Pro BMW je tříválec příliš, zvažuje dvouválec

Automobilka BMW se nechala již dříve slyšet, že s ohledem na svou současnou ekologickou image připravuje pro menší modely tříválcové motory. Již v následující generaci řad 1 a 3 bychom se tak měli setkat s jedenapůllitrovými tříválci přeplňovanými turbodmychadlem.

BMW však půjde ještě dál a hodlá počet válců zredukovat na dva. Zdá se tedy, že dvouválec čeká renesance, vždyť třeba Fiat již své jednotky TwinAir sériově vyrábí. Nový motor BMW je zatím teprve na počátku svého zrodu a měl by se časem objevit zejména v nových generacích modelů Mini a BMW 1.

Podle Klause Drägera z vývoje BMW bude novinka alternativou drahým hybridním soustavám, jež navíc zejména v menších vozech nepřinášejí nijak výraznou úsporu spotřeby a emisí. Draeger odhaduje, že nový dvouválec bude mít objem 0,5 l a výkon v rozmezí 80 až 100 koní (59 až 74 kW) a musí uspokojovat ty nejvyšší požadavky na dynamiku jízdy a kultivovanost projevu. Snad už pan Dräger slyšel o Donu Quijotovi. Boj za kultivovaný dvouválec je podobně smysluplnou činností jako klání s větrnými mlýny...

Klepněte pro větší obrázek
Automobilka proslulá svými řadovými šestiválci aktuálně piluje dvouválec. Není to trochu málo, doktore Drägere?
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků