Aktuálně nám v redakci dělá společnost Mazda6 Wagon osazená motorem 2.2 Skyactiv-D o výkonu 110 kW (150 k)

Aktuálně nám v redakci dělá společnost Mazda6 Wagon osazená motorem 2.2 Skyactiv-D o výkonu 110 kW (150 k)

Mazda6 jako taková prošla modernizací, která ale vůz na pohled v podstatě nezměnila

Mazda6 jako taková prošla modernizací, která ale vůz na pohled v podstatě nezměnila

Není se čemu divit, protože k tomu nebyl důvod. Japonské kombi vypadá pořád velmi dobře a velmi dynamicky

Není se čemu divit, protože k tomu nebyl důvod. Japonské kombi vypadá pořád velmi dobře a velmi dynamicky

Základní objem zavazadelníku 522 litrů není z kategorie rekordních, o nedostatek místa pro vaše tašky se ale nebojte

Základní objem zavazadelníku 522 litrů není z kategorie rekordních, o nedostatek místa pro vaše tašky se ale nebojte

Prostřední výbava Attraction není uvnitř na pohled kdo ví jak zajímavá. Ale co se funkčních vlastností nebo pozice za volantem týká, nelze mít žádné výhrady

Prostřední výbava Attraction není uvnitř na pohled kdo ví jak zajímavá. Ale co se funkčních vlastností nebo pozice za volantem týká, nelze mít žádné výhrady

Testovaný exemplář dostal příplatkovou barvu Titanium Flash za 14 900 Kč

Testovaný exemplář dostal příplatkovou barvu Titanium Flash za 14 900 Kč

Přítomnost pohonu všech kol prozrazuje malý štítek na zádi

Přítomnost pohonu všech kol prozrazuje malý štítek na zádi

Ve výbavě Attraction najdete kromě jiného i diodové světlomety

Ve výbavě Attraction najdete kromě jiného i diodové světlomety

Mazda6 po faceliftu dostala řadu chromových prvků

Mazda6 po faceliftu dostala řadu chromových prvků

I před faceliftem šlo o jízdě velmi zajímavé kombi, což samozřejmě platí i nadále. Nejsme si jisti, jestli v této kategorii lze koupit něco lepšího. Passat nebo Superb takto dobře nejezdí

I před faceliftem šlo o jízdě velmi zajímavé kombi, což samozřejmě platí i nadále. Nejsme si jisti, jestli v této kategorii lze koupit něco lepšího. Passat nebo Superb takto dobře nejezdí

Dynamickou jízdu zvládá Mazda6 s přehledem, ale umí být i velmi komfortní. Škoda horšího odhlučnění podvozku

Dynamickou jízdu zvládá Mazda6 s přehledem, ale umí být i velmi komfortní. Škoda horšího odhlučnění podvozku

Pohon všech kol se připojuje s jistým zpožděním

Pohon všech kol se připojuje s jistým zpožděním

Mazda6 jako taková prošla modernizací, která ale vůz na pohled v podstatě nezměnila
Není se čemu divit, protože k tomu nebyl důvod. Japonské kombi vypadá pořád velmi dobře a velmi dynamicky
Základní objem zavazadelníku 522 litrů není z kategorie rekordních, o nedostatek místa pro vaše tašky se ale nebojte
Prostřední výbava Attraction není uvnitř na pohled kdo ví jak zajímavá. Ale co se funkčních vlastností nebo pozice za volantem týká, nelze mít žádné výhrady
12
Fotogalerie

Připravujeme test Mazdy6 Wagon 2.2 Skyactiv-D AWD

Dalším z řady našich redakčních testů projde Mazda6 s karoserií kombi, naftovým motorem a pohonem všech kol. Jaké jsou naše bezprostřední první dojmy?

Mazda letos uvedla na český trh celou řadu novinek a jednou z nich byla i modernizovaná verze Mazdy6. Ta toho sice na pohled mnoho nového nepřinesla (není se čemu divit, vždyť tento model vypadá pořád velmi dobře), ale pár důležitých věcí se změnilo uvnitř. Odhlučnění interiéru by mělo být o 25 % lepší a hlavně se v nabídce objevila možnost pořídit provedení kombi s pohonem všech kol. A právě tohle auto nám aktuálně dělá v redakci společnost.

Mazda nabízí pohon 4x4 k oběma dieselovým čtyřválcům, kdy ten slabší (110 kW / 150 k) pracuje s manuální převodovkou a silnější (129 kW / 175 k) používá automat. Testovací vůz dorazil s manuální převodovkou, což kromě výkonu 110 kW znamená také 380 Nm, zrychlení z nuly na 100 km/h za 9,5 s a nejvyšší rychlost 201 km/h.

Konkrétní testovaná verze dorazila s výbavou Attraction, což je přesný střed nabídky. Bavíme se tedy o automobilu s cenou od 804 900 Kč. V rámci sériové výbavy je zde všechno podstatné, tedy dvouzónová automatická klimatizace, tempomat, vyhřívaná sedadla, mlhová světla, Bluetooth, elektricky ovládaná okna, parkovací asistent a tak dále. Příplatková výbava zahrnuje jen metalický lak Titanium Flash za 14 900 Kč a navigaci za 12 500 Kč plus pár drobností.

Tak jako vždy následují níže bezprostřední první dojmy. Pokud máte nějaké otázky k testované Mazdě6, diskuze vám je plně k dispozici.

  • Facelift v podstatě není vůbec poznat, ale to nic nemění na faktu, že jde o velmi pěkné auto.
  • Výbava Attraction svým černým interiérem příliš nezaujme, ale z důležitých věcí zde nechybí vůbec nic.
  • Těžko říci, jestli se odhlučnění opravdu zlepšilo o 25 %, nicméně uvnitř je Mazda6 opravdu tichá.
  • O to více ale vynikne jedna „drobnost“, která by si ještě další „odhlučňovací“ kúru zasloužila. Podvozek má ve svém odhlučnění rezervy.
  • Pozice za volantem, sedadla, ergonomie, prostor... vše je v naprostém pořádku.
  • Motor je tichý a kultivovaný. Vypadá, že bude mít i velmi rozumnou spotřebu.
  • Manuální převodovka je regulérně skvělá. Dráhy jsou přesné a krátké. Řadit je vyloženě radost.
  • Podvozek dostal téměř ideální nastavení nabízející dostatečný komfort a zároveň příjemnou jistotu v zatáčkách. Ano, když na to přijde, můžete se i s tímto kombíkem na okreskách dobře pobavit.
  • Pohon všech kol má jisté rezervy. Na rozdíl od Haldexu, který v podstatě nemáte šanci donutit k prokluzu přední nápravy, tady k protočení předních kol při prudkém rozjezdu dochází. Zadní náprava se připojuje s jistým zpožděním.

_DSC1260.jpg_DSC1257.jpg_DSC1249.jpg_DSC1288.jpg_DSC1293.jpg_DSC1258.jpg_DSC1252-2.jpg_DSC1254.jpg_DSC1256.jpg_DSC1233.jpg_DSC1238.jpg_DSC1240.jpg

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud