Připravujeme: Test Toyota Hilux 2.5 D-4D 2012

Tento týden máme napilno. Kromě Infiniti EX30d zaparkovala před naší redakcí také velká Toyota Hilux po faceliftu. Co je u této legendy nového?
Seznam kapitol
  1. What´s new?, Euro 5 především, Co vás zajímá?
  2. Fotogalerie

Toyota Hilux působí na trhu už pěknou řádku let. Japonská automobilka uvádí, že od roku 1967 bylo prodáno přes 13 milionů vozů tohoto jména. Jak asi všichni dobře vědí, kvality Hiluxu doslova uchvátily také představitele slavného britského pořadu Top Gear (pro ty z vás, kteří by náhodou nevěděli, o co jde, přikládáme příslušné video). Slavný terénní pick-up dostal pro nový modelový rok facelift, což je přesně ten správný důvod, proč si Hilux vypůjčit k testu.

Volkswagen | První svezení

První jízda: německý pracant Amarok překvapil

Je zajímavé sledovat, co se také v této kategorii v poslední době děje. Obecně se celý segment offroadů začíná přibližovat ke kategorii SUV a terénních pick-upů se tahle situace týká také. Objevují se zákazníci, kteří touží po podobném automobilu, ale ne kvůli tomu, že by potřebovali odvážet kdo ví kolik kilogramů nákladu nebo odtáhnout obří loď. Pick-up chtějí prostě proto, že v něm vidí něco jiného, něco neokoukaného, něco co má styl.

Na tyto požadavky zareagoval nejlépe Volkswagen, když uvedl na trh model Amarok. Ačkoliv německý příspěvek do daného segmentu není v některých ohledech nejlepší, díky své moderní konstrukci je určitě nejblíže běžnému automobilu, což je v dnešní době zatraceně důležité. Osobně jsem velmi zvědav na to, jaká bude nová dvojice Ford Ranger / Mazda BT-50 a jak ve výsledku dopadne také Chevrolet Colorado. Je jasné, že i taková ikona jako Hilux to bude mít s přibývající dobou čím dál těžší.

What´s new?

Toyota musela zareagovat, takže Hilux dostal facelift. Co přesně je nového? Vezmu to stručně, podrobnosti si nechám na redakční test. Už první pohled prozradí, že Hilux obdržel nový design přední části karoserie. Jiná je maska chladiče, světlomety a změn se dočkaly například také blatníky. Samozřejmě nesmí chybět ani nová kola o velikosti 15 – 18 palců. Nabídka laků karoserie čítá celkem osm odstínů. V rámci faceliftu přibyla šedá-ocelová a zlatá-sametová.

V interiéru najdeme nový středový panel, jiný přístrojový štít a systém Toyota Touch s barevnou dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 6,1“. Jiný je taktéž volant a nově se objevují v interiéru stříbrné dekory.

První dojmy z těchto změn jsou zhruba následující. Nová maska Toyotě Hilux jednoznačně sluší a určitě jde o posun směrem kupředu. Vůz vypadá moderněji. Interiér se sice také posunul směrem k lepšímu (bylo by dost špatné, kdyby tomu bylo jinak), ale už teď si myslím, a to jsem s autem ujel v podstatě pár kilometrů, že ani faceliftové novinky nebudou na konkurenční Amarok, co se týká pohodlí cestování a vůbec pocitu z interiéru, stačit.

Euro 5 především

Facelift zasáhl také do motorového prostoru. Toyota Hilux se nabízí buď v kombinaci s dieselovým čtyřválcem 2,5 D-4D nebo s o půl litru větším taktéž naftovým motorem. Oba dva prošly řadou úprav tak, aby plnily předepsané limity norem Euro 5. Dobrou zprávou je, že k tomu nepotřebují systém Start/Stop.

Testovaný motor 2,5 D-4D obdržel turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a jiné vstřikovače, změny se týkají také mezichladiče stlačeného vzduchu a tak dále. Výsledkem je výkon 144 koní a točivý moment 343 Nm. Průměrná spotřeba činí 7,3 l/100 km, palubní počítač ukazuje po prvních kilometrech číslo o dva litry vyšší.

Celkově omlazená Toyota Hilux vypadá o trochu lépe, má bohatší výbavu a o malinko vylepšený interiér, ale je jasné, že jde pořád spíše o profesionála než o stylový vůz pro běžné ježdění. První výlet mimo silnici pak potvrdil už celá desetiletí známý fakt, že tohle auto dokáže v terénu velké věci. Prakticky jediným omezením je dlouhý rozvor náprav. Přiřaditelný pohon předních kol, redukce a uzávěrka na zadním diferenciálu slibují velkou prostupnost terénem. Už se těším na výlet do hor.

Testy | Americká auta | Ford

Test: Ford Ranger 3.0 TDCi - pan schopný

Co vás zajímá?

Více podrobností přineseme příští čtvrtek, kdy vyjde plnohodnotný test téhle Toyoty. Opět je zde prostor pro vaše dotazy a tipy. Pokud vás zajímá něco speciálního, pokud máte nějaké další tipy, neváhejte nám napsat. Uděláme, co bude v našich silách. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. What´s new?, Euro 5 především, Co vás zajímá?
  2. Fotogalerie
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků