Připravujeme: Test Subaru XV 1.6i CVT

Od nejnovějšího Subaru XV se očekávají velké věci. Je to malé SUV, má zajímavý naftový motor a dokonce také pro evropské zákazníky věc maximálně důležitou – měkčené plasty na palubní desce. Jak ale jezdí základní verze spojená s relativně slabou benzinovou jedna-šestkou?
Seznam kapitol
  1. Subaru XV 1.6i CVT
  2. Fotogalerie

Subaru XV by si podle všech předpokladů mělo celkem snadno získat sympatie evropských zákazníků. Japonská automobilka si dala záležet na tom, aby vůz dostal vše podstatné, co aktuální evropský trh požaduje. XV proto nabídne pohon všech kol, nadstandardní světlou výšku a efektní plasty na karoserii.

Interiér je stále ve stylu značky spíše jednodušší, ale najdeme zde například měkčené plasty na palubní desce, což byla věc, na kterou mířila kritika snad v každém testu jakéhokoli média. Nepovažuji to za věc kdo ví jak podstatnou, nakonec i ve Foresterovi, se kterým jsem začátkem července zamířil do Chorvatska, mi tohle vůbec nechybělo. Pravdou ale zůstává, že to vypadá lépe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Od Subaru nelze, co se designu týká, očekávat nějaké velké výstřelky. I tak ale dokáže XV některé kolemjdoucí zaujmout.

O interiéru a různých detailech jsme už psali. Přečíst si můžete jak první představení auta, tak první dojmy a také test benzinového dvoulitru spojeného s automatickou převodovkou typu CVT. Aktuálně máme v redakci XV znovu. Tentokrát se základní motorizací a opět převodovkou CVT.

Testy | Zajímavosti | SUV | Fascinace | Premiéry | Off-roady | Subaru

Test: Subaru XV 2,0i CVT – první kilometry

K ničemu?

Tabulkové údaje naznačují, že základní motorizace nebude příliš schopná. Malý boxer vyprodukuje maximálně 84 kW a 150 Nm. To stačí ve spojení s CVT na zrychlení z nuly na stovku za 13,8 s a na maximální rychlost 175 km/h. S tímto motorem jsem jezdil už během prvních jízdních dojmů a pravdou je, že jsem z něj zrovna dva metry vysoko radostí neskákal. Tehdy jsem ale rovnou po zapůjčení auta zamířil na dálnici a to byla velká chyba.

Tohle auto na dálnici nepatří. Samozřejmě zvládne rychlé přesuny, ale řidič se musí připravit na spotřebu, která bez problémů dosáhne desetilitrové hranice. Základní XV je určeno především do města, obzvlášť ve spojení s CVT. Na krátkých vzdálenostech těžko oceníte naftový motor pod kapotou a určitě si nebudete stěžovat na nedostatek výkonu. První testovací dojmy jsou asi takové, že do nějakých 70 km/h XV zrychluje minimálně dostatečně, pak už to není žádná sláva, ale to vás ve městě zajímat nemusí. Co se spotřeby týká, zatím ukazuje palubní počítač 9,2 l/100 km.

Kombi | Cestování | Subaru

Chorvatsko 2012: ENC, dvě trasy Praha - Záhřeb, tipy

Jako každý boxer, i benzinová jedna-šestka jde příkladně kultivovaně a tiše. V kombinaci s CVT je díky tomu jízda plynulá a příjemná. CVT obecně moc nemusím, nicméně ve městě ocení služby bezstupňového automatu i ten nejortodoxnější zastánce zábavného řízení s manuální převodovkou. I tentokrát máte samozřejmě možnost ptát se na vše, co vás kolem Subaru XV zajímá. Za všechny náměty budeme jen rádi. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Subaru XV 1.6i CVT
  2. Fotogalerie
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 149 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 650 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků