Připravujeme: Test Opel Insignia Tourer BiTurbo – dvojitá foukaná

7 komentářů

Demon
26. července • 17:41

Neviem odkiaľ autor zobral cenu, ktorá nezodpovedá cenníkom a po zľave je Insignia jedno z najlacnejších áut svojej triedy.
Všetky doposiaľ napísané testy tohoto motoru preukázali, že má väčšie spektrum využiteľných otáčok.
Osobne by som tento motor nevolil a poukázal na dvojlitrové turbo, ktoré vyjde aj finančne lepšie, ostane teda aj na palivo, má vyšší výkon a nebude to znieť ako družstevný traktor ;-)

neumimcistjenompsat
26. července • 14:52

Vytryskl jí sopel, neb vyhrála Opel :-D

Klobasa
26. července • 11:59

Dvojite foukany lesteny prd

Vana666
26. července • 10:37

Podle údajů výrobce má motor max.krouťák v rozmezí 1750-2500 otáček. Takže moc nerozumím, jak může se zvyšujícími otáčkami narůstat i zátah. Naopak by měl od dvouapůl tisíc klesat, nebo výrobce lže ?

Zelí
27. července • 8:07

Není to tak. Moment sice klesá, ale se vzrůstajícími otáčkami narůstá výkon. Mezi vrcholem momentu a vrcholem výkonu je tzv. použitelný otáčkový rozsah. Čím je širší, tím je motor pocitově tzv. pružnější. Např. benzínové vysokovýkonné atmosférické motory mají tento rozsah mezi 5 a 7 tisící rpm. Takový motor vyžaduje udržovat ho v tomto rozsahu jinak moc nejede - není pružný. Naopak turbomotory mohou mít rozsah 1250-4500rpm (nafta). Možno jezdit na pětku bez řazení 60-200km/h. Hovořím o běžných čtyřválcích běžných kubatur. Pochopitelně atmosférický benzínový osmiválec o objemu pět litrů jede taky od volnoběhu, ale to je dáno brutálním přebytkem výkonu.

Vana666
28. července • 7:55

Zelí: tvůj popis rozsahu otáček je sice správný ale nevysvětluje proč by při klesajím momentu motoru měl růst zátah auta, tedy v podstatě moment na kolech (jak tvrdí autor článku.)

Vašek
26. července • 11:45

Má pravdu ten chlapec.

Doporučujeme

Články odjinud