Příští Lexus CT možná nebude jenom hybrid. Uvidíme ho za dva roky

Hatchback Lexus CT200h ještě musí na trhu nějaký ten rok vydržet, náhrada se teprve chystá a dříve než v roce 2017 ji neuvidíme. Poprvé by se ale pod kapotou mohl objevit i jiný motor a auto by tak nemuselo zůstat jen u hybridního pohonu z Priusu.

Pokud jde o techniku, příští generace je plánována na nové modulární platformě Toyoty TNGA, na které stojí i nová generace Priusu. Právě přílišná technická (a dynamická) podobnost s Priusem zřejmě byla Lexusu CT200h na škodu, proto by se příští generace měla změnit.

Testy | Video | Sportovní auta | Kupé | Lexus

Test Lexus RC F: Žádná stará škola

Základním motorem by opět měl být pohon z Toyoty Prius, v tomto případě tedy čtyřválec 1,8 l s elektromotory, ale pod kapotu by se mohl podívat i jiný motor s nebo bez hybridního systému. Pokud jde o hybrid, ten by mohl vzniknout i jako čtyřkolka, protože toto uspořádání platforma TNGA umožňuje. 

Jistě víme to, že s turbodieselem se Lexus CT nechystá. V případě modelu Lexus IS to byla slepá ulička a japonská automobilka se k naftovému motoru zřejmě už nevrátí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 205 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků