Příští Toyota Prius Plug-in bude mít elektrický dojezd přes 50 km

Aktuální generace plug-in hybridní Toyoty Prius se zrovna moc velkým dojezdem na elektřinu pochlubit nemůže. Hodnota dojezdu je menší než 20 km a patří to k nejvíce kritizovaným vlastnostem auta. To se ale pro příští model zásadně změní, neboť ten by měl svůj elektrický dojezd více než zdvojnásobit.

Statistiky | Palivo | Hybridy

Plug-in hybridy prý do čtyř let předběhnou v Evropě normální hybridy

Podle stránek greencarreports.com automobilka Toyota naslouchala kritice majitelů a pracuje na plug-in hybridním systému, který umožní dojezd asi 50 až 56 km. Dostupné jsou i nové technologie výroby akumulátorů, takže mohou mít mnohem větší kapacitu, aniž by se musela výrazně zvýšit jejich hmotnost nebo velikost.

Příští Toyota Prius se zřejmě představí až v roce 2016 a opět se očekává velký zájem. Prius je nejprodávanější hybrid na světě. Zatímco se první generace prodalo jen 123 000 kusů, druhá generace si našla skoro 1,2 milionu zákazníků. Od roku 1997 se dohromady prodalo přes šest milionů Priusů.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků