Příští Dakar skončí v Peru, závěr bude kvůli pískům podobný Africe

Třiatřicátou zemí, do níž zamíří konvoj účastníků Rallye Dakar, bude příští rok Peru. To je nejpodstatnější informace, kterou při zastávce v Praze během propagačního turné potvrdil ředitel slavné soutěže Etienne Lavigne. Nejnáročnější motoristický maraton odstartuje 1. ledna v argentinském Mar del Plata, do cíle v peruánské Limě dojedou nejodolnější vytrvalci 15. 1.

„Po delší době není trasa vedená jako okruh. Start a cíl jsou na různých místech, což je organizačně náročnější. V Jižní Americe v podstatě projedeme celý kontinent od Atlantiku k Paciku. Bude to skutečně tvrdých čtrnáct dnů,“ řekl na tiskové konferenci Francouz.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Peru je neuvěřitelné v tom, že nabídne jiné typy pouště než poslední tři roky chilská Atacama. Čtyři peruánské dny - to bude samý písek. Jezdci se musí připravit na úseky, které se budou blížit podmínkám na Sahaře. Etapy budou měřit jen něco přes dvě stě kilometrů, čímž možná někomu připadají krátké. Ovšem posádkám motocyklů, čtyřkolek, aut a kamionů dá zabrat jejich náročnost i vysoké teploty, protože se z Argentiny a Chile budou blížit k rovníku,“ poznamenal ředitel.

Lopraise víc písečných úseků potěšilo

Podle něj je budoucnost dakarské rallye v několika dalších letech pevně spojená s Jižní Amerikou. „Odchod z Afriky přidal Rallye Dakar na zajímavosti a povýšil ji v očích fanoušků. Dál chceme držet a rozvíjet její dosavadní hodnoty jako jsou náročnost, odvaha a výdrž. Já sám jsem posedlý cestováním a poznáváním nových končin, a právě to příští ročník bezpochyby nabízí,“ slíbil Lavigne.

S prodloužením trasy na sever je spokojený řidič kamionu Tatra Aleš Loprais. „Peru mě zaujalo hlavně tím, že nabízí hodně písku. Tam se nejspíš bude schylovat k rozhodujícím bitvám o prvenství. Věřím, že budeme ve hře o nejvyšší příčky, a že nám k tomu pomůže rychlá asistence. Pak je naděje, že můžeme konkurovat ruským kamazům,“ naznačil ambice frenštátský řidič, který skončil na posledním africkém Dakaru v roce 2007 třetí, ale všechny tři rallye na jihoamerickém kontinentu nedokončil.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků