Příští Nissan Qashqai se kvůli Brexitu možná nebude vyrábět v Británii

Brexit bude mít dopad na ekonomiku Velké Británie. Některým automobilkám se už možná zdejší výroba nevyplatí a budou se muset posunout někam jinam.

Pro Velkou Británii je automobilový průmysl podobně důležitý, jako je tomu u nás. Nad budoucností továrny Nissanu v Sunderlandu však nyní kvůli Brexitu visí otazník. Vadí především zvýšené náklady kvůli opuštění jednotného evropského trhu. Podle Bruselu si totiž Velká Británie zachová přístup k jednotnému evropskému trhu pouze v případě, umožní-li volný pohyb občanům Evropské unie. To se však britským zástupcům příliš nelíbí.

Design

Nissan Qashqai se představuje jako limitka Black Edition

Informace z agentury Reuters přichází od toho nejpovolanějšího, šéfa aliance Renault-Nissan Carlose Ghosna. Ten se na toto téma minulý týden sešel s britskou premiérkou Theresou Mayovou. „Nechceme od Británie žádné úlevy, ale nechceme ani ztratit nic ze své konkurenceschopnosti,“ řekl po jednání Ghosn. Dodal však, že se díky přístupu britské vlády, který označil za „extrémně opatrný“ na celý problém nyní dívá s větším klidem. Premiérka jej totiž ujistila, že její vláda bude automobilový průmysl nadále podporovat.

Testy | SUV | Nissan

Dlouhodobý test Nissan Qashqai dCi 110: Jak moc potřebujete crossover?

Debaty kolem výroby nového Qashqaie se začínají roztáčet, protože nová generace se očekává již v roce 2018, maximálně o rok později. Výrobce však již nyní musí vědět, kde bude novinku vyrábět, pročež si chce pochopitelně zajistit, že britské vystoupení z Evropské unie nebude mít na stěžejní model Nissanu a jeho výdělečnost žádný vliv. Definitivní rozhodnutí má padnout příští měsíc.

Zajímavosti | Byznys | Rolls-Royce | Názory | Nissan | Land Rover | Jaguar

Brexit: Co na něj říkají automobilky Jaguar Land Rover, BMW a Nissan?

Qashqai není jediným modelem, který Nissan ve Velké Británii vyrábí. Ve stejné továrně vzniká i menší crossover Juke, elektromobil Leaf či malé MPV Note. Krom mnoha malosériových a domácích automobilek ve Velké Británii vyrábí i další zahraniční výrobci jako Opel, Honda či Toyota. Pokud se zdejší výroba ukáže jako nesmyslná, bude odchod dalších automobilek pro ekonomiku Velké Británie veliký problém.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 320 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků