Připravujeme test Renaultu Talisman 1.6 dCi EDC

Tento týden nám dělá v redakci společnost vrcholná verze Renaultu Talisman s cenou od 984 900 Kč. Jak funguje?

Po nedávném Renaultu Mégane nám do redakce zavítala další novinka této francouzské značky. Tentokrát přišla řada na Talisman, který má ambice ukrást zákazníky těžkým konkurentům z kategorie střední třídy. Co všechno k tomu hodlá použít, to docela dobře ukazuje testovaný exemplář.

Testy | Srovnávací testy | Kabriolety | Renault | Nissan

Renault Mégane 1.5 dCi vs. Nissan Pulsar 1.5 dCi: Dvakrát jinak  

Ten totiž přijel v té vůbec nejdražší verzi, jakou si můžete u tohoto modelu pořídit. Řeč je o motoru 1.6 dCi  s výkonem 118 kW (160 k), který je vždy spojen s dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC a který je navíc v našem případě doplněn o výbavu Initiale Paris. To přeloženo znamená, že testujeme Talisman s cenou začínající na částce 984 900 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Talisman je velké a designově velmi povedené auto. Testovaný exemplář ale překročil milionovou hranici. Na této cenové úrovni to bude mít hodně těžké

Už teď asi tušíte, kde bude mít Talisman v segmentu střední třídy jistou slabinu. Přece jen vrcholný naftový motor s výkonem 118 kW (160 k) nebude každému stačit. I cena je docela odvážná, protože za podobné peníze lze pořídit například Škodu Superb s motorem o výkonu 140 kW (190 k), s automatem a taktéž s vrcholnou výbavou Laurin & Klement. Ale toto téma si necháme na pozdější test.

Testy | Škoda | Srovnávací testy | Kombi | Mazda | Škoda Superb

Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Výbava Initiale Paris zahrnuje opravdu mnoho různých prvků. K dispozici například máme kožená sedadla vybavená masáží, velké opěrky hlavy, samozřejmě nemůže chybět velký displej, adaptivní tempomat, head-up displej, mnoho různých asistentů a tak podobně. Podvozek navíc používá nastavitelné tlumiče a tím vůbec nejzajímavějším systémem je řízení zadní nápravy, které u konkurentů nenajdete.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Systém 4Control hodně vylepšuje jízdní vlastnosti, ale podobně jako Mégane, pokud potká rozbitou silnici, začne mít problémy

Příplatků v této výbavě už mnoho není, ale několik se jich najde a několik jich má i testovaný exemplář. Za 18 000 Kč pořídíte metalický lak, 15 000 Kč stojí aktivní parkovací asistent doplněný o couvací kameru a parkovací senzory hlídající celý prostor kolem auta, na 10 000 Kč vyjde otevírání zavazadelníku mávnutím nohy pod nárazníkem, dalších 5 000 Kč stojí sledování mrtvého úhlu a za panoramatické střešní okno (to na autě nemáme) byste zaplatili 25 000 Kč. Takže testujeme Renault s pořizovací cenou přes milion korun.

Níže následují bezprostřední první dojmy, případné postřehy, náměty a dotazy můžete jako vždy směřovat do diskuze.

  • Talisman je na pohled velmi pěkné auto. Kombinace rozměrů, zajímavé siluety a pěkných detailů z něj dělají skoro až reprezentativní vůz.
  • Interiér, jak už to tak chodí, nevypadá tak luxusně jako na oficiálních fotkách. Je zde mnoho prvků společných s menším Mégane, ale na druhou stranu také hodně povedených věcí. Třeba velmi pohodlné sedačky a příjemný volant. Ani zpracování nevypadá vůbec špatně.
  • Vzadu je místa hodně. Před koleny budete mít solidní rezervu, pro hlavu nabídne Talisman více než třeba Superb nebo Passat.
  • Příplatek 10 000 Kč za bezdotykové otevírání zavazadelníku je zajímavý především kvůli tomu, že nedostanete klasické elektrické ovládání. Na mávnutí nohou se pouze odjistí zámek a zbytek obstarají pružiny. Už několikrát se tak během dvou dnů testu stalo, že se zavazadelník pouze odjistil, ale neotevřel.
  • Naftová šestnáctistovka jede velmi solidně. Příjemně svižná je reakce na plyn (když zrovna nemáte nastavený ekologický režim jízdy) a Talisman zvládne i vyšší dálniční rychlosti. Jenže problém je, že konkurence umí nabídnout silnější a o dynamičtější motory a ani si za ně nemusíte tolik připlácet.
  • Převodovka má jisté rezervy. Občas chvíli váhá, než vybere konkrétní rychlostní stupeň. 
  • Systém řízení zadní nápravy vyžaduje zvyk, ale v praxi hodně vylepšuje jízdní vlastnosti. Talisman například na mokré silnici (nebo při rychlé jízdě) mnohem lépe vzdoruje nedotáčivosti. Ve městě je vůz vzhledem ke svým rozměrům také velmi obratný.
  • Podvozek je pohodlný, ale má stejné problémy, jako Mégane. Není schopný pochytat nerovnosti (to ale třeba Passat také ne), jenže auto na nich také dost znervózní. Ne tolik, jako Mégane, ale nedá se říci, že by Talisman přejížděl nerovnou silnici s nekonečným nadhledem.
  • Uvidíme, co přinesou další kilometry. Talisman dělá zatím dojem zajímavé alternativy k zavedeným konkurentům. Jenže zcela upřímně, za milion korun si můžete koupit objektivně lepší auto. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků