Připravujeme test Mazdy6 Wagon 2.2 Skyactiv-D AWD

Dalším z řady našich redakčních testů projde Mazda6 s karoserií kombi, naftovým motorem a pohonem všech kol. Jaké jsou naše bezprostřední první dojmy?

Mazda letos uvedla na český trh celou řadu novinek a jednou z nich byla i modernizovaná verze Mazdy6. Ta toho sice na pohled mnoho nového nepřinesla (není se čemu divit, vždyť tento model vypadá pořád velmi dobře), ale pár důležitých věcí se změnilo uvnitř. Odhlučnění interiéru by mělo být o 25 % lepší a hlavně se v nabídce objevila možnost pořídit provedení kombi s pohonem všech kol. A právě tohle auto nám aktuálně dělá v redakci společnost.

SUV | Kombi | Byznys | Mazda | První svezení

Mazda CX-5 a Mazda6: Facelift dorazil na český trh [první dojmy]

Mazda nabízí pohon 4x4 k oběma dieselovým čtyřválcům, kdy ten slabší (110 kW / 150 k) pracuje s manuální převodovkou a silnější (129 kW / 175 k) používá automat. Testovací vůz dorazil s manuální převodovkou, což kromě výkonu 110 kW znamená také 380 Nm, zrychlení z nuly na 100 km/h za 9,5 s a nejvyšší rychlost 201 km/h.

Testy | Škoda | Srovnávací testy | Mazda | Hatchbacky | Kia | Škoda Fabia

Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT

Konkrétní testovaná verze dorazila s výbavou Attraction, což je přesný střed nabídky. Bavíme se tedy o automobilu s cenou od 804 900 Kč. V rámci sériové výbavy je zde všechno podstatné, tedy dvouzónová automatická klimatizace, tempomat, vyhřívaná sedadla, mlhová světla, Bluetooth, elektricky ovládaná okna, parkovací asistent a tak dále. Příplatková výbava zahrnuje jen metalický lak Titanium Flash za 14 900 Kč a navigaci za 12 500 Kč plus pár drobností.

Testy | Kombi | Mazda | Design

Test Mazda 6 Wagon 2,2 D A/T: středostavovská rarita

Tak jako vždy následují níže bezprostřední první dojmy. Pokud máte nějaké otázky k testované Mazdě6, diskuze vám je plně k dispozici.

  • Facelift v podstatě není vůbec poznat, ale to nic nemění na faktu, že jde o velmi pěkné auto.
  • Výbava Attraction svým černým interiérem příliš nezaujme, ale z důležitých věcí zde nechybí vůbec nic.
  • Těžko říci, jestli se odhlučnění opravdu zlepšilo o 25 %, nicméně uvnitř je Mazda6 opravdu tichá.
  • O to více ale vynikne jedna „drobnost“, která by si ještě další „odhlučňovací“ kúru zasloužila. Podvozek má ve svém odhlučnění rezervy.
  • Pozice za volantem, sedadla, ergonomie, prostor... vše je v naprostém pořádku.
  • Motor je tichý a kultivovaný. Vypadá, že bude mít i velmi rozumnou spotřebu.
  • Manuální převodovka je regulérně skvělá. Dráhy jsou přesné a krátké. Řadit je vyloženě radost.
  • Podvozek dostal téměř ideální nastavení nabízející dostatečný komfort a zároveň příjemnou jistotu v zatáčkách. Ano, když na to přijde, můžete se i s tímto kombíkem na okreskách dobře pobavit.
  • Pohon všech kol má jisté rezervy. Na rozdíl od Haldexu, který v podstatě nemáte šanci donutit k prokluzu přední nápravy, tady k protočení předních kol při prudkém rozjezdu dochází. Zadní náprava se připojuje s jistým zpožděním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mazda 3 2.261
Rok výroby: 2008
Stav: 158 189 km
Cena: 150 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 179 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 110 153 km
Cena: 144 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

dnes | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků