Příští Toyota GT86 by si také mohla půjčit platformu Mazdy MX-5

Nejen Fiat a jeho roadster 124 Spider, ale možná i nástupce Toyoty GT86 by mohl vyjet na základech Mazdy MX-5. Toyota už údajně také zkoumala možnosti šasi Mazdy, informuje australský magazín Motoring.

Platforma Mazdy je totiž lehčí než ta aktuální, na které jezdí trio GT86, BRZ a FR-S, což je americký Scion. Navíc tato platforma umožňuje zástavbu konvenčního řadového motoru namísto neobvyklého a drahého boxeru.

Testy | Sportovní auta | Toyota

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

Zajímavé ale je, že Toyota pracuje už delší dobu na vlastní zadokolkové platformě, která by měla posloužit jako základ řady sportovních modelů. Navíc se ještě připravuje nástupce modelu Supra. Toho Toyota vyvíjí spolu s BMW.

Toyota GT86 má dostat v roce 2016 facelift a i když projekt vznikal s velkým nadšením a byl kladně přijat, nedokáže na sebe moc dobře vydělat. Sdílení jiné platformy, například té z Mazdy MX-5, by mohlo náklady snížit a vylepšit účetní bilanci malého sportovního auta, na které se sice hezky dívá a hezky se s ním jezdí, ale neprodává se po stovkách tisíc kusů.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků