Dojezd elektromobilů v průběhu času pomalu narůstá. Na průlom ve vývoji akumulátorů sice pořád čekáme, ale automobilky alespoň navyšují jejich kapacitu. Poměrně zásadní změny nás ovšem čekají s druhou generací Nissanu Leaf, který nabídne hned několik akumulátorů s různou kapacitou.
Jisté náznaky jsme mohli vidět už na loňském autosalonu v Tokiu, kde Nissan prezentoval koncept s akumulátory o kapacitě 60 kWh. To by u klasického auta mělo stačit k dojezdu mezi 500 až 550 kilometry. A přesně to by měla přinést také druhá generace Nissanu Leaf.
Nissan se vydá podobnou cestou, jakou kráčí především Tesla. Patrné je to ostatně už nyní, kdy je v nabídce základní verze s kapacitou 24 kWh a čerstvě také verze s 30 kWh bateriemi. Nabídka by se měla v budoucnu ještě výraznějším způsobem rozšířit.
Nissan chce nabízet hned několik verzí s různě velkými akumulátory a pochopitelně také cenou, jejichž vrchol by měl tvořit Leaf s dojezdem blízkým autům se spalovacím motorem. Sluší se už jen dodat, že nová generace by měla dorazit v roce 2018.