Příští Chevrolet Corvette: Motor DOHC uprostřed a vpředu elektromotory

Příští Chevrolet Corvette dostane podle všeho motor umístěný uprostřed. Později přijde i pohon všech kol a pomocné elektromotory. U Crovetty tak nezůstane kámen na kameni.

Legendární americký sporťák Chevrolet Corvette podle všeho projde radikální proměnou. V roce 2018 se má představit nová (už osmá) generace toho oblíbeného sportovního vozu, který se poprvé začal prodávat v roce 1953. Tentokrát ale dojde k poměrně zásadní konstrukční změně v oblasti pohonu a celkové koncepce.

Retro | Sportovní auta | Kupé | Fascinace | Chevrolet

Chevrolet Corvette Indy a CERV III (1985-1990): S motorem za sedadly

Motor se má z přední části vozu přestěhovat doprostřed. Aspoň to tedy píše americký magazín Car & Driver a odkazuje se na své zdroje v automobilce. Premiéra vozu s kódovým označením ZERV je plánovaná na leden 2018 na autosalon v Detroitu a počáteční cenovka má začínat okolo 80 000 amerických dolarů (1 900 000 korun).

Zpočátku se údajně bude nová generace Corvette s motorem uprostřed prodávat ještě s klasickou OHV verzí osmiválce small-block. Má jít o modernizovanou verzi současného motoru a výkon základního provedení se bude pohybovat někde kolem 349 kW (475 koní).

Video | Americká auta | Sportovní auta | Kupé | Premiéry | Chevrolet

Chevrolet Camaro ZL1 dostal kompresor a desetistupňový automat

Už v roce 2019 má ale přijít nová Corvette s úplně novým motorem s rozvodem DOHC. A to není všechno, bude i hybrid. Na rok 2020 je plánována premiéra modelu E-Ray Corvette, který bude mít na přední nápravě dva pomocné elektromotory. Z Corvetty se tak vedle hybridu stane i čtyřkolka.

Zajímavé také je, že Chevrolet prý vlastní přímo k porovnávání dvě Ferrari 458 Italia, Nissan GT-R, dvě Porsche 911 Turbo a dokonce i BMW i8. I když se tedy jedná o odklon od tradiční koncepce, asi se máme na co těšit.

Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 60 000 Kč
Chevrolet Aveo 1.206
Rok výroby: 2008
Stav: 143 763 km
Cena: 55 000 Kč
Chevrolet Lacetti 1.991
Rok výroby: 2008
Stav: 230 306 km
Cena: 45 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků