Příští Dakar skončí v Peru, závěr bude kvůli pískům podobný Africe

Třiatřicátou zemí, do níž zamíří konvoj účastníků Rallye Dakar, bude příští rok Peru. To je nejpodstatnější informace, kterou při zastávce v Praze během propagačního turné potvrdil ředitel slavné soutěže Etienne Lavigne. Nejnáročnější motoristický maraton odstartuje 1. ledna v argentinském Mar del Plata, do cíle v peruánské Limě dojedou nejodolnější vytrvalci 15. 1.

„Po delší době není trasa vedená jako okruh. Start a cíl jsou na různých místech, což je organizačně náročnější. V Jižní Americe v podstatě projedeme celý kontinent od Atlantiku k Paciku. Bude to skutečně tvrdých čtrnáct dnů,“ řekl na tiskové konferenci Francouz.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Peru je neuvěřitelné v tom, že nabídne jiné typy pouště než poslední tři roky chilská Atacama. Čtyři peruánské dny - to bude samý písek. Jezdci se musí připravit na úseky, které se budou blížit podmínkám na Sahaře. Etapy budou měřit jen něco přes dvě stě kilometrů, čímž možná někomu připadají krátké. Ovšem posádkám motocyklů, čtyřkolek, aut a kamionů dá zabrat jejich náročnost i vysoké teploty, protože se z Argentiny a Chile budou blížit k rovníku,“ poznamenal ředitel.

Lopraise víc písečných úseků potěšilo

Podle něj je budoucnost dakarské rallye v několika dalších letech pevně spojená s Jižní Amerikou. „Odchod z Afriky přidal Rallye Dakar na zajímavosti a povýšil ji v očích fanoušků. Dál chceme držet a rozvíjet její dosavadní hodnoty jako jsou náročnost, odvaha a výdrž. Já sám jsem posedlý cestováním a poznáváním nových končin, a právě to příští ročník bezpochyby nabízí,“ slíbil Lavigne.

S prodloužením trasy na sever je spokojený řidič kamionu Tatra Aleš Loprais. „Peru mě zaujalo hlavně tím, že nabízí hodně písku. Tam se nejspíš bude schylovat k rozhodujícím bitvám o prvenství. Věřím, že budeme ve hře o nejvyšší příčky, a že nám k tomu pomůže rychlá asistence. Pak je naděje, že můžeme konkurovat ruským kamazům,“ naznačil ambice frenštátský řidič, který skončil na posledním africkém Dakaru v roce 2007 třetí, ale všechny tři rallye na jihoamerickém kontinentu nedokončil.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků