Pro Opel a Chevrolet není v Evropě dost místa

S Opelem je to už zas nahnuté. Jeho šéf Karl-Friedrich Stracke byl před několika dny náhle „odejit“ a vzápětí ho následovala i Rita Forstová, šéfka rozvoje automobilky. 

General Motors, vlastník německé značky, okamžitě jmenoval dočasným šéfem Thomase Sedrana, bývalého konzultanta společnosti AlixPartners. Tento manažer má bohaté zkušenosti s restrukturalizacemi.

Co to znamená?

Ukazuje se, že plán, jehož podstata tkvěla v tom, že vedle sebe budou v Evropě koexistovat dvě značky koncernu General Motors - Opel a Chevrolet -, jejichž vozy sdílejí mnohé komponenty, selhává.

Leccos se ostatně dalo předvídat už před několika týdny po jednom dramatickém vystoupení šéfa Opelu před novináři. Tehdy řekl, že „GM pohnul s Opelem směrem k náročnějším zákazníkům moc rychle“. Opel by se měl utkávat podle představ amerického vedení s Volkswagenem.

Vize GM zato vyhovuje Chevroletu, který nahradil v Evropě i v Jižní Koreji značku Daewoo a nyní se snaží celkem úspěšně zbavit nálepky producenta levných a jednoduchých vozů. Podle GM byl měl vyplňovat se svými vozy mezery na trhu. 

Chevrolet prodal v Evropě za prvních pět měsíců 85 501 aut, Opel/Vauxhall 377 187.

V Česku činil podle SDA počet registrací za prvních šest měsíců u Chevroletu 1714 (loni 1432, podíl k loňsku 119 %) a Opelu 2003 (loni 2578, podíl k loňsku 77,7 %).

I tato čísla ukazují, že pro dvě podobné značky není v Evropě místo. Vedení GM se totiž nepodařilo, aby se od sebe výrazněji odlišily. Plán na spolupráci je, zdá se… kaput. 

Ilustrační fotografie: Profimedia.cz
 
Opel Astra 1.7
Rok výroby: 2009
Stav: 132 330 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2008
Stav: 152 734 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků