Příští Renault Mégane RS přijde o motor 2.0 Turbo. Bude něco menšího

Downsizing se nevyhne ani příští generaci ostrého hatchbacku Renault Mégane RS. Z aktuálního přeplňovaného dvoulitru už nelze vydolovat větší potenciál, neboť pohonná jednotka F4RT nedokáže splnit očekávané hodnoty spotřeby a emisí. Navíc se jedná o více než deset let starý motor.

Otázka je, čím Renault tento poměrně solidní dvoulitr nahradí. V zásobě má samozřejmě modernější šestnáctistovku z Clia RS, ale její nasazení nebylo přímo potvrzeno. Navíc hybridní systém byl už dříve zamítnut kvůli vysoké hmotnosti a komplikovanosti. A také kvůli ceně.

Život řidiče | Bezpečnost | Volkswagen | Renault | BMW | Srovnávací testy | Sportovní auta | Názory | Volkswagen Golf

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Příští Mégane RS má zůstat u manuální převodovky a klasického uspořádání, i když za příplatek se zřejmě objeví i automat, který rozšíří zákaznickou základnu. Je pravděpodobné, že stejně jako nyní budou dvě verze. Jedna civilnější s automatem a bez samosvoru a druhá ostřejší Cup se samosvorem a manuální převodovkou.

Pro Mégane RS není důležitá špičková hodnota výkonu a točivého momentu, aspoň to tedy magazínu Motoring řekl šéf komunikace značky RenaultSport Regis Fricotte. Důraz se prý klade na odladění podvozku a řízení. Příštímu Méganu RS má pomáhat dokonce i natáčení zadní nápravy.

Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 124 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2006
Stav: 158 570 km
Cena: 35 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek