Připravujeme: test ojetiny – Škoda Octavia 1,6 MPi

Pro některé etalon střední třídy, pro jiné předražená kocábka. Jaká bude osm let stará Škoda Octavia s motorem 1,6 MPi?

Tento test ojetého vozu bude poněkud jiný, než nač jsou naši čtenáři zvyklí. Škoda Octavia totiž patří na našich silnicích k jedněm z vůbec nejběžnějších osobních automobilů a hned na začátek musím přiznat, že s Octaviemi první generace jsem toho dosud mnoho nenajezdil. Je tedy jasné, že se s námi celá řada čtenářů bude moci v diskusi podělit o své zkušenosti, protože těchto aut jezdí opravdu hodně. Působí nejen jako rodinné vozy, ale také jako služební vozy nižšího managementu či různých „cesťáků“, takže o zajímavé podněty jistě nebude nouze.

V testu samotném se budu opět soustředit na zkušenosti s konkrétním vozem, jeho historii, zařazení v rámci trhu s ojetými automobily či základní stanovení jeho předností a nedostatků, ochuzeni nebudete ani o výsledky našich měření. Přesto tentokrát půjde spíše o podněty do diskuse vás, našich čtenářů. Ačkoli Škodu Octavii za žádnou „stylovku“ považovat nelze, předpokládám, že se dočkáme řady konstruktivních i emotivních příspěvků. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Připravujeme test Škoda Octavia 1,6 MPi Elegance

K testu jsme převzali faceliftovanou verzi Octavie její první novodobé generace s karoserií liftback. Prakticky nejvyšší výbava Elegance zahrnuje takřka vše, co běžný motorista potřebuje, na palubě tedy najdeme například manuální klimatizaci, elektrické ovládání všech bočních oken i zpětných zrcátek, dálkově ovládané centrální zamykání, tempomat, palubní počítač, vyhřívání předních sedadel s regulací nebo nesnímatelné tažné zařízení.

První kilometry za volantem tohoto vozu ve mně zatím podporují přesvědčení, že právě kombinace karoserie liftback, výbavy Elegance a zážehové „stokoňové“ šestnáctistovky je souhrnem svých vlastností nejlepší volbou pro běžného motoristu s průměrnými nároky i ročním kilometrovým nájezdem. Pod kapotou „naší“ Octavie se nachází veskrze konvenčně řešený čtyřválec 1,6 MPI/75 kW. Vyloženě špatně nejede, ale protirpokluzový systém ASR na suchu věru mnoho práce nemá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Řízení se zdá být poněkud tužší, podobně jako řazení, jízdní vlastnosti zatím hodnotit nebudeme, ale vlivem krátkého rozvoru se s autem poměrně dobře manévruje. Testovaná Octavia byla vyrobena zjara roku 2003 a na svém tachometru má zhruba 104 000 km. Přiložena je servisní knížka, jejíž záznamy se pokusíme „proklepnout“. Karoserie ani interiér nejsou nijak nadměrně opotřebovány (snad s výjimkou typicky potrhaného těsnění kolem dveří u řidiče), známky havárie jsme dosud neobjevili. Prostor pro posádku místem zrovna nehýří, minimálně na předních a vnějších zadních sedadlech se však pasažér průměrného vzrůstu usadí bez větších potíží. Zato zavazadlový prostor je už v základním uspořádání na svoji třídu opravdu enormní a třeba dětský kočárek v něm bezmála zmizí.

Test vyobrazeného vozu bychom vám chtěli nabídnout během příštího týdne. Pokud vás tato Octavia zaujala, napište prosím do diskuse, nač bychom se v samotném testu měli zaměřit. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků