Příští Renault Mégane RS přijde o motor 2.0 Turbo. Bude něco menšího

Downsizing se nevyhne ani příští generaci ostrého hatchbacku Renault Mégane RS. Z aktuálního přeplňovaného dvoulitru už nelze vydolovat větší potenciál, neboť pohonná jednotka F4RT nedokáže splnit očekávané hodnoty spotřeby a emisí. Navíc se jedná o více než deset let starý motor.

Otázka je, čím Renault tento poměrně solidní dvoulitr nahradí. V zásobě má samozřejmě modernější šestnáctistovku z Clia RS, ale její nasazení nebylo přímo potvrzeno. Navíc hybridní systém byl už dříve zamítnut kvůli vysoké hmotnosti a komplikovanosti. A také kvůli ceně.

Bezpečnost | Život řidiče | Sportovní auta | Srovnávací testy | Volkswagen | BMW | Renault | Názory | Volkswagen Golf

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Příští Mégane RS má zůstat u manuální převodovky a klasického uspořádání, i když za příplatek se zřejmě objeví i automat, který rozšíří zákaznickou základnu. Je pravděpodobné, že stejně jako nyní budou dvě verze. Jedna civilnější s automatem a bez samosvoru a druhá ostřejší Cup se samosvorem a manuální převodovkou.

Pro Mégane RS není důležitá špičková hodnota výkonu a točivého momentu, aspoň to tedy magazínu Motoring řekl šéf komunikace značky RenaultSport Regis Fricotte. Důraz se prý klade na odladění podvozku a řízení. Příštímu Méganu RS má pomáhat dokonce i natáčení zadní nápravy.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků