Příští Porsche 911 možná dostane přeplňovaný čtyřválec kvůli daním

Porsche právě dokončuje facelift aktuální generace modelu 911. Výsledek uvidíme v září na autosalonu ve Frankfurtu a pokud nechcete čekat, podívejte se na galerii „špionážních“ fotek už jen částečně maskovaného auta, které rozeslalo samo Porsche.

Zatímco změny designu jsou jen velmi kosmetické, hlavní novinka se objeví vzadu. Do civilních verzí se totiž poprvé podívá přeplňovaný motor. Bude mít objem od 2,7 do 3,0 l a výkon od 365 do 415 koní. Atmosférický motor zůstane vyhrazený modelům s označením GT.

Tajné | Zajímavosti | Sportovní auta | Porsche

Porsche prý připravuje puristickou 911 GT. Bude mít úzké gumy a manuál

Ven se ale dostala ještě jedna zajímavá zpráva. Porsche intenzivně vyvíjí také přeplňované ploché čtyřválce o objemu 2,0 a 2,5 litru, které se mají nastěhovat do příští generace modelů Porsche Boxster a Cayman. A jeden z těchto motorů si možná najde cestu do příští generace Porsche 911, píše britský Autocar.

Porsche totiž vymýšlí, jak se vyhnout poměrně vysokým daním například v Číně. Ty jsou často odstupňovány podle objemu motorů a už značky Lamborghini nebo Audi vymýšlí, že by právě kvůli asijským trhům s podobnými daňovými zákony přišly s maloobjemovými přeplňovanými motory.

Video | Technika | Sportovní auta | Porsche

Podívejte se, jak Porsche montuje ploché šestiválce pro 911

Příští generace Porsche 911 je plánovaná na rok 2018 a čtyřválec by mohl být jednou z cest, jak se vejít do přísných daňových zákonů některých zemí. V Evropě se ale také schyluje k boji o průměrné emise a i tady by nakonec nízkoemisní čtyřválcová 911 mohla získat nějaké zákazníky, kteří nebudou chtít platit „pokutu“ za to, že si koupili větší motor.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků