Připravujeme: Volvo XC90 D5 AWD vs. Audi Q7 3.0 TDI quattro

Volvo dělalo s příchodem nové XC90 hodně velké divadlo, takže se skoro zapomnělo, že v podstatě stejně na tom bylo i Audi a jeho Q7. Kdo bude z těchto dvou nových soupeřů lepší?
Seznam kapitol
  1. Volvo XC90 D5 AWD vs. Audi Q7 3.0 TDI quattro
  2. Fotogalerie

O tom, že Volvo XC90 druhé generace přichází na trh, respektive dnes už přišlo, ví snad úplně každý. Světová premiéra proběhla před rokem a ještě o rok dříve předcházelo postupné odhalování pomocí konceptů. Po dvouleté masáži a nějakém měsíci navíc se konečně tato švédská „nová éra“ dostala také do naší redakce. A to v provedení D5 AWD (225 k) s výbavou Inscription.

SUV | Autosalony | Paříž 2014 | Volvo

Volvo XC90 odhalilo cenu. Novinka začíná na 1 329 000 Kč za D4 FWD

Jenže prakticky ve stejnou dobu jako nové Volvo XC90 dorazilo na trh také Audi Q7. I tento model byl ve své první generaci v prodeji dost dlouho a také na něm si dala automobilka dost záležet. Jenom to tolik nekřičela do světa. I když dříve zřejmě o přímé soupeře nešlo, u těchto nových generací se dá dost dobře předpokládat, že si po krku půjdou. A tak jsme je rovnou postavili proti sobě, abychom si udělali jasno v tom, kdo je v čem lepší.

SUV | Luxusní auta | Audi | První svezení

Nové Audi Q7 míří hodně vysoko [první jízdní dojmy]

Audi Q7 dorazilo do testu ve verzi 3.0 TDI quattro (272 k) a s bohatou nadstandardní výbavou. Hned na začátku testu se tak objevují první dva zásadní rozdíly. Volvo XC90 je levnější, jenže Audi Q7 naproti tomu nabídne šestiválec, který je výkonnější a celkově je také samozřejmě o poznání rychlejší. No, bude to ještě docela zamotané.

Obě auta máme pořád v redakci, takže neváhejte pokládat své případné dotazy a náměty. Níže následují první stručné dojmy.

  • Volvo XC90 vypadá jako mnohem větší auto, respektive Audi Q7 vypadá mnohem více jako kombi.
  • Obě auta dorazila v sedmimístné verzi, jako použitelnější se zdá třetí řada ve Volvu.
  • Jenže Volvo ztrácí body nešikovným vyklápění třetí řady, kdy nemáte opěradla za co chytit. U Audi to vyřešili elektrickým ovládáním.
  • Interiér Volva vypadá opravdu pěkně, Audi je takové více strohé.
  • Na druhou stranu ovládání v Audi je pro řidiče mnohem lepší. Tablet ve Volvu je fajn, jenže rychle se v jeho funkcích ztratíte. Otočný ovladač MMI je uživatelsky daleko přívětivější.
  • Q7 nabízí větší dojezd. Když jsme auto přebírali, svítilo na palubní počítači zhruba tisíc kilometrů. Volvo XC90 ukazovalo hodnotu přibližně o 300 km nižší.
  • Absence dvou válců ve Volvu je znát. Nejen na dynamice, ale i na zvuku. Šestiválec prostě má něco do sebe. Jinak jsou oba soupeři výborně odhlučnění.
  • Každý vůz má svou zajímavost. Volvo třeba nabízí asistent pro jízdu v koloně. Moc si ho ale neužijete, protože auto potřebuje na obou stranách čáry, jinak se tento asistent neaktivuje. Nesmíte také jet více jak 50 km/h. Audi pro změnu nabízí systém řízení všech kol. Manévrovatelnost je díky tomu vynikající. 

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volvo XC90 D5 AWD vs. Audi Q7 3.0 TDI quattro
  2. Fotogalerie
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků