Připravujeme test Mini Cooper (F56)

Na redakčním parkovišti se zastavila další generace novodobého Mini. Na první pohled vypadá stále stejně, ve skutečnosti se ale v mnohém liší.
Seznam kapitol
  1. Mini Cooper (F56)
  2. Mini Cooper (F56): Fotogalerie

Nové Mini s interním označením F56 jsme už krátce vyzkoušeli při jeho mezinárodní premiéře v Itálii. Teď se nám ale poprvé naskytla možnost otestovat variantu Mini Cooper s manuálním řazením a hlavně zjistit, jak si nová generace ikony povede na českých silnicích. Předchozí modely uměly dát ledvinám posádky pořádně zabrat…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejnovější Mini opět povyrostlo, ale stále si zachovává typické proporce s minimálními převisy, stejně jako řadu výstředních detailů; Cooper má přeplňovaný tříválec

Stejně jako dosud znamená Cooper střední variantu, stojící mezi základním Mini One a ostrým Cooperem S. Kde ale kdysi pobrukovala atmosférická šestnáctistovka, nastěhoval se spolu s platformou UKL motor o deci menší a o válec chudší. Správně, aktuální Mini Cooper je poháněno tříválcem. Naštěstí přeplňovaným. Stejný motor se objeví i v kompaktním MPV BMW 2 Active Tourer

Testy | Kupé | Mini

Test Mini Paceman SD All4: ukaž, že na to máš na druhou

Jednotka dosahuje výkonu 100 kW (136 koní) v 4500-6000 ot./min. a točivého momentu 220 Nm při 1250 ot./min. Vzhledem k udávané pohotovostní hmotnosti 1085 kg bez řidiče to slibuje slušnou dynamiku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Origiálně řešený volič jízdních režimů; volby se zobrazují na displeji ovládacího/komunikačního/zábavního systému, který vychází z BMW iDrive

Zde jsou naše první dojmy z několika seznamovacích kilometrů, najetých převážně během fotografování:

  • To auto je obrovské! Každé další Mini je větší a nafouklejší než předchůdce, ale když si sednete sem, máte pocit opravdu velkého auta. Je to efekt vytvořený kombinací nízko položeného sedadla a překvapivě vysoké střechy.
  • Spínací skříňku už nové Mini nemá. Motor se startuje naprosto rozkošným spínačem ve tvaru ploché páčky v dolní části středového panelu. Šikovný detail, který hned navodí pocit výjimečnosti.
  • Motor překvapivě nijak výjimečný není. Počet válců maskuje víc než dobře, ale za cenu nevýrazného charakteru. 
  • Odhlučnění a odizolování pohonné jednotky je tak důsledné, že můžete nevědomky jezdit na vyšší rychlostní stupeň, než by odpovídalo dané situaci. To bychom v Mini nečekali.
  • Také podvozek se chová výrazně dospěleji. Všecho vám servíruje uměřeněji a rozvážněji. Auto díky tomu nejančí jako koza, ale už nezatáčí tak freneticky, jak jsme byli u Mini zvyklí. Jezdí prostě „normálněji“.
  • Žádný komfortní polštářek pro páprdy to ale není. I na kvalitním, nově položeném asfaltu kola ustavičně „podupávají“. V rychlém tempu na středně dobré (resp. špatné okresce) ale auto neodskakuje tolik jako dřív.
  • „Normalizace“ jízdního projevu neobrala Mini o jeho výjimečnost. Charakter auta je spoluutvářen i jeho vzhledem a nové Mini je stejně výrazné jako vždycky. 
  • Hlavně interiér se naprosto vymyká obvyklým poměrům. Svojí roztomilou výstředností i důrazem na smyslové vjemy nám trochu připomíná produkty Horacia Paganiho.
  • Kromě už zmíněného startování se nám líbí také třeba přepínač jízdních režimů, který má podobu otočného prstence u manžety řadicí páky. Doleva je Sport, doprava Green. 
  • Přístrojový štít je umístěn na sloupku řízení, tudíž se pohybuje spolu s volantem. Horní část stupnice rychloměru se přesto schovává za věnec volantu, alespoň pokud měříte okolo 1,8 m.
  • Podle zvoleného režimu se změní i podsvícení okolo centrálního multimediálního displeje, na kterém se krátce zobrazí charakteristika zvoleného módu: „Maximální motokárový pocit“. Zdá se vám to dětinské? Litujeme, v tom případě jste na tohle auto už příliš staří. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V prostornosti zůstává Mini věrné svému názvu; rodinné auto v něm opravdu nehledejte

Zajímá vás na novém Mini Cooper něco konkrétního? Máte ideální příležitost zeptat se nás. Případné otázky pište do komentářů pod článkem, pokusíme se je zodpovědět v rámci následného redakčního testu.

Následující kapitola
Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 20 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků