Příští modely Alfa Romeo dostanou nový čtyřválec a šestiválec od Ferrari

Italská továrna Fiatu v Termoli byla vybrána jako místo produkce dvou nových motorů určených speciálně pro Alfu Romeo. Motory mají být páteří nabídky a povedou novou ofenzivu značky Alfa Romeo na světové trhy.

Jedná se o výkonný čtyřválec prozatím nespecifikovaných parametrů a také o nový šestiválec, který vychází z jednotky pro Ferrari. Motor bude příbuzný s jednotkou použitou v chystaném „levném“ Ferrari. Oba budou samozřejmě přeplňované.

Ojetiny | Život řidiče

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Továrna v Termoli vyrobí ročně 200 000 pohonných jednotek, což představuje asi polovinu očekávané produkce motorů značky Alfy Romeo na rok 2018. To jsou smělé plány, když v roce 2014 prodala Alfa Romeo jen 59 000 vozů. Fiat nyní investuje asi půl miliardy eur do přípravy výroby a školení zaměstnanců. Výroba bude spuštěna během půl roku.

Pro zaměstnance továrny a region je to dobrá zpráva, neboť skončí období nucených dovolených pro 2400 zaměstnanců a Fiat dokonce nabere další pracovníky. Počítá i se zavedením třetí výrobní směny.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků