Připravujeme test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7

Další týden znamená také začátek dalšího testu. Tentokrát nám do redakce zavítal nový Volkswagen Tiguan.

Volkswagen představil novou generaci svého důležitého modelu Tiguan minulý rok na autosalonu ve Frankfurtu, což už je poměrně dlouho. Proto zřejmě již víte, že coby technický základ zde opět posloužila platforma MQB, která kromě jiného přinesla také snížení hmotnosti. Novinka by měla být o 50 kg lehčí než předchozí generace. 

SUV | Volkswagen | Premiéry | Autosalony | Frankfurt 2015

Nový Volkswagen Tiguan je variací na téma Passat [první statické dojmy]

Nižší hmotnost kombinovaná s modernějšími motory znamená také lepší spotřebu paliva. Automobilka prezentovala nový Tiguan v době světové premiéry s tím, že se v průměru podařilo snížit spotřebu paliva o 24 %. A to třeba i navzdory větším rozměrům. Novinka je o 60 mm delší, rozvor je větší o 77 mm, na šířku Tiguan přibral tři centimetry a jediný rozměr, který se zmenšil, je zhruba o tři centimetry nižší výška. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Tiguan vás svým designem asi nepošle do kolen. Volkswagen se soustředil hlavně na vnitřní prostor a spotřebu paliva

Nabídka motorizací pro nový Tiguan je poměrně pestrá, nám ovšem dělá společnost zatím absolutně nejdražší provedení. Dvoulitrový diesel o výkonu 140 kW (190 k), sedmistupňový automat, pohon všech kol a výbava Highline. Sečteno a podtrženo, základní cena tohoto exempláře činí 1 016 900 Kč. 

SUV | Volkswagen | Premiéry | Autosalony | Hybridy | Frankfurt 2015

IAA 2015 živě: SUV Volkswagen Tiguan už může být také hybrid

Na zkoušení maximálně vybaveného Tiguanu nové generace máme ještě celých šest dnů, takže je celkem dost času pokládat k tomuto auto dotazy a posílat podněty, na co se máme během testu zaměřit. Diskuze je k dispozici. Níže následují bezprostřední první dojmy. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

  • Už na autosalonu jsme psali o tom, že design nového Tiguanu je hodně střídmý. Jednoduché tvary jasně odkazují na současný Passat. Auto asi moc lidí na pohled nenadchne, ale pořád bude vypadat dobře. Neokouká se. 
  • Naše verze stojí na obrovských dvacetipalcových kolech.
  • Maximálně vybavený interiér obsahuje všechno možné. Nechybí velký displej místo přístrojového štítu, navigace, řada asistentů a tak dále. 
  • Sedadla jsou velice příjemná a mají výraznější boční vedení. 
  • Interiér je velmi dobře odhlučněný, rezervy má ale odhlučnění motoru.
  • Vzadu je opravdu dost místa, hodně prostorný je i zavazadelník. Všechno ještě přesně změříme. 
  • Po nastartování překvapí, jak moc hlučný je čtyřválcový diesel. Po čase se ale uklidní. 
  • Hodně velkým zklamáním je odezva na plyn. Asi v zájmu produkce emisí a ekologie je velice vlažná. I v režimu jízdy Normal pořád motor reaguje dost laxně a to je k dispozici ještě režim Comfort a Eco. Až režim Sport situaci trochu vylepší, nicméně základní nastavení vozu v tomto směru moc nenadchne. 
  • I díky tomu Tiguan nepůsobí jako diesel s výkonem 190 koní. Pocitově byste tipovali nižší výkon. 
  • Převodovka ovšem řadí extrémně rychle, to je paráda. 
  • Dojezd na plnou nádrž se blíží 800 km, což také potěší.
  • Naopak nepotěší dvacetipalcová kola, která bezpečně poznáte na nerovnostech. Ty jsou v interiéru až příliš dobře slyšet. 
  • Jízdní vlastnosti pak vypadají nadprůměrně. S rychlými zatáčkami nemá Tiguan nejmenší problém.  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků