Pro Porsche se rýsuje kvůli 911 GT3 hodně velký problém

Po zprávách z března letošního roku, kdy Porsche upřesnilo příčinu vzplanutí několika exemplářů modelu 911 GT3, se zdálo, že je vše vyřešené. Necelým osmi stovkám vozů bude vyměněn motor a je po problému. Jenže nové informace ukazují, že se pro automobilku Porsche rýsuje poměrně velký problém, a to kvůli různým způsobům řešení na různých trzích.

Bezpečnost | Technika | Sportovní auta | Byznys | Porsche

Porsche přišlo na příčinu požáru, ve všech 991 GT3 vymění motory

Porsche totiž zákazníkům nabídlo kompenzaci za dobu, kdy musí nechat svůj vůz odstavený. Na tom by nebylo nic nepochopitelného, naopak. Jenže automobilka nabídla na různých trzích různé částky. Poté už stačilo, aby se zákazníci, kterých se toto týká, dali dohromady, vznikla takzvaná GT3 Worldwide Action Group a problém je na světě.

Tajné | Bezpečnost | Sportovní auta | Porsche

Kauza hořících GT3 má pokračování, Porsche vyhlásilo svolávací akci

Zákazníci totiž mezi sebou zjistili, že zatímco v Americe automobilka nabízí 2000 dolarů za každý měsíc (zhruba 40 000 Kč), ve Spojených arabských emirátech to je dvojnásobek. Na domácí půdě pak Porsche nabízí 175 euro za každý den (tedy 4 800 Kč), ovšem ve Velké Británii nenabízí nikdo nic. Na to upozornil například britský Telegraph.

Vznikl proto oficiální dopis, ve kterém GT3 Worldwide Action Group požaduje jednotná pravidla, přičemž stupně odškodnění jsou rozděleny do tří skupin na ty, kteří vůz už koupili a byl jim dodán, druhou skupinou jsou zákazníci, kteří mají svůj exemplář vyroben, ale nebyl dodán, třetí skupinou jsou zájemci, kteří automobil objednali, ale dodávka byla odsunuta.

Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | Porsche

Porsche opravdu zastavilo dodávky modelu 911 GT3, je poněkud vznětlivý

První by měli dostat za každý den 175 euro, prostřední skupina 100 euro a třetí pak padesát euro. V prvních dvou skupinách se navíc požaduje prodloužení záruky o dva roky, třetí skupina by měla podle požadavků dostat navíc jeden rok. Tedy takový je návrh od samotných majitelů a zákazníků.

V dopise se také připomíná, že ona GT3 Worldwide Action Group prezentuje více než stovku zákazníků z celého světa. Velmi často jsou to vysoce postavení businessmani a stálí zákazníci automobilky Porsche.

Celá aféra kolem 911 GT3 tedy zdaleka ještě není u konce. Paradoxem celé této situace jsou výsledky ankety WCOTY, kde právě toto Porsche získalo titul nejlepšího sportovního vozu pro rok 2014.

Zdroj: Telegraph, Porkers

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků