Downsizing se nevyhne ani příští generaci ostrého hatchbacku Renault Mégane RS. Z aktuálního přeplňovaného dvoulitru už nelze vydolovat větší potenciál, neboť pohonná jednotka F4RT nedokáže splnit očekávané hodnoty spotřeby a emisí. Navíc se jedná o více než deset let starý motor.
Otázka je, čím Renault tento poměrně solidní dvoulitr nahradí. V zásobě má samozřejmě modernější šestnáctistovku z Clia RS, ale její nasazení nebylo přímo potvrzeno. Navíc hybridní systém byl už dříve zamítnut kvůli vysoké hmotnosti a komplikovanosti. A také kvůli ceně.
Příští Mégane RS má zůstat u manuální převodovky a klasického uspořádání, i když za příplatek se zřejmě objeví i automat, který rozšíří zákaznickou základnu. Je pravděpodobné, že stejně jako nyní budou dvě verze. Jedna civilnější s automatem a bez samosvoru a druhá ostřejší Cup se samosvorem a manuální převodovkou.
Pro Mégane RS není důležitá špičková hodnota výkonu a točivého momentu, aspoň to tedy magazínu Motoring řekl šéf komunikace značky RenaultSport Regis Fricotte. Důraz se prý klade na odladění podvozku a řízení. Příštímu Méganu RS má pomáhat dokonce i natáčení zadní nápravy.