Připravujeme test Mazdy6 Wagon 2.2 Skyactiv-D AWD

87 komentářů

MichalH
13. prosince • 13:37

S M6 2.2 175 MT před faceliftem mám nyní po roce najetých 56000km. Byl jsem se svézt s faceliftem 175 AT AWD a musím potvrdit, že vůz je určitě celkově tišší, jen nezmizel aerodynamický hluk, který mně osobně vadí nejvíce. Od kol je auto určitě tišší.

honza
5. prosince • 14:52

Lesklý černý povrch kolem řadící páky je na prezentačních fotkách krásný až oči přecházejí... Kdy se výrobci naučí používat trochu praktičtější barvu?

bedi
5. prosince • 7:32

Mazdu 6 AWD 129 kw mám od 03/2015. Je to vydarené auto, ale má zopár nedostatkov:
1. až smiešne malá nádrž, viac ako 46 l som tam ešte nedal, dojazd max. 600 km.
2. lakťová-stredová opierka je nepoužiteľná, ruku máte vždy na hrane.
3. absolútne nelogicky umiestnené tlačidlá vyhrievania zadných sedačiek v stredovej opierke, vždy keď sa opriete, zapnete si kúrenie pod zadkom...
4. napriek "katalógo nízkej" hmotnosti auto váži 1676 kg. Traja chlapi, batožina a ste na 2 tonách...
5. problémy s LED svetlami - výmena kompletných svetiel, búchanie od prednej nápravy - oprava
6. veľmi krátka AT prevodovka, najmä 6-tka mohla byť dlhšia, 130 km/h = 2500 otáčok, 160 km/h = 3100. Pružnosť a vytáčanie do otáčok je však OK.
Podstatné veci ako motor, jazdné vlastnosti, AWD, spotreba, priestrannosť, kufor sú v poriadku, spolahlivosť SKYACTIV-D ukáže čas...

Alex
10. prosince • 15:59

1) Na nádrž jsem se několikrát ptal v servisu. Mazda prý neudává přesný objem (všude najdeš 62l), něco z toho jsou trubky. Nevim nevim. Moje 6Wagon 129kW předfacelift má taky dojezd okolo těch 650km. Maximum, co jsem do auta nalil bylo 52l při indikovaném dojezdu 18km. Mam za to, že nádrž je schválně menší (kvůli homologaci, CO2?) akorát to nechtějí přiznat protože tak malá nádrž je směšná vůči konkurenci.
2) Loketní opěrka stojí za hovno, to ví všichni majitelé
3) Předfacelift nemá vyhřívání vzadu.
4) a 5) bez problému
6) souhlas, zpřevodování je na facku... vždy čekam, kdy tam skočí další kvalt a nic, už tam ta šestka je v dálničních 140km/h ten motor přeslechnout fakt nejde.
7) Dovolim si zkritizovat spotřebu - podle předpisů je to za 7, normálka za a svižně lehce nad devět... to je na Diesel s tak malou nádrží prostě průser.

Lubos
11. prosince • 12:45

S tou nadrzou to bude asi inak. Pri predfaceliftovej Mazde 6 diesel som pri dojazde 0 presiel vyse 66 km. Potom ma uz pud sebazachovy donutil natankovat. Tiez som natankoval iba nieco cez 50 litrov.
Podla mna je "rezerva" pri dojazde 0 km este vyse 100 km. Podla diskusii je to u japonskych aut bezne. Overit sa to da iba pri uplnom vyjazdeni nadrze, co skusi asi malokto.
Po mojich skusenostach sa diesel u Mazdy 6 jednoducho neoplati. 150k diesel (pred F/L) som vymenil za 165k benzin (po F/L) a rozdiel v spotrebe pri rovnakych trasach a rovnakom sposobe jazdy je pol litra. Ano, je tu este urcity rozdiel medzi cenami oboch paliv, ale nie nejaky pripastny.
Podobne to je aj pri silnejsom diesli a 2,5 benzine (obe s automatom).

Lubos
7. prosince • 16:43

1. Mensia nadrz je specifikum AWD. Inak je dostatocna.
2. Suhlas
3. Suhlas (aj ked osobnu skusenost nemam, mam Revolution bez vyhrievania zadnych sedaciek)
4. -
5. mne menili LED tiez, odvtedy ok. Svietia lepsie ako xenony pred F/L. "Matrix" svetla su jednoduchsie ako v Audi (len 4 LED segmenty), nie je to ziadny zazrak, ale system celkom dobre funguje. Vypinam to iba v meste, lebo sa nniekedy nelogicky stane, ze sa zapnu dialkove.
Predna naprava je zatial ok, ale mam najazdene iba 20 000 km.
6. mam manual
Spolahlivost ukaze cas. Model pred F/L som predal hlavne kvoli znamym problemom s dieslom (vackovy hriadel). Presiel som na 2.0 benzin.

...
7. prosince • 8:57

Ja mam otazky ci uz na autora alebo majitelov mazdy 6:1. Da sa vo vybave Attraction otvorit spolujazdcove okno z miesta vodica automaticky alebo treba prepinac spustania okien podrzat? (na mojej mazde 3 vybavava attraction musim drzat)2. Zamkyna sa auto samo po dosiahnuti urcitej rychlosti alebo musim zamykat manualne? (na mojej mazde 3 vybavava attraction musim manualne)3. Ako vnimate odhlucnenie od okolia - nemyslim motor a podvozok - ale hluk v vonku? Oproti golfu 7 je odhlucnenie na mazde 3 dost tragicke4. Ako je na tom laktova opierka? Na Mazde3 dost tragicka, stale mam ruku na hrane.5. Ako je to s sprepinanim stanic radia na volane? Na Mazde musim ist cez ten ich info system, nestaci jednoducho stlacit nejake tlacidlo na volante (alebo som to iba nepochopil)Dakujem velmi pekne za postrehy. Rad by som vedel, ze ci sa v tychto detailoch Mazda 6 a 3 lisia.

Lubos
7. prosince • 16:23

Mal som Attraction pred F/L, teraz mam Revolution po F/L.
1. Da sa, samozrejme.
2. Nezamyka a neda sa nastavit. Co sa da nastavit v menu je cas, o ktory auto zamkne pri odomknuti a neotvoreni dveri.
3. Po F/L je lepsie odhlucneny podvozok a motor. Aerohluk je stale citelny, hlavne od B-stlpika. Je to ale lepsie ako pred F/L.
4. Laktova opierka bola lepsia pred F/L. Ak si ale vysoky a mas sedacku dostatocne vzadu, da sa vyuzivat.
5. Tlacitkom na volante bezne prepinam predvolene "Favorites" stanice. Neviem, preco vsetci pisu, ze to nejde. Bezne mi "bezi" navigacia, pocuvam radio a tlacitkom > prepinam predvolene stanice.

Bob
9. prosince • 7:56

ad 5 možná nemáš úplně pravdu. Mně se MZD connect chová trochu zvláštně. Tlačítka na volantu přepínají jen mezi těmi "Favorites", které jsem nedávno použil z menu infotainmentu, jinak je tlačítka z volantu neznají. Přišel jsem na to, když mi při 10ti nastavených oblíbených stanicích tlačítka na volantu přepínaly mezi jednou stanící :-D, pak mezi dvěmi, .... zvolil jsem postupně všechny Favorites v menu a ejhle, tlačítka na volantu fungovaly jako přepínače "Favorites" (a přepínaly se podle pořadí historie volby v menu, ne podle pořadí uložených stanic ve "Favorites") ....než jsem přenastavil nějakou (netuším jakou) fci MZD connectu, která vedla ke ztracení téhle historie poslouchaných stanic (favorites zůstaly nastaveny) a celý postup "učení tlačítek na volantu" jsem musel opakovat znovu. Takže máš vlastně pravdu - ono to jde, ale člověk se musí podrbat pravou nohou za levým uchem :)

bedi
7. prosince • 10:29

Mám 6-tku v Revolutin Top, takže moje odpovede:
1. okno spolujazdca sa DÁ otvoriť aj zatvoriť jedným stlačením ovládača.
2. zamykanie, odomykanie, osvetlenie a veľa iných funkcií sa DÁ nastaviť v systéme.
3. auto je odhlučnené úplne štandardne v rámci triedy, vonkajší hluk a hluk od pneu sa začne viac prejavovať nad 140-150 km/h. Mne osobne najviac vadí zvuk - hluk motora na voľnobehu. Naopak vo vysokých otáčkach má motor zvuk veľmi pekný. Zo skúseností ale môžem povedať, že pôvodný motor MZR-CD bol zvukovo príjemnejší a tichší.
4. lakťová opierka je katastrofálna, prakticky nepoužiteľná. Pri mojej postave mám sedadlo veľmi vzadu a aj tak si lakeť pri jazde neopriem. Opierka je vlastne len "kryt" úložného priestoru pod ňou.
5. stanice rádia sa NEDAJÚ prepínať na volante, čo mi nevadí, lebo rádio prakticky nepoužívam kvôli jeho zvuku. Tak zúfalo hrať FM-rádio som už dávno nepočul, bez basov, bez výšok, zvuk plochý... Čo je ale zvláštne, lebo z ostatných zdrojov už BOSE hrá tak, ako sa od neho a 11 repro očakáva.

Mario
9. prosince • 0:40

Ano, preto som si dal hudbu do mojej MAZDY spravit na mieru... Sa pozri ake tie srackove BOSE su... Nema ani poriadnu cievku ci membranu, tak to nemoze hrat dobre... su tam aj dalsie fotky az do komplet instalacie...
https://www.facebook.com/TuningHifishopILTrade/pho... ...

Shr3k
9. prosince • 18:36

BOSE je prostě dohnané jen skrz DSP a 2 Ohm repro, taková je situace odjakživa. Ale ty 20cm neodymové měniče jsou v rámci možností OK.
Taky mně to kdysi bralo. http://moje.auto.cz/Shr3k/mazda-5.html... > viz celá fotogalerie
Dnes už si vystačím s BOSE. Upřímně, patlaly, co by mi zaprášili auto uvnitř jako tobě, ty bych hnal svinským krokem. Škoda nevyužitého prostoru, nějaké 8" kickbasy by tam seděly IMO lépe, než ty 6,5" Gladeny v redukci. Ale jinak palec nahoru za odvahu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mario
14. prosince • 11:55

Je to uplne v pohode. Ono, ja ked jazdim dlhe trasy chcem mat premiovu hudbu. A chalani mi uz nejake to auto robili, takze viem,ze sa mozem spolahnut. Da sa to tak isto aj normalne vymontovat. Ak nie, neva, potom to - predam cele ako je. :) zatial uzivam a spokojost aj s autom.

Shr3k
7. prosince • 10:59

U faceliftu jde fakt nastavit automatické zamykání po rozjetí?
Ten volant, to je brutál, opravdu nefungují pří zvoleném rádiu tlačítka skip na přeskakování mezi předvolbami? To jsou opravdu dementi, co to v tom Maďarsku programují, nemám slov.
Upgradem Bluetooth modulu (tak, aby si pamatoval poslední přehrávanou skladbu z USB a iPodu a to ještě blbě) přestaly zase u mého předfaceliftu fungovat tlačítka handsfree pro přímou obsluhu telefonu (jde jen přijmout nebo odmítnout hovor, ale menu se musí vyvolat buď hlasovým ovládáním nebo commanderem) a podporovaný iPod 5.5, který měl se starým modulem občasné výpadky nefunguje a přehrává "bílý šum".

Lubos
7. prosince • 16:32

Autmaticke zamykanie nejde nastavit ani po facilifte. Tlacitka na volante funguju spravne, ako pisem nizsie.

bedi
7. prosince • 13:15

Tlačitkami | >| vľavo na volante iba "preladíš" inú stanicu, neprepínaš medzi naladenými. S bluetooth nemám najmenší problém, ako s telefonovaním, tak prehrávaním hudby. Používam ale mobil s Windows...
Automatické zamykanie sa dá aktivovať, vôbec to ale nepoužívam.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shr3k
7. prosince • 14:48

Moje poznámka k Bluetooth se týká změny funkce modulu, který ve faceliftu není přítomen, a který se stará o obsluhu USB portu a telefonu v předfaceliftu. Ve tvém autě obsluhuje Bluetooth ta centrální jednotka s linuxem od maďarského NNG.

Shr3k
7. prosince • 10:08

1. Mám dojem, že takto funguje jen u řidiče (stejně jako u CX-5, včera jsem zrovna stahoval spolujezdkyně okénko na "celnici" ve Folkestone, tak si to pamatuju dobře), ještě se ti podívám do garáže (předpokládám, že u předfaceliftu 6 Revolution to bude to samé jako pofaceliftu Revolution Top)...
2. Nezamyká. Obecně, Mazda není tak programovatelné auto jako produkce Volkswagenů. Sice využívá CAN a to dost (včetně např. přenosu zvuku pro hifi), ale Body Control Modul není tolik přizpůsobitelný.
3. 6 je obecně víc odhlučněná, než 3, u Mazdy byl rozdíl tříd vždycky znát, i na materiálech. Problém je, že lidi si koupí sedana za 800 a čekají od toho limošku za dvojnásobek. V podstatě stačí odhrnout koberec a zjistíte, že se použité tlumení nijak nevymyká standardu stejně "mladých" a odlehčených aut (namátkou Superb III).
4. Loketní opěrka ve faceliftu neexistuje. Perfektní vysouvací kůží potaženou širokou a vysoko položenou opěrku vystřídal hnus v podobě dvou madel na tunelu, se kterým je spokojen jen ředitel importéra (viz. odkaz na Facebook jinde v této diskuzi). Rovněž tzv. "chlebník", neboli roleta připomínající dřevěný chlebník (viz. http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php...
5. Předpokládám, že fce tlačítek na volantu "| >|" zůstala zachována i v případě faceliftového MZD Connect... Co se týče MZD Connect, předplacené mapy HERE/Navteq jsou aktualizovány dost pozdě (viz. https://www.mazdaklan.cz/threads/co-vas-pobavilo.4... ... zřejmě Mazda má od NNQ nějakou speciální cenu, za kterou jí NNQ licencuje tři roky staré mapové podklady pro všechna vyrobená auta.

Shr3k
8. prosince • 17:59

Tak jsem to otestoval a všechna okna se stahují jedním dotykem i u předfaceliftu...

Shr3k
7. prosince • 10:28

Oprava, NNG. A tlačítka "| > |"...

honza
7. prosince • 13:14

Co furt všichni mají s tím jednodotykovým ovládáním okýnek? Nemáte navigace a musíte se furt ptát na cestu? Nebo často zastavujete lehkým holkám? Tolik dřiny dvě sekundy držet tlačítko... Jak často? Kolika diskutérům se pokusili na křižovatce ukrást věci z auta (aut. zamykání)? Není to zase jen uměle vytvořený pocit nebezpečí?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
...
8. prosince • 7:40

Nie, nie a nie :). Ide len o to, ze prva fabia z roku xxx uz mala tieto veci automaticke, tak je mi divne, ze auto za 18000€ toto nema ani v roku 2015.Co sa tyka centralneho zamykania, to ani nemyslis dufam vazne. To naozaj musim tuto vec robit manualne, ked toto uz mala aj felicia a je to proste maximalne jednoduche to vyrobit? Ved tytmto myslenim kludne mozeme dat z auta prec vsetky veci co funguju automaticky a povedat, ze co je na tom tazke to robit manualne. OK, ale potom nie auto za 18000€. Okrem toho, zrona na Mazde 3 je to zamkynanie dost blbo umiestnene. Skor mam pocit, ze majitel mazdy si nechce priznat, ze to je naozaj pod uroven riesenie veci. Ja si aspon priznam, ze som tie veci ani neskumal pri predvadzacke. Ani vo sne by ma nenapadlo, ze toto mam riesit :(. A podla mojho nazoru to je fail. Takisto ako prepinanie stanic cez ich multi-medialny system. To naozaj nemozem pouzit jeden z prepinacov na volante? A budem sa tvarit, ze to je vlastne super?

Shr3k
8. prosince • 18:03

Zase na druhou stranu, bezklíčový vstup měla už Mazda5 2005 a dotykové kliky (na kterých se nyní opět ušetřilo) Mazda6 v roce 2008. Kdy to měla škodouka? Také je nutno počítat s tím, že Mazda je malá automobilka, takže si většinu věcí platí sama, nemá zázemí stavebnice VW, kde je možné náklady rozmělnit.

Shr3k
5. prosince • 10:59

Alexej Kiriakovský, ředitel importéra soudí, že loketní opěrka je naopak super https://m.facebook.com/media/set/... :-D

bedi
5. prosince • 11:31

p. Alex "musí" všetko chváliť, ja nie... Obe opierky sú odfláknuté, predná na úrok dizajnu, zadná... ktorý japonec (číňanec) to takto vymyslel!!!

Shr3k
5. prosince • 13:32

Jsem téhož názoru, proto jsem mu to tam pěkně napsal... ;-)

honza
5. prosince • 14:42

Specifikum Mazdy v ČR je, že namísto pohotovostní hmotnosti včetně řidiče a paliva udává hmotnost prázdného vozidla (pro 2.0i sedan je to 1300 kg). V zahraničních specifikacích se člověk dočte už o cca 1375 kg a když se k tomu připočte jistá výbava a optimistická odchylka + kombi, tak reálná pohotovostní hmotnost pro 2.0 i bude kolem 1450 kg. Pro výše uvedenou specifikaci je třeba připočítat nejméně dalších 50 kg na motor (diesel + větší objem), nejméně 75 kg za dodatečný zadní náhon (to je běžná hodnota napříč sektorem, pokud nepočítáme tatry...), a další kila za výbavu v provedení top a těch 1600 kg je tam jako nic. V ceníku je 1534 kg. No, hlavně, že nad Astrou a Insignií tady všichni plakali, jak je těžká, ale je z nich cítit robustnost. Mazda je taky těžká, ale sem tam je cítit šetření.... Asi jako s tím Haldexem, viz Vana666.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shr3k
5. prosince • 15:22

http://www.mazda.cz/modely/mazda6-wagon/specs... ...
U zde testované kombinace Wagon Attraction CD150 MT AWD (6ti stupňová manuální převodovka - AWD) - a to není topverze se střešním oknem
Provozní hmotnost (kg) včetně řidiče 75 kg (min.)
1.545 kg
u Revolution se střešním oknem pak:
Provozní hmotnost (kg) včetně řidiče 75 kg (min.)
1.560 kg

honza
5. prosince • 20:49

Tak by si český importér mohl dát tu laskavou práci a opravit i ceníky ve formátu pdf. V souvislosti s jiným příspěvkem jsem dále objevil chybu v max. rychlostech - G165 man. sedan je jediná motorizace, která je pomalejší než kombík :-) Kde jsou ty časy, když se nová M6 představila a všichni si sedali na zadek z té muší váhy. To byly ódy...

Shr3k
7. prosince • 9:46

BTW muší váha, on ten dvoulitr sedan s manuálem v sociální výbavě muší váha fakt je, problém je, že lidi přeskakují marketingové "již od"... :-D

honza
7. prosince • 12:44

K těm muším váhám jsem poněkud skeptický, pokud nejsou dosaženy pomocí materiálů s nižší hustotou. Netvrdím, že to nejde i s ocelí optimalizováním tvarů, ale přijde mi, že ty tvary jsou už optimalizovány dost. Pak to člověk někde ťukne a kastle se stane neopravitelnou. Nebo se to rozvrže únavou. Anebo se musí kila šetřit jinde.

Shr3k
7. prosince • 9:44

To už jsem viděl horší tragédie z jejich dílny. Jednou vydali prospekt příslušenství a překládal jim to asi nějaký dyslektik, protože na poslední straně ve sloganu měli Y/I hrubku. ;-)

Vana666
5. prosince • 6:11

Dvě citace na téma jestli je Haldex lepší něž AWD Mazda:Nejprve z aktuálního testu Mazdy6 Wagon 2.2 Skyactiv-D AWD
- citace: "...Pohon všech kol má jisté rezervy. Na rozdíl od Haldexu, který v podstatě nemáte šanci donutit k prokluzu přední nápravy, tady k protočení předních kol při prudkém rozjezdu dochází. Zadní náprava se připojuje s jistým zpožděním. ..."Člověk by si řekl jak je ten Haldex perfektní, to by ale nesměl číst loňský test Octavie Scout, kde se píše:
- citace: "...při rozjezdu z křižovatky s natočeným volantem nebo při přidání plynu na volném podkladu nechá přední kola zbytečně proklouznout, než se uráčí povolat do práce zadní kola...."
http://www.autorevue.cz/test-skoda-octavia-scout-... ... :-(

honza
5. prosince • 14:26

Koncil motoristických redaktorů svolaný do Wolfsburgu tě shledal vinným ve věci výkladu fungování Haldexu a buď své poznámky odvoláš, nebo tě nechá zaživa několikrát přejet Octavií Scout!

tom
5. prosince • 21:29

Jenze kdyby ten test docetl, tak je tam taky psano, ze se tak chova pouze scout a nikoliv klascika verze 4x4. A sami se pozastavuji nad tim, proc je to takto naprogramovano. Jako jedna z moznosti je moznost tazeni tezsiho lrivesu nez klasicka 4x4. Takze to asi nebude vllastnost haldexu, ale programova vec, aby se mohla pouzit levnejsi spojka.

Vana666
6. prosince • 6:14

Tom: i když s tímhle vysvětlením moc nesouhlasím a o příčinách by se dalo diskutovat, pointa je v tom že Haldex už nachytali na holičkách úplně stejně jako Mazdu

Tom
7. prosince • 18:06

Nevim, jak si predstavit pojem nachytali na holickach. Pokud to vemu tak, ze je to vlastnost software vozu, tak to neni vlastnost haldexu. At uz je duvod jakykoliv, neni to vec mezinapravove spojky, ale vyvojare vozu. Pokud nebudu chtit mit vuz s touto vlastnosti, pak mam na vyber standardni provedeni 4x4 (i treba se zvysenym podvozkem). Takze i zde je videt, ze je to vlastnost vozu. Az otestuji tu mazdu poradne, pak bude videt, zda se dokaze rozjet bez prokluzu nebo ne. A pokud to bude s prokluzem, jiste bude u mazdy na vyber provedeni, ktere to mit nebude. Nebo ze by ne? Takze pokud toto nebude mozne, pak je tezke posoudit, zda je to vlastnost vozu nebo pohonu vsech kol.
A jen namet pro zamysleni, jelikoz bydlim na horach, mam dva sousedy, kteri maji subaru forester 2,0D. U tohoto vozu je protoceni kol pouze minimalni a vetsinu prokluzu pri rozjezdu zajistuje spojka. A oba ji menili do 100t km. Jeden z nich ma octavii II jeste s 1,9tdi, takze starou hajtru s ca 350t km. A spojka je puvodni. Takze ta nutna vymena u subaru nebude spatnou praci se spojkou...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
7. prosince • 21:17

Tom: Haldex a jeho software tvoří nedílný celek. Bez software se Haldex nesepne a nejde ani jinak řídit, na rozdíl od mechanických fulltime systémů které ke své činnosti žádnou elektroniku vůbec nepotřebují.
Takže v případě Haldexu je fuk kdo to zadrbal, podstatné je že jako celek HW+SW nefunguje jak by měl a uživatel je vydán všanc hloupému programátorovi který ho jednou naprogramuje dobře a podruhé blbě. Zákazník pak kupuje zajíce v pytli.což by se mu u mechaniky nestalo. A Mazda je zjevně ten stejný případ.

honza
6. prosince • 1:05

Vždycky je to otázka software, protože není důvod, aby hydraulicky nebo elektricky spínaná spojka měla řidičem zaznamenatelnou prodlevu.

Shr3k
5. prosince • 13:32

... ou, ta sedla. Dobrý postřeh. :-D

Vana666
4. prosince • 16:26

Divná je ta docela nízká maximálka. Pouhých 201 kmh není na stopadesátikoňovou 4x4 žádná sláva

MirecBA
4. prosince • 20:47

no ono to ma na kolach vykon ako cca 130k FWD, takze sa vôbec necudujem a naviac maximalka je aj o prevodovani.

Vana666
4. prosince • 23:37

Chceš tvrdit že na odpojeném zadku se ztrácí 20 koni ? Když se hřídele jen volně protáčí ? To přece nemyslíš vážně. A že by poslední kvalt byl tak krátký aby hodil motor do omezovače taky nevěřím

honza
5. prosince • 14:18

Před časem jsem si udělal excelovské tabulky s průběhy Mk, převodovými poměry a odporem vzduchu pro různá auta. Zjištěné maximálky dobře odpovídají uváděným údajům, D150 vyšla dokonce stejně jako G165 (cca 215, udáváno 210/214), ale proč je u D150 awd takový propad, netuším. Přitom na stránkách, ze kterých jsem čerpal údaje o odstupňování převodovek, vypočetli maximálku na 213 (awd). Verze awd má o něco kratší zpřevodování, ale to se na maximálce neprojevilo, protože výkonová křivka je na konci plochá. Je možné, že je tam softwarové omezení kvůli konstrukci mezinápravové spojky.

Vana666
6. prosince • 6:18

honza: Souhlas, těch 213 km by docela sedělo, takovou maximálku má třeba i 110kW 4x4 Superb kombi. Takže to potvrzuje, že u Mazdy udělali soudruzi někde chybu

jiri
4. prosince • 14:12

Chtělo by to benzínový motor, 4x4, automat a wagon....

Shr3k
4. prosince • 14:39

Bohužel je zájem o taková auta na klíčových evropských trzích minimální, tomu odpovídají i investice do homologace příslušných modelů, kterou musí platit Mazda Motor Europe.

Shr3k
4. prosince • 13:31

Až na ty zastaralé mapy v navigaci MZD Connect a nemožně choulostivé výfukové vačky http://svetmotoru.auto.cz/clanek/svet-motoru-diesel... ... je to fajn auto. AWD pochopitelně omezuje kapacitu nádrže. Mám aktuální model před faceliftem v plné výbavě Revolution se 129 kW a měl jsem i minulou generaci v téměř plné-model GTA se 136 kW a ten mi přišel lepší. Výkonnější, prostornější a lépe vybavený i konstruovaný. U aktuálního modelu je cítit šetření na materiálu i výbavě na úkor elektroniky.

Lada
4. prosince • 9:25

No nevím. Já už na Mazdu zanevrel. Měl jsem cx7 2.3T a tam měla dost výrobních much(reznuti, ložiska, přední kotouče... ). Pak jsem měl 6 a odešel mi motor kvůli rozvodaku(80tis). A hlavně ty české servisy. A ceny dílů :(To je tragédie. Takže Mazda 6 je nádherná, ale za mě už nikdy.

Ghostyx
5. prosince • 12:45

Mám taky CX7 2.3T, jsem první majitel, pravda nemá moc najeto pouze cca. 60 tis., ale mám možnost používat víc aut, takže tohle v zimě a soli moc nejezdí, jelikož jezdím jiným autem, je garážováno a tebou popisované závady nepozoruji. Možná jsem měl štěstí na kus nebo je to tou solí... ;-)

PepaJ
4. prosince • 12:05

To Lada: a kupoval jsi nový či ojetý? Pokud ojetý neni treba další debaty....

Lada
4. prosince • 12:19

Kopoval jsem nove. Jak cx7, tak nasledne 6. Ani jedno auto mi nevydrzelo o moc dele, nez dva roky. Ja netrvrdim, ze se to nemuze stat. Kazde auto ma mouchy, ale minimalne servisy v Praze a okoli jsou priserne a cokoliv reklamovat, pripadne chtit opravit, je ukol, ktery uz nehodlam podstupovat.

Ghostyx
5. prosince • 12:21

A do čeho jsi přesedlal, jestli se můžu zeptat? :-)

alex
4. prosince • 9:36

tak to nevím - já měl mazdu 626 , 2x mazdu 6 r. 2006 a 2003 , mazdu 323 F r. 2000, nyní mazdu 6 r. 2009, a kupuji novou 6 AWD rev. top. Se všemi jsem najel pře 100 000 km bez jakékoliv poruchy jen pravidelné servisní prohlídky a běžná údržba, jen mazda 6 r. 2003 rezavěla kolem zadních blatníků..., ostatní ne. Nyní ještě služební škoda fabia a ta už má po 50 000 km 3x poruchu, navíc po jízní stránce je to opravdu špatné auto, tak jako s mazdou si řízení užiju tak se škodovkou je to jen o přemístění z bodu A do B...

Lada
4. prosince • 10:31

Každý máme nějaké zkušenosti. Možná atmo benzín problém nemá, ale moje zkušenost je taková, jakou jsem uváděl. A to co jsem měl byla typická vada pro dané modely, fóra byla plná stěžovatelu. Každopádně, kupují auto na 5let a najedu 200t. A chtěl bych bezproblémově jezdit min do 120tis. Aktuální lexus to krasne splňuje. Fabii sem moc nemichejme, to není auto, které by mělo se 6 něco společného. Pro mě je to sračka.

MirecBA
4. prosince • 11:43

aktualnu 6 mam a tiez mi nepride ako auto na dlhe trate s najazdom +40tkm rocne bez zbytocnych zastávok v service mimo stand. intervaly, hlavne pri hrubsm zaobchadzani

Lada
4. prosince • 12:04

Aktualni 6 je krasne auto, ale moje zkusenosti jsou s predchozi generaci. Mel jsem 136KW diesel.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shr3k
4. prosince • 13:38

I ten dokáže najet 100000 bez jediné poruchy, jen je potřeba mít servis, který nahraje do řídící jednotky aktualizovaný software, který nejen zmirnuje rázy v rozvodech, ale u hlídá míru vytažení řetězu. Souhlasím, že se servisy v Praze je potíž. https://www.mazdaklan.cz/media/100000-km-bez-jedin... ...

Kankunen
4. prosince • 9:12

Kufr této Mazdy má pouhých 520 litru, ale ve skutečnosti se vleze vanička ze Superbu II do Mazdy a na šířku zbývá ještě dost místa.

Martin
4. prosince • 15:01

Přesně tak. Doporučuji redakci neopisovat čísla a koupit si metr a stopky!!! Oni výrobci lžou nejen o emisích. Sám jsem s metrem v ruce udělal z dealera Ochcávky pako, neuměl mi vysvětlit chybějících cca 100l !!! Stejně tak zrychlení si mnozi výrobci rádi vymyšlí a třeba právě Mazda píše slušně spíše vyšší číslo. Ve výsledku tak v testu porazila MX5 kupátko od Mercedesu i když to mělo mít o 1,7s lepší zrychlení. Jenže Mazda jela o 0,7s lépe a Mercede o 1,2s hůř než měli v papírech.

stealth01
4. prosince • 22:08

Jasně. Dělají to ze slušnosti. Paneboze. :-D

PepaJ
4. prosince • 9:01

..idealni rodinny vůz..pokud v něm bude osazeno atmosferickem srdce..a je jedno jaké :)
Škoda absence pohonu 4x4 u atmosfer :(

MirecBA
4. prosince • 11:39

obavam sa, ze mazda neponuka v 6 atmosferu vhodnu na 4x4, to uz chce predsalen 6 valcov a obsah, aby to malo silu aj dole. 4x4 nieje na honenie otacok . netvrdim ze by to tie ich benziny neutiahli, ale predaje by boli zanedbatelne

Shr3k
5. prosince • 13:30

2.5 funguje v CX-5 celkem dobře, nicméně ano, poptávka po 6 s AWD a 2.5 by byla stejně okrajová jako po 6 2.5. Prodejně se kupředu derou SUV a myslím, že Mazda si ani nechce v Evropě ani kazit průměr CO2 celé prodávané flotily, aby neplatila zbytečně velké odpustky EK.

PepaJ
4. prosince • 12:03

Nesouhlasim..myslím si , že nový sky activ 2,5T je idealní kandidát..navíc již nyní nasazeny do CX 9tky pro neevropské trhy..uvidíme papírové se ten motor prý velice vydařil..včetně výkonu a velmi rozumné spotřeby v reálu..

MirecBA
4. prosince • 20:44

nesulasit a pisat o turbe to je ako co ? sa tu hovorilo o atmosfere a tu proste nema. turbo je nieco ine

PepaJ
5. prosince • 12:15

..bylo to myšleno směrem k benzínovým motorizacím..

Lukáš
4. prosince • 9:48

Na co u nás 4x4 v autě se 110 kW? Ten výkon v klidu přenese i jedna náprava a 4x4 využije leda tak nějaký horal (v našich podmínkách i tak párkrát za rok). Jenom to zvyšuje hmotnost, spotřebu a snižuje výkon díky ztrátám.

Peter
4. prosince • 10:53

Nesúhlasím, mám auto so 110 kw, permanentný pohon 4x4 a využívam to po celý rok. Napr. v lete na suchu pri prejazde zákruty, tam kde iný brzdia ja pridávam plyn...:-D Tá istota je k nezaplateniu...

Marek
4. prosince • 20:35

Souhlas. Sice mám 4x4 se 121kW, ale věřím, že i 110kW stačí. Jinak to nemá smysl vyvracet někomu, kdo 4x4 nikdy neměl, nebo se v tom jednou svezl. Naivní šetřil si vždycky svoji předokolku obhájí tím, že 4x4 je leda pro horala, má velkou spotřebu, což mě vždycky dokáže zaručeně pobavit :-D A pokud nějaká předokolka projede zatáčku rychleji, tak leda stylem rallye závodníka za předpokladu, že to v té zatáčce zvládne udržet ;-)

Vavris
5. prosince • 9:54

Makru, můžeš nám vysvětlit, kvůli čemu přesně ta 4x4 projede zatáčku rychleji?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
7. prosince • 7:42

A prosim o upresneni jak 4x4 rychleji zabrzdi na snehu/ledu. Protoze abych vyuzil vetsi rychlost/zaber v zime musim nasledne toto i ubrzdit.Myslim ze mas falesny pocit z celeho reseni, ma sve vyhody, ale ne ve vetsi rychlosti vozu. Tohle mysleni te privede max do pruseru.

Vana666
7. prosince • 21:22

4x4 zabrzdí lépe a rychleji proto, že kola trvale spojená s pohonem do určité míry udržují navzájem vázané otáčky čímž oddálí blokování a zásah ABS které by brzdný účinek snižovalo
Mrzuté je, že to platí pouze pro fulltime pohony takže majitelé připojovacích systémů mají v tomhle smůlu

honza
7. prosince • 22:52

Každý majitel si to své obhájí. Tak už to u aut prostě chodí. Tvoje tvrzení o ABS a 4x4 považuji za odvážné... Jakou samosvornost mají diferáky v tvém autě?

Vana666
8. prosince • 6:05

Středový je torsen 25:75 - 75:25, nápravové jsou otevřené. Nicméně přínos plynulého brzdění všech kol motorem, tedy jejich trvalé vazby jsem si na sněhu už dostatečně ověřil

honza
4. prosince • 23:08

Ano, máš pravdu, na silnici všichni řežou zatáčky jako na rally, na každé křižovatce využívají maximální akceleraci... Anebo prostě tu 4x4 zkrátka nepotřebují, tak proč by měli za ni připlácet a ty se jim posmívat? Patrně sis popletl reálný provoz se závodní dráhou a tedy jsi došel k závěru, že všichni účastnící provozu jsou také závodníci - soupeři.

Lukáš
4. prosince • 21:11

Marku, nepisu nic o tom, ze ma 4x4 vysokou spotrebu, ale ze 4x4 zvysuje spotrebu. Proste to auto se 4x4 bude vzdycky o min. 80 kg tezsi, coz na spotrebu vliv ma, to mi nevymluvis. K tomu obvykle mensi kufr, ztraty pri prenosu vykonu. A vyuzijes to 4x4 realne zejmena tak pri rozjezdu pri snizene adhezi. Ja 6ku povazuji za super auto, ale v beznem provozu u slabe verze nevidim pro 4x4 duvod. A mas pravdu, se 4x4 ve slabych autech stredni tridy zkusenost nemam, jen s Foresterem XT 2004 a STI 2015 - to je ale trochu jina kava.

Lada
4. prosince • 11:05

Kecas nesmysle. Na suchu ma 4x4 smysl akorat pro rozjezd. Kdyby si napsal akorat mokro, snih. Uvodom si, ze stejne auto se 4x4 je o 100kg tezsi. Takze stejne prednokolka projede zatacku rychleji.

Peter
4. prosince • 12:37

keď myslíš...B-] mám to auto od nova a najazdených viac než 150 000 km. Už sa nenaháňam, odkedy som v spätnom zrkadle videl ako OII RS skoro vyletela zo zákruty v snahe sa ma držať...;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vavris
5. prosince • 9:53

Takhle právě dopadají spíš ti, kteří vidí v 4x4 zázračnou technologii zvyšujícíc grip v zatáčce.

james
4. prosince • 15:34

diagnoza mazda.. budu mudrovat do zhrdzavenia

Lada
4. prosince • 13:27

Ja bych rekl, ze mas tak 17 a podle toho se projevujes.

Vana666
4. prosince • 11:46

A stejně bych jiné auto než fulltime 4x4 už nechtěl

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
honza
4. prosince • 12:35

Asi to máš doma na všechny strany do kopce...

Vana666
4. prosince • 16:20

Čeče je to tak. Ať jedu kam chci, dřív nebo později na nějaký kopec vždy natrefím

Lada
4. prosince • 12:02

Tak fulltime 4x4 zas az tolik aut dnes nema.

Vana666
4. prosince • 16:12

To je smutná pravda

Doporučujeme

Články odjinud