Příští Infiniti se už budou řídit sama. Dříve než německá konkurence

Luxusní divize automobilky Nissan, značka Inifniti, potřebuje nějaké zákaznické lákadlo. Pracuje tak na zavedení aspoň částečně autonomního řízení do svých modelů. Nové vozy Inifniti by tak měly být prozatím schopny plně autonomní jízdy aspoň po dálnici.

Automobilka by tím mohla získat výhodu nad německými soupeři, kteří prozatím plně samočinné řízení nenabízí, aspoň tedy ne v takovém stavu, jak si ho Infiniti představuje. Většina vozů má sice chytrý adaptivní tempomat a funkci udržení se v pruhu, ale ještě vyžadují ruce na volantu.

Zajímavosti | Život řidiče | Technika | Audi

Autonomní Audi A7 údajně umí řídit jako skutečný člověk

Infiniti tvrdí, že každý nový model, který značka představí, dostane pokročilý systém samočinné jízdy po dálnici, respektive po jednosměrné silnici s plynulým provozem. Přesto podle Infiniti většímu rozšíření autonomního řízení brání především nedostatečná infrastruktura a legislativa.

Samočinnému řízení by podle Infiniti pomohly i další funkce jako schopnost auta samo si najít parkovací místo a zastavit v něm, ovšem současná legislativa neumožňuje jezdit autům bez řidiče, ani pokud se jedná o plně autonomní prototypy.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků