Příští Mazda MX-5 dostane uhlíková vlákna a možná i tříválec

Odlehčování u Mazdy pokračuje. Současná generace populárního roadsteru Mazda MX-5 je zase o kus lehčí než ta minulá, ale evidentně to nestačí. Následující pátá generace, která dorazí někdy po roce 2021, má být zase o zhruba stovku kilogramů lehčí a to díky menšímu motoru a karbonové konstrukci.

Japonská automobilka vyvíjí technologii zpracování a výroby dílů z uhlíkového kompozitu, která bude použitelná při sériové montáži. Bude ale ještě pár let trvat, než Mazda připraví základ pro širší využití uhlíkových vláken napříč celou automobilkou.

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Mazda | Subaru | Kabriolety

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Aby byla výroba rentabilní a zbytečně nezvyšovala cenu, zřejmě budou muset příští modely Mazdy sdílet některé díly z kompozitu. Ještě je to tajné, ale pravděpodobně půjde o podobná řešení, které používá třeba BMW na nové řadě 7. Uhlíková vlákna tedy budou plnit hlavně roli výztuhy a podpěry.

Přesto není vyloučeno, že budou z karbonu i méně exponované části karoserie, například víko kufru. Na kapotu, dveře a blatníky se ale kvůli vysokým nákladům na opravy uhlíková vlákna v běžných autech stále ještě moc nehodí.

Sportovní auta | Mazda | Fascinace | Kabriolety | První svezení

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

Otázka je, jak to bude s motory. Podle Mazdy totiž lehčí auto potřebuje menší kola, menší brzdy a zároveň mu stačí menší motor. Nic konkrétního ještě japonská automobilka prozrazovat nechce, ale vývoj litrového tříválce u Mazdy není žádným tajemstvím. Ten se může dostat i do MX-5, ale záleží na tom, zda ho přijmou zákazníci.

Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 185 000 Kč
Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2006
Stav: 152 556 km
Cena: 80 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 109 941 km
Cena: 149 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků