Připravujeme: Test Opel Insignia Tourer BiTurbo – dvojitá foukaná

V redakční garáži už neparkuje, ale rodí se jeho test. Je to velký, opulentně vybavený kombík od Opelu, jehož nejzajímavějším prvkem je použitá pohonná jednotka.
Seznam kapitol
  1. Dostatek místa pro všechny, Opulentní výbava
  2. Praktický a komfortní, Motor BiTurbo nezklamal

Dostatek místa pro všechny

Model Opel Insignia, který svého času ukončil dějiny kdysi populárního typu Vectra, již není na našich silnicích žádným nováčkem, přesto se zdá, že má stále čím překvapit. My jsme pro vás nyní ozkoušeli takřka plně vybavený model s karoserií kombi, pohonem předních kol a novým vznětovým dvoulitrem s přeplňováním dvojicí turbodmychadel.

Kombi | Opel | První svezení

Opel Insignia 2.0 CDTi 143 kW: první jízdní dojmy

Rozložitá karoserie nabízí dostatek místa pro cestující na všech sedadlech, která jsou docela pohodlná a mají dostatečně dlouhé sedáky i opěráky. Sedadla vpředu navíc nabízejí dostatečně tuhé boky pro slušné vedení v zatáčkách, všestranné elektrické ovládání (včetně tuhosti a horizontální polohy bederní opěry) a také ručně posouvatelný přední díl sedáků, díky němuž nalezne dostatečnou oporu pro stehna i řidič s delšíma nohama.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model Insignia vypadá i po takřka čtyřech letech výroby stále k světu

Ovládání vozu je přes jeho velké rozměry překvapivě příjemné a snadné a řidič má dobrý výhled všemi směry. Drobné výhrady jsme měli k řízení, jež jevilo jistou nepřesnost v okolí střední polohy volantu při vyšších rychlostech, rejd kol je navíc dosti malý, což znesnadňuje parkování v omezených prostorech.

Opulentní výbava

Námi zkoušená Insignia nabídla širokou škálu moderních elektronických výbavových prvků automatického spínání dálkových světlometů, adaptivního tempomatu, elektrické parkovací brzdy, hlasového ovládání některých palubních funkcí, konektivity Bluetooth, hlídání nechtěného opuštění zvoleného jízdního pruhu nebo velkoplošného barevného monitoru s ovládáním tlačítky a točným prvkem uloženými ve snadném dosahu na středové konzoli hned za řadicí pákou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Efektní čalounění světlou perforovanou kůží Siena vás přijde na 60 000 Kč

Zkoušený vůz byl dále opatřen béžovým koženým čalouněním a docela kvalitně vypadajícími obklady imitující dřevo, nicméně dohněda zbarvené plasty palubní desky se nemusí každému zamlouvat. Kromě světlých barev prosvětluje a opticky dále zvětšuje interiér také dvoudílná prosklená střecha, jež sahá až za hlavy cestujících na zadních sedadlech.

Její přední část lze elektricky pootevřít, nebo posouvat směrem vzad, pokud se pak pohledu na otevřenou pohledu nabažíte, lze celou střechu (rovněž elektricky) zatáhnout mírně průsvitnou roletou.

Následující kapitola
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků