka nabídla na různých trzích různé částky. Poté už stačilo, aby se zákazníci, kterých se toto týká, dali dohromady, vznikla takzvaná GT3 Worldwide Action Group a problém je na světě.

Tajné | Bezpečnost | Sportovní auta | Porsche

Kauza hořících GT3 má pokračování, Porsche vyhlásilo svolávací akci

Zákazníci totiž mezi sebou zjistili, že zatímco v Americe automobilka nabízí 2000 dolarů za každý měsíc (zhruba 40 000 Kč), ve Spojených arabských emirátech to je dvojnásobek. Na domácí půdě pak Porsche nabízí 175 euro za každý den (tedy 4 800 Kč), ovšem ve Velké Británii nenabízí nikdo nic. Na to upozornil například britský Telegraph.

Vznikl proto oficiální dopis, ve kterém GT3 Worldwide Action Group požaduje jednotná pravidla, přičemž stupně odškodnění jsou rozděleny do tří skupin na ty, kteří vůz už koupili a byl jim dodán, druhou skupinou jsou zákazníci, kteří mají svůj exemplář vyroben, ale nebyl dodán, třetí skupinou jsou zájemci, kteří automobil objednali, ale dodávka byla odsunuta.

Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | Porsche

Porsche opravdu zastavilo dodávky modelu 911 GT3, je poněkud vznětlivý

První by měli dostat za každý den 175 euro, prostřední skupina 100 euro a třetí pak padesát euro. V prvních dvou skupinách se navíc požaduje prodloužení záruky o dva roky, třetí skupina by měla podle požadavků dostat navíc jeden rok. Tedy takový je návrh od samotných majitelů a zákazníků.

V dopise se také připomíná, že ona GT3 Worldwide Action Group prezentuje více než stovku zákazníků z celého světa. Velmi často jsou to vysoce postavení businessmani a stálí zákazníci automobilky Porsche.

Celá aféra kolem 911 GT3 tedy zdaleka ještě není u konce. Paradoxem celé této situace jsou výsledky ankety WCOTY, kde právě toto Porsche získalo titul nejlepšího sportovního vozu pro rok 2014.

Zdroj: Telegraph, Porkers

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků