Příští Renault Mégane RS přijde o motor 2.0 Turbo. Bude něco menšího

Downsizing se nevyhne ani příští generaci ostrého hatchbacku Renault Mégane RS. Z aktuálního přeplňovaného dvoulitru už nelze vydolovat větší potenciál, neboť pohonná jednotka F4RT nedokáže splnit očekávané hodnoty spotřeby a emisí. Navíc se jedná o více než deset let starý motor.

Otázka je, čím Renault tento poměrně solidní dvoulitr nahradí. V zásobě má samozřejmě modernější šestnáctistovku z Clia RS, ale její nasazení nebylo přímo potvrzeno. Navíc hybridní systém byl už dříve zamítnut kvůli vysoké hmotnosti a komplikovanosti. A také kvůli ceně.

Bezpečnost | Život řidiče | Volkswagen | Srovnávací testy | BMW | Sportovní auta | Renault | Názory | Volkswagen Golf

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Příští Mégane RS má zůstat u manuální převodovky a klasického uspořádání, i když za příplatek se zřejmě objeví i automat, který rozšíří zákaznickou základnu. Je pravděpodobné, že stejně jako nyní budou dvě verze. Jedna civilnější s automatem a bez samosvoru a druhá ostřejší Cup se samosvorem a manuální převodovkou.

Pro Mégane RS není důležitá špičková hodnota výkonu a točivého momentu, aspoň to tedy magazínu Motoring řekl šéf komunikace značky RenaultSport Regis Fricotte. Důraz se prý klade na odladění podvozku a řízení. Příštímu Méganu RS má pomáhat dokonce i natáčení zadní nápravy.

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 213 884 km
Cena: 55 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků