Připravujeme test Mini Cooper (F56)

Na redakčním parkovišti se zastavila další generace novodobého Mini. Na první pohled vypadá stále stejně, ve skutečnosti se ale v mnohém liší.
Seznam kapitol
  1. Mini Cooper (F56)
  2. Mini Cooper (F56): Fotogalerie

Nové Mini s interním označením F56 jsme už krátce vyzkoušeli při jeho mezinárodní premiéře v Itálii. Teď se nám ale poprvé naskytla možnost otestovat variantu Mini Cooper s manuálním řazením a hlavně zjistit, jak si nová generace ikony povede na českých silnicích. Předchozí modely uměly dát ledvinám posádky pořádně zabrat…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejnovější Mini opět povyrostlo, ale stále si zachovává typické proporce s minimálními převisy, stejně jako řadu výstředních detailů; Cooper má přeplňovaný tříválec

Stejně jako dosud znamená Cooper střední variantu, stojící mezi základním Mini One a ostrým Cooperem S. Kde ale kdysi pobrukovala atmosférická šestnáctistovka, nastěhoval se spolu s platformou UKL motor o deci menší a o válec chudší. Správně, aktuální Mini Cooper je poháněno tříválcem. Naštěstí přeplňovaným. Stejný motor se objeví i v kompaktním MPV BMW 2 Active Tourer

Testy | Kupé | Mini

Test Mini Paceman SD All4: ukaž, že na to máš na druhou

Jednotka dosahuje výkonu 100 kW (136 koní) v 4500-6000 ot./min. a točivého momentu 220 Nm při 1250 ot./min. Vzhledem k udávané pohotovostní hmotnosti 1085 kg bez řidiče to slibuje slušnou dynamiku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Origiálně řešený volič jízdních režimů; volby se zobrazují na displeji ovládacího/komunikačního/zábavního systému, který vychází z BMW iDrive

Zde jsou naše první dojmy z několika seznamovacích kilometrů, najetých převážně během fotografování:

  • To auto je obrovské! Každé další Mini je větší a nafouklejší než předchůdce, ale když si sednete sem, máte pocit opravdu velkého auta. Je to efekt vytvořený kombinací nízko položeného sedadla a překvapivě vysoké střechy.
  • Spínací skříňku už nové Mini nemá. Motor se startuje naprosto rozkošným spínačem ve tvaru ploché páčky v dolní části středového panelu. Šikovný detail, který hned navodí pocit výjimečnosti.
  • Motor překvapivě nijak výjimečný není. Počet válců maskuje víc než dobře, ale za cenu nevýrazného charakteru. 
  • Odhlučnění a odizolování pohonné jednotky je tak důsledné, že můžete nevědomky jezdit na vyšší rychlostní stupeň, než by odpovídalo dané situaci. To bychom v Mini nečekali.
  • Také podvozek se chová výrazně dospěleji. Všecho vám servíruje uměřeněji a rozvážněji. Auto díky tomu nejančí jako koza, ale už nezatáčí tak freneticky, jak jsme byli u Mini zvyklí. Jezdí prostě „normálněji“.
  • Žádný komfortní polštářek pro páprdy to ale není. I na kvalitním, nově položeném asfaltu kola ustavičně „podupávají“. V rychlém tempu na středně dobré (resp. špatné okresce) ale auto neodskakuje tolik jako dřív.
  • „Normalizace“ jízdního projevu neobrala Mini o jeho výjimečnost. Charakter auta je spoluutvářen i jeho vzhledem a nové Mini je stejně výrazné jako vždycky. 
  • Hlavně interiér se naprosto vymyká obvyklým poměrům. Svojí roztomilou výstředností i důrazem na smyslové vjemy nám trochu připomíná produkty Horacia Paganiho.
  • Kromě už zmíněného startování se nám líbí také třeba přepínač jízdních režimů, který má podobu otočného prstence u manžety řadicí páky. Doleva je Sport, doprava Green. 
  • Přístrojový štít je umístěn na sloupku řízení, tudíž se pohybuje spolu s volantem. Horní část stupnice rychloměru se přesto schovává za věnec volantu, alespoň pokud měříte okolo 1,8 m.
  • Podle zvoleného režimu se změní i podsvícení okolo centrálního multimediálního displeje, na kterém se krátce zobrazí charakteristika zvoleného módu: „Maximální motokárový pocit“. Zdá se vám to dětinské? Litujeme, v tom případě jste na tohle auto už příliš staří. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V prostornosti zůstává Mini věrné svému názvu; rodinné auto v něm opravdu nehledejte

Zajímá vás na novém Mini Cooper něco konkrétního? Máte ideální příležitost zeptat se nás. Případné otázky pište do komentářů pod článkem, pokusíme se je zodpovědět v rámci následného redakčního testu.

Následující kapitola
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků