Připravujeme: Test Suzuki Swift Sport

Na tohle auto jsme se v redakci hodně těšili. Už předchozí generaci byla zatraceně povedená a ta aktuální by měla být ještě lepší. Program na nadcházející víkend je celkem jasný...

Suzuki Swift Sport je klasický hot-hatch v pravém slova smyslu. Má atmosféricky plněný čtyřválec s na první pohled docela malým výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem vrcholícím na 160 Nm. V dnešní turbo-době by se mohlo zdát, že tyto údaje auto předurčují k možná zábavném svezení, ale s průměrnou dynamikou. Jenže to je omyl. Stovku zvládá za 8,7 s a maximálně jede Swift Sport 195 km/h. Na okresky to bohatě stačí.

Video | Sportovní auta | Nissan

Suzuki Swift Sport na nových fotografiích (+ video)

Celý fór, respektive kouzlo, malého "divocha" tkví pouze a jenom v jedné jediné věci. Hmotnost! Na ni se docela často zapomíná a právě ona je to vůbec nejdůležitější. Sport váží jen něco málo přes jednu tunu, v zatáčkách se nemusí prát s kilogramy navíc a na jízdě to je sakra znát. I když se musím přiznat, že jsem zatím auto pouze přivezl do redakce a po cestě ho jen tak decentně protáhl, takže je ještě dost brzo na nějaké závěry. Každopádně podle prvních dojmů se máme na co těšit. Swift Sport se chová hodně slibně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Vzhled je velmi decentní. Zda to je dobře nebo ne, to je otázkou vkusu.

A může za to také podvozek, který je tužší, ale dost mě překvapil tím, jak se vypořádává s problémy našich silnic. Zvládá je s přehledem a rázy od kol do kabiny moc nepouští. Pokud už je tam pustí, tak je řádně utlumí. Řízení by mohlo být tužší, ale čert to vem.

Auto poslouchá na slovo a reaguje bleskově. Vše podporuje přesný šestistupňový manuál a kovové pedály poskládané tak, že můžete střílet meziplyny s podobným přehledem, s jakým střílí Barbora Špotáková své oštěpy. Mimochodem ji celá redakce gratuluje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sportovní volant, kovové pedály, sportovní sedačky a červená nit. Interiér je pravým opakem toho, co předvádí třeba DS3 Racing.

Pod kapotou je benzinová jedna-šestka. Tento týden je takový benzinovo-šestnáctistovkový. Po boxeru o stejném objemu tu tedy máme druhý motor stejné velikosti, ale s úplně jiným charakterem. Jak známo, Suzuki umí dělat hodně slušné motorky a právě motorku mi testovaný motor připomíná nejvíce. Miluje otáčky a žene se do nich jako splašený. Červené pole začínající za sedmičkou říká v podstatě vše. To nejlepší se skrývá až úplně nahoře. Zátah roste spolu s otáčkami. Škoda jen, že motor neprodukuje výraznější zvuk.

Testy | Sportovní auta | Citroën

Test: Citroën DS3 Racing - až příliš krásný

Suzuki Swift Sport je nepochybně zajímavé auto. Vypadá, že zvládne nabídnout spoustu muziky, bezproblémové denní ježdění a zároveň si za to nenechá zaplatit extra velké peníze. První cena startuje na 369 900 Kč, přičemž už prakticky nemáte za co připlácet. Zdá se, že nový Sport drží na své straně všechny trumfy. Uvidíme, zda se velice pozitivní první dojmy potvrdí během testu. 

Suzuki Ignis 1.248
Rok výroby: 2005
Stav: 216 102 km
Cena: 26 000 Kč
Suzuki Swift 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 73 154 km
Cena: 70 000 Kč
Suzuki Swift 1.328
Rok výroby: 2010
Stav: 160 197 km
Cena: 75 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků