Příští Chevrolet Corvette: Motor DOHC uprostřed a vpředu elektromotory

Příští Chevrolet Corvette dostane podle všeho motor umístěný uprostřed. Později přijde i pohon všech kol a pomocné elektromotory. U Crovetty tak nezůstane kámen na kameni.

Legendární americký sporťák Chevrolet Corvette podle všeho projde radikální proměnou. V roce 2018 se má představit nová (už osmá) generace toho oblíbeného sportovního vozu, který se poprvé začal prodávat v roce 1953. Tentokrát ale dojde k poměrně zásadní konstrukční změně v oblasti pohonu a celkové koncepce.

Retro | Sportovní auta | Fascinace | Kupé | Chevrolet

Chevrolet Corvette Indy a CERV III (1985-1990): S motorem za sedadly

Motor se má z přední části vozu přestěhovat doprostřed. Aspoň to tedy píše americký magazín Car & Driver a odkazuje se na své zdroje v automobilce. Premiéra vozu s kódovým označením ZERV je plánovaná na leden 2018 na autosalon v Detroitu a počáteční cenovka má začínat okolo 80 000 amerických dolarů (1 900 000 korun).

Zpočátku se údajně bude nová generace Corvette s motorem uprostřed prodávat ještě s klasickou OHV verzí osmiválce small-block. Má jít o modernizovanou verzi současného motoru a výkon základního provedení se bude pohybovat někde kolem 349 kW (475 koní).

Americká auta | Video | Sportovní auta | Kupé | Premiéry | Chevrolet

Chevrolet Camaro ZL1 dostal kompresor a desetistupňový automat

Už v roce 2019 má ale přijít nová Corvette s úplně novým motorem s rozvodem DOHC. A to není všechno, bude i hybrid. Na rok 2020 je plánována premiéra modelu E-Ray Corvette, který bude mít na přední nápravě dva pomocné elektromotory. Z Corvetty se tak vedle hybridu stane i čtyřkolka.

Zajímavé také je, že Chevrolet prý vlastní přímo k porovnávání dvě Ferrari 458 Italia, Nissan GT-R, dvě Porsche 911 Turbo a dokonce i BMW i8. I když se tedy jedná o odklon od tradiční koncepce, asi se máme na co těšit.

Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků