Příští Mazda MX-5 dostane uhlíková vlákna a možná i tříválec

Odlehčování u Mazdy pokračuje. Současná generace populárního roadsteru Mazda MX-5 je zase o kus lehčí než ta minulá, ale evidentně to nestačí. Následující pátá generace, která dorazí někdy po roce 2021, má být zase o zhruba stovku kilogramů lehčí a to díky menšímu motoru a karbonové konstrukci.

Japonská automobilka vyvíjí technologii zpracování a výroby dílů z uhlíkového kompozitu, která bude použitelná při sériové montáži. Bude ale ještě pár let trvat, než Mazda připraví základ pro širší využití uhlíkových vláken napříč celou automobilkou.

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Kabriolety | Mazda | Subaru

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Aby byla výroba rentabilní a zbytečně nezvyšovala cenu, zřejmě budou muset příští modely Mazdy sdílet některé díly z kompozitu. Ještě je to tajné, ale pravděpodobně půjde o podobná řešení, které používá třeba BMW na nové řadě 7. Uhlíková vlákna tedy budou plnit hlavně roli výztuhy a podpěry.

Přesto není vyloučeno, že budou z karbonu i méně exponované části karoserie, například víko kufru. Na kapotu, dveře a blatníky se ale kvůli vysokým nákladům na opravy uhlíková vlákna v běžných autech stále ještě moc nehodí.

Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | Mazda | První svezení

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

Otázka je, jak to bude s motory. Podle Mazdy totiž lehčí auto potřebuje menší kola, menší brzdy a zároveň mu stačí menší motor. Nic konkrétního ještě japonská automobilka prozrazovat nechce, ale vývoj litrového tříválce u Mazdy není žádným tajemstvím. Ten se může dostat i do MX-5, ale záleží na tom, zda ho přijmou zákazníci.

Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 110 153 km
Cena: 144 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 109 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků