Příští rok se zdraží mýtné o 8,2 až 9,8 procent. Stát dostane 650 milionů korun

Vláda schválila návrh Ministerstva dopravy, podle kterého se od prvního ledna příštího roku bude zdražovat mýtné pro automobily s hmotností nad 3,5 tuny. Nárůst se liší podle emisních tříd. Pro automobily plnící normu Euro 0 - IV se mýtné zvedne o 8,2 procent, pro vozy zařazené do Euro V to bude o 9,8 procent, zatímco třídy Euro VI (a vyšší) se zdražení nedotkne vůbec.

Život řidiče | Statistiky | Nákladní auta | Byznys | Názory

Mýtus o mýtném: víte, kdo platí nejvíc?

Ministerstvo tímto návrhem reaguje na fakt, že se do původně zvýhodněné kategorie Euro V a vyšší přesunula velká část vozidel. Aktuálně činí podíl těchto automobilů více než 60 procent, což samozřejmě znamená menší částky, které dopravci zaplatí. Nové opatření má přinést zhruba 650 milionů korun ročně. Podle oficiálních zdrojů půjdou tyto finance na dopravní stavby.

Život řidiče | Byznys | Škoda Fabia

České dálnice: nekonečná příprava a nové Fabie coby součást stavby

Změnou se také mají dopravci opět motivovat k nákupu ekologicky šetrnějších (tedy alespoň podle norem) vozů. Novinky se týkají i autobusů s emisní třídou Euro III - IV. V této kategorii dojde k navýšení sazby mýtného o patnáct procent, u Euro V se navyšuje sazba o třicet procent. 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků