Připravujeme: Test Subaru XV 1.6i CVT

Od nejnovějšího Subaru XV se očekávají velké věci. Je to malé SUV, má zajímavý naftový motor a dokonce také pro evropské zákazníky věc maximálně důležitou – měkčené plasty na palubní desce. Jak ale jezdí základní verze spojená s relativně slabou benzinovou jedna-šestkou?
Seznam kapitol
  1. Subaru XV 1.6i CVT
  2. Fotogalerie

Subaru XV by si podle všech předpokladů mělo celkem snadno získat sympatie evropských zákazníků. Japonská automobilka si dala záležet na tom, aby vůz dostal vše podstatné, co aktuální evropský trh požaduje. XV proto nabídne pohon všech kol, nadstandardní světlou výšku a efektní plasty na karoserii.

Interiér je stále ve stylu značky spíše jednodušší, ale najdeme zde například měkčené plasty na palubní desce, což byla věc, na kterou mířila kritika snad v každém testu jakéhokoli média. Nepovažuji to za věc kdo ví jak podstatnou, nakonec i ve Foresterovi, se kterým jsem začátkem července zamířil do Chorvatska, mi tohle vůbec nechybělo. Pravdou ale zůstává, že to vypadá lépe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Od Subaru nelze, co se designu týká, očekávat nějaké velké výstřelky. I tak ale dokáže XV některé kolemjdoucí zaujmout.

O interiéru a různých detailech jsme už psali. Přečíst si můžete jak první představení auta, tak první dojmy a také test benzinového dvoulitru spojeného s automatickou převodovkou typu CVT. Aktuálně máme v redakci XV znovu. Tentokrát se základní motorizací a opět převodovkou CVT.

Testy | Zajímavosti | SUV | Fascinace | Off-roady | Premiéry | Subaru

Test: Subaru XV 2,0i CVT – první kilometry

K ničemu?

Tabulkové údaje naznačují, že základní motorizace nebude příliš schopná. Malý boxer vyprodukuje maximálně 84 kW a 150 Nm. To stačí ve spojení s CVT na zrychlení z nuly na stovku za 13,8 s a na maximální rychlost 175 km/h. S tímto motorem jsem jezdil už během prvních jízdních dojmů a pravdou je, že jsem z něj zrovna dva metry vysoko radostí neskákal. Tehdy jsem ale rovnou po zapůjčení auta zamířil na dálnici a to byla velká chyba.

Tohle auto na dálnici nepatří. Samozřejmě zvládne rychlé přesuny, ale řidič se musí připravit na spotřebu, která bez problémů dosáhne desetilitrové hranice. Základní XV je určeno především do města, obzvlášť ve spojení s CVT. Na krátkých vzdálenostech těžko oceníte naftový motor pod kapotou a určitě si nebudete stěžovat na nedostatek výkonu. První testovací dojmy jsou asi takové, že do nějakých 70 km/h XV zrychluje minimálně dostatečně, pak už to není žádná sláva, ale to vás ve městě zajímat nemusí. Co se spotřeby týká, zatím ukazuje palubní počítač 9,2 l/100 km.

Kombi | Cestování | Subaru

Chorvatsko 2012: ENC, dvě trasy Praha - Záhřeb, tipy

Jako každý boxer, i benzinová jedna-šestka jde příkladně kultivovaně a tiše. V kombinaci s CVT je díky tomu jízda plynulá a příjemná. CVT obecně moc nemusím, nicméně ve městě ocení služby bezstupňového automatu i ten nejortodoxnější zastánce zábavného řízení s manuální převodovkou. I tentokrát máte samozřejmě možnost ptát se na vše, co vás kolem Subaru XV zajímá. Za všechny náměty budeme jen rádi. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Subaru XV 1.6i CVT
  2. Fotogalerie
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků