Připravujeme: Test Opel Insignia Tourer BiTurbo – dvojitá foukaná

V redakční garáži už neparkuje, ale rodí se jeho test. Je to velký, opulentně vybavený kombík od Opelu, jehož nejzajímavějším prvkem je použitá pohonná jednotka.
Seznam kapitol
  1. Dostatek místa pro všechny, Opulentní výbava
  2. Praktický a komfortní, Motor BiTurbo nezklamal

Dostatek místa pro všechny

Model Opel Insignia, který svého času ukončil dějiny kdysi populárního typu Vectra, již není na našich silnicích žádným nováčkem, přesto se zdá, že má stále čím překvapit. My jsme pro vás nyní ozkoušeli takřka plně vybavený model s karoserií kombi, pohonem předních kol a novým vznětovým dvoulitrem s přeplňováním dvojicí turbodmychadel.

Kombi | Opel | První svezení

Opel Insignia 2.0 CDTi 143 kW: první jízdní dojmy

Rozložitá karoserie nabízí dostatek místa pro cestující na všech sedadlech, která jsou docela pohodlná a mají dostatečně dlouhé sedáky i opěráky. Sedadla vpředu navíc nabízejí dostatečně tuhé boky pro slušné vedení v zatáčkách, všestranné elektrické ovládání (včetně tuhosti a horizontální polohy bederní opěry) a také ručně posouvatelný přední díl sedáků, díky němuž nalezne dostatečnou oporu pro stehna i řidič s delšíma nohama.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model Insignia vypadá i po takřka čtyřech letech výroby stále k světu

Ovládání vozu je přes jeho velké rozměry překvapivě příjemné a snadné a řidič má dobrý výhled všemi směry. Drobné výhrady jsme měli k řízení, jež jevilo jistou nepřesnost v okolí střední polohy volantu při vyšších rychlostech, rejd kol je navíc dosti malý, což znesnadňuje parkování v omezených prostorech.

Opulentní výbava

Námi zkoušená Insignia nabídla širokou škálu moderních elektronických výbavových prvků automatického spínání dálkových světlometů, adaptivního tempomatu, elektrické parkovací brzdy, hlasového ovládání některých palubních funkcí, konektivity Bluetooth, hlídání nechtěného opuštění zvoleného jízdního pruhu nebo velkoplošného barevného monitoru s ovládáním tlačítky a točným prvkem uloženými ve snadném dosahu na středové konzoli hned za řadicí pákou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Efektní čalounění světlou perforovanou kůží Siena vás přijde na 60 000 Kč

Zkoušený vůz byl dále opatřen béžovým koženým čalouněním a docela kvalitně vypadajícími obklady imitující dřevo, nicméně dohněda zbarvené plasty palubní desky se nemusí každému zamlouvat. Kromě světlých barev prosvětluje a opticky dále zvětšuje interiér také dvoudílná prosklená střecha, jež sahá až za hlavy cestujících na zadních sedadlech.

Její přední část lze elektricky pootevřít, nebo posouvat směrem vzad, pokud se pak pohledu na otevřenou pohledu nabažíte, lze celou střechu (rovněž elektricky) zatáhnout mírně průsvitnou roletou.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dostatek místa pro všechny, Opulentní výbava
  2. Praktický a komfortní, Motor BiTurbo nezklamal
Opel Corsa 1.229
Rok výroby: 2008
Stav: 86 854 km
Cena: 74 000 Kč
Opel Zafira 1.956
Rok výroby: 2012
Stav: 98 717 km
Cena: 229 000 Kč
Opel Astra 1.686
Rok výroby: 2011
Stav: 157 271 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků