Připravujeme: Volvo XC90 D5 AWD vs. Audi Q7 3.0 TDI quattro

Volvo dělalo s příchodem nové XC90 hodně velké divadlo, takže se skoro zapomnělo, že v podstatě stejně na tom bylo i Audi a jeho Q7. Kdo bude z těchto dvou nových soupeřů lepší?
Seznam kapitol
  1. Volvo XC90 D5 AWD vs. Audi Q7 3.0 TDI quattro
  2. Fotogalerie

O tom, že Volvo XC90 druhé generace přichází na trh, respektive dnes už přišlo, ví snad úplně každý. Světová premiéra proběhla před rokem a ještě o rok dříve předcházelo postupné odhalování pomocí konceptů. Po dvouleté masáži a nějakém měsíci navíc se konečně tato švédská „nová éra“ dostala také do naší redakce. A to v provedení D5 AWD (225 k) s výbavou Inscription.

SUV | Autosalony | Volvo | Paříž 2014

Volvo XC90 odhalilo cenu. Novinka začíná na 1 329 000 Kč za D4 FWD

Jenže prakticky ve stejnou dobu jako nové Volvo XC90 dorazilo na trh také Audi Q7. I tento model byl ve své první generaci v prodeji dost dlouho a také na něm si dala automobilka dost záležet. Jenom to tolik nekřičela do světa. I když dříve zřejmě o přímé soupeře nešlo, u těchto nových generací se dá dost dobře předpokládat, že si po krku půjdou. A tak jsme je rovnou postavili proti sobě, abychom si udělali jasno v tom, kdo je v čem lepší.

SUV | Audi | Luxusní auta | První svezení

Nové Audi Q7 míří hodně vysoko [první jízdní dojmy]

Audi Q7 dorazilo do testu ve verzi 3.0 TDI quattro (272 k) a s bohatou nadstandardní výbavou. Hned na začátku testu se tak objevují první dva zásadní rozdíly. Volvo XC90 je levnější, jenže Audi Q7 naproti tomu nabídne šestiválec, který je výkonnější a celkově je také samozřejmě o poznání rychlejší. No, bude to ještě docela zamotané.

Obě auta máme pořád v redakci, takže neváhejte pokládat své případné dotazy a náměty. Níže následují první stručné dojmy.

  • Volvo XC90 vypadá jako mnohem větší auto, respektive Audi Q7 vypadá mnohem více jako kombi.
  • Obě auta dorazila v sedmimístné verzi, jako použitelnější se zdá třetí řada ve Volvu.
  • Jenže Volvo ztrácí body nešikovným vyklápění třetí řady, kdy nemáte opěradla za co chytit. U Audi to vyřešili elektrickým ovládáním.
  • Interiér Volva vypadá opravdu pěkně, Audi je takové více strohé.
  • Na druhou stranu ovládání v Audi je pro řidiče mnohem lepší. Tablet ve Volvu je fajn, jenže rychle se v jeho funkcích ztratíte. Otočný ovladač MMI je uživatelsky daleko přívětivější.
  • Q7 nabízí větší dojezd. Když jsme auto přebírali, svítilo na palubní počítači zhruba tisíc kilometrů. Volvo XC90 ukazovalo hodnotu přibližně o 300 km nižší.
  • Absence dvou válců ve Volvu je znát. Nejen na dynamice, ale i na zvuku. Šestiválec prostě má něco do sebe. Jinak jsou oba soupeři výborně odhlučnění.
  • Každý vůz má svou zajímavost. Volvo třeba nabízí asistent pro jízdu v koloně. Moc si ho ale neužijete, protože auto potřebuje na obou stranách čáry, jinak se tento asistent neaktivuje. Nesmíte také jet více jak 50 km/h. Audi pro změnu nabízí systém řízení všech kol. Manévrovatelnost je díky tomu vynikající. 

 

Následující kapitola
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2012
Stav: 63 299 km
Cena: 385 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 180 000 Kč
Audi TT Coupé 1.984
Rok výroby: 2008
Stav: 121 227 km
Cena: 249 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků