Připravujeme: Test Škoda Citigo 1.0 MPI

V posledních dnech se v redakci opravdu nenudíme. Kromě několika jiných modelů jsme si vypůjčili na test také novinku z dílny mladoboleslavské automobilky a zde jsou naše první dojmy.
Seznam kapitol
  1. První dojmy, Prostorná?
  2. Fotogalerie

Škoda Citigo způsobila svým příchodem na trh nepochybně velký rozruch. Okamžitě se zvedl zájem o segment těch vůbec nejmenších automobilů na trhu, okamžitě tento model vystřelil v žebříčku prodejů v dané kategorii na první místo. Je trochu paradox, že u ostatních automobilek, především u PSA a Toyoty, si právě tuto skutečnost pochvalují. Nejmenší Škoda jednoznačně přitáhla pozornost a s tím se samozřejmě „svezla“ kolínská trojčata a hlavně Toyota Aygo.

Štěstí nám přálo, takže jsme si vzali Škodu Citigo zrovna v termínu, kdy Toyota pořádala tiskovou konferenci na téma faceliftu modelu Aygo. Můžeme tedy trochu porovnávat, i když plnohodnotný srovnávací test si necháme zhruba na konec května.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Designově nepovedená nebo naopak velmi pěkná? Názory jsou různé, každopádně tohle auto budí na ulici pozornost více než kdejaký sportovní vůz.

První dojmy

Škoda Citigo už parkuje v redakci několik dní, takže jaké jsou první dojmy? Zaprvé tu máme design, kterému mnoho lidí nemůže přijít na chuť. Osobně se mi nejvíce z trojice VW, Seat a Škoda líbí právě Seat, i když upřímně řečeno žádný velký problém nevidím ani u mladoboleslavského klonu. Ale tak jako vždy, jde o věc subjektivní, takže se s vámi o tom, že tohle auto je ošklivé, hádat nebudu.

Pokud má Škoda v něčem oproti kolínským trojčatům navrch, pak je to jednoznačně fakt, že působí modernějším dojmem. Není se nakonec čemu divit, první auta vyjela z Kolína v roce 2005, což už je tedy pěkně dlouhá doba a dvojice faceliftů účinky „zubu času“ pouze zmírnila.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Světlý interiér působí hodnotným dojmem. Vzadu mnoho místa nečekejte.

Testované provedení se chlubí na svou kategorii bohatou výbavou. Světlý interiér působí na první pohled velmi dobře a hlavně hodnotně. Tak jako u konkurence, také zde je maximálně jednoduché vše od přístrojového štítu, přes ovladače audiosystému až po celkové tvary palubní desky. Kromě obvyklé výbavy nabízí náš exemplář dokonce tempomat, dvoustupňové vyhřívání sedadel nebo externí navigaci. Ta kromě jiného umí zobrazovat data palubního počítače nebo teplotu chladicí kapaliny, případně otáčkoměr. Bohužel toto fungovalo jeden den a v současnosti už s autem evidentně nekomunikuje.

Škoda | První svezení

Škoda Citigo: kličkovaná v Lisabonu

Prostorná?

Škoda Citigo se tváří tak trochu jako úplně malinké MPV. Na předních sedačkách je dost místa a celkově interiér působí vzdušnějším dojmem než tomu je u automobilů z Kolína. Vzadu to je ale logicky docela bída. Tak jako u všech svých modelů, také v případě nejmenšího z nabídky vsadila Škodovka na velikost zavazadelníku. V základu auto nabízí 251 litrů, tedy o více než 50 l navíc oproti kolínské trojici. Zadní sedadla jsou dělená a lze je sklopit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Citigo nabízí na svou kategorii slušný objem zavazadelníku. Motor naopak svým projevem příliš nenadchnul.

Pod kapotou najdeme litrový tříválec o výkonu 75 koní. Pokud Škoda Citigo víceméně doteď svou konkurenci porážela, pak právě pohonnou jednotkou ztrácí. Auto nepůsobí zdaleka tak živě a má zhruba o půl litru vyšší spotřebu než Aygo. Motor se nechá vytočit daleko za hranici šesti tisíc, ale do čtyř tisíc působí tak trochu mrtvým dojmem a jen pozvolna se sbírá. Naopak v nejvyšších otáčkách výrazně ožije, což doprovodí hlasitým drnčením. Tříválec spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou, která by klidně mohla být přesnější.

Škoda | Byznys

Škoda Citigo: úspěch se čekal, ale ne takový

Veškerá pozitiva nového vozu mohou vzít za své v případě, že zákazník dostane jinde podobné auto za lepší cenu. Testovaný automobil má nejvyšší výbavu Elegance, která stojí 219 900 Kč. Po přičtení příplatků typu tempomat, externí navigace, palubní počítač nebo popelník (+1000 Kč), se dostáváme k hranici 240 000 Kč a to už je za Citigo poměrně dost peněz. Tím spíš, když Toyota nabízí v rámci akce kompletně vybavené Aygo s manuální převodovkou za 200 000 Kč. 

Více v připravovaném testu...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. První dojmy, Prostorná?
  2. Fotogalerie
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2004
Stav: 164 163 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků